שתף קטע נבחר

מיצובישי מכינה מחליפה לאקליפס

בתערוכת דטרויט הציגה מיצובישי את האקליפס קונספט-E. השם אומר מכונית תצוגה, הנתונים מבהירים כי זו עלולה להיות המחליפה האמיתית.

בתערוכת הרכב של דטרויט הציגה מיצובישי מכונית קופה חדשה, בשם "אקליפס קונספט-E". וכפי שאתם כבר יודעים, השימוש במילה "קונספט" בא לבטא את העובדה כי מדובר במכונית לצרכי תצוגה. לפחות בינתיים. לדברי מיצובישי, שואבת הקונספט הזו השראה מדגמי אקליפס בעבר, וממחישה את כיוון מכונית הקופה של מיצובישי בעתיד.

 

במיצובישי עדיין לא מדברים על גרסת ייצור למכונית התצוגה הנאה, אבל בהתחשב בתאריך השקתה של האקליפס הנוכחית (1994!), ובעובדה שעברו כבר ארבעה "דורות" אקליפס מאז,  קשה שלא להעריך כי ימיה של זו ספורים. בעיקר כאשר מחליפה אפשרית כבר בדרך.

 

מוכנה לייצור?

 

למעשה, קונספט או לא, למעט חישוקים גדולים, גג זכוכית ופריטים מסוימים בתא הנוסעים, נראית האקליפס לתצוגה כמוכנה לייצור סדרתי תוך זמן קצר. בעיקר תודות לעיצוב שאכן מזכיר את האקליפס המוכרת, עם קווים חלקים וחרטום אגרסיבי, המתאימים לקו המשפחתי החדש של מיצובישי.

 

הקונספט, כמו-גם המכונית הסדרתית שתגיע בעקבותיה, עושות שימוש בפלטפורמת הגאלאטנט הנוכחית. מתחת למכסה המנוע מצוידת הקונספט-E במנוע V בעל שישה צילינדרים, עם נפח של 3.8 ליטר והספק מרבי של 270 כ"ס, המניעים את הגלגלים הקדמיים. אלא שזה לא הכל. צמד מנועים חשמליים נוסף, אחד לגלגלים הקדמיים ואחד לאחוריים, מוסיף עוד 100 כ"ס האחד. את הכוח מעבירה לארבעת הגלגלים תיבת הילוכים חצי-אוטומטית, עם שישה יחסי העברה.

 

מימדים

 

מכונית התצוגה ארוכה מהאקליפס הנוכחית ב-8.5 ס"מ (432 ס"מ), רחבה ממנה בכ-10 ס"מ (185.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים שלה ארוך ב-12.5 ס"מ, ועומד על 263.5 ס"מ. מימד הגובה, אגב, נותר זהה עם 130 ס"מ בין רצפה לתקרה. וגם ממידות אלה ניתן להניח להיכן מכוונת היצרנית היפנית את המכונית הזו. אחרי הכל, עם 750,000 מיצובישי אקליפס שנמכרו בארה"ב במהלך השנים, יש בהחלט סיבה טובה לייעד אותה עבור האמריקנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נראית מצוין
נראית מעולה
נראית שונה
ובעיקר, מוכנה
...כמעט לגמרי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים