שתף קטע נבחר

גם הונדה רוצה טנדר

יצרנית הרכב היפנית חשפה בתערוכת דטרויט את ה-SUT, טנדר תצוגה שיגיע לייצור סדרתי כבר בשנה הבאה. על הכוונת - השוק האמריקני

בתערוכת דטרויט המתקיימת בימים אלה הכריזה הונדה על כוונתה להציג טנדר בגודל בינוני לשוק האמריקני. הכרזה זו הגיעה יחד עם חשיפת דגם התצוגה SUT, שנראה - במיוחד לאור ההצהרות - מוכן במיוחד לייצור. על פניו אין בכך כל דבר מפתיע, שהרי ברור כי כל יצרן המכבד עצמו חייב להציע לשוק האמריקני טנדר כלשהו. אלא שלהונדה לא היה כזה, מעולם.

 

והונדה היא בין היתר המותג הזר הנמכר ביותר בארה"ב, אחרי טויוטה. הונדה היא גם היצרנית השנייה בגודלה ביפן, אחרי טויוטה. ובכל זאת, הונדה לא הציעה מעולם רכב מתאים לקטגוריה הפופולרית ביותר בשוק הרכב הגדול בעולם. אך זה עומד להשתנות בעזרת אותו SUT, שיגיע אגב מצפון אמריקה אמנם, אך דווקא מאונטריו, קנדה. אותו מפעל המייצר נכון להיום את האודיסי - שאטל אצלנו בעבר. זה האחרון יעבור למפעל הונדה באלבמה, ארה"ב.

 

ומה הוא יהיה?

 

ה-SUT נבנה על בסיס הפלטפורמת הפיילוט והאודיסיי, מה שאומר מרכב אחוד ומתלים עצמאיים. דגם התצוגה מצויד גם במנוע VTEC עם שישה צילינדרים ב-V והנעה כפולה נשלטת אלקטרונית.  בתא הנוסעים מקום לחמישה, שייהנו משש כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ומערכת אודיו עם רמקולים גם בתא המטען הפתוח, כנראה עבור הגלשן וכלב הגולדן רטריוור, עם מטפחת אדומה משובצת סביב הצוואר. מעבר לכך מצויד דגם התצוגה גם בגג בעל ארבעה פתחים, פרט שייעלם כנראה בדרך אל הייצור הסדרתי.

 

אותו ייצור מתוכנן לשנת 2005 הקלנדרית, ואז יצטרף ליתר דגמי החברה שמיוצרים בחמישה מפעלים ביבשת אמריקה, בקצב שיעמוד עד אז לפי דברי הונדה על כ-1.4 מיליון מכוניות בשנה. אתם קוראים נכון, מיליון וארבע מאות אלף מכוניות בשנה. אגב, הונדה אמריקה ייצרה את מכונית ה-10 מיליון בשנת 2001.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה SUT
תגיע לייצור
בשנת 2005
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים