שתף קטע נבחר

פונטיאק מציגה G6

יצרנית הרכב האמריקנית, חלק מקונצרן הרכב הגדול בעולם - ג'נרל מוטורס, הציגה בתערוכת דטרויט משפחתית חדשה, עם יומרות להנאה מנהיגה ועיצוב מזמין

תערוכת דטרויט היתה עשירה למדי בדגמים השנה, עם חשיפות ראשונות לאגדות אמריקניות כמו הקורבט והמוסטנג, מכוניות תצוגה מרהיבות מבית קרייזלר וג'נרל מוטורס, וגם מכוניות "לחם וחמאה" חדשות כמו הפורד 500 עליה סיפרנו לכם בעבר.

 

זו האחרונה אמנם מסמנת דרך חדשה עבור היצרן השני בגודלו באמריקה, והתקדמות חשובה הלאה מעידן הטאורוס, אך כבר בדטרויט פורד לא זוכה לנחת מהמתחרות, ובראשן פונטיאק לבית ג'נרל מוטורס שמציגה את ה-G6. המשפחתית החדשה תתחרה בין היתר ראש בראש ב-500.

 

גישה שונה

 

שלא כמו הכיוון בו בחרה פורד, שמדגיש מימדים נדיבים ועיצוב קופסתי, שמרני ומכובד, מדגישה פוטיאק דווקא את הפן הדינמי של ה-G6 החדשה. המותג שממוצב בג'נרל מוטורס בעיקר מול דגמי יוקרה דינמיים דוגמת אודי A4 וב.מ.וו סדרה 3, בחר בעיצוב מעניין וספורטיבי, המשך כמעט ישיר לדגם התצוגה G6 שנחשף בדטרויט לפני שנה.

 

למעשה, הדימיון גדול במיוחד, ומכיוון שדגם התצוגה היה נאה למדי אפשר להיות מרוצים מהתוצאה. מאפייני העיצוב הותיקים של פונטיאק, דוגמת סבכה קדמית המפוצלת לשניים על ידי ה"V" של סמל המותג, משתלבים היטב בעיצוב הכללי שאכן נראה זורם ומעניין. תא הנוסעים עבר אף הוא שידרוג כלפי מטה מדגם התצוגה, אך נשאר נאה ומקורי למדי.

 

כוח

 

מתחת לחזות היומרנית, מציעה פונטיאק שלוש גרסאות הנעה, הבסיסית ביניהן מצוידת במנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ליטר ו-170 כ"ס שיניע גם את הסולסטיס. צמד מנועי V6 בנפח 3.5 ליטר ו-3.9 ליטר עם 200 ו-240 כ"ס בהתאמה מהווים את יתר הגרסאות. גרסת ה-3.9 נהנית מתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, בשני המקרים עם שישה יחסי העברה. שאר הגרסאות מוצעות עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה יחסי העברה ואפשרות לתפעול ידני. כל הגרסאות מעבירות את הכוח לגלגלים הקדמיים.

 

השימוש בהנעה קדמית כמובן איננו מפתיע, זאת מכיוון שה-G6 מסתמכת על פלטפורמת אפסילון של ג'נרל מוטורס, אותה הפלטפורמה שמשמשת גם את הווקטרה והסיגנום של אופל, כמו גם את המאליבו החדשה של שברולט. כל זה אומר גם מימדים נדיבים למדי, עם בסיס גלגלים העומד על 285 ס"מ ואורך כללי של 480. מימד הרוחב הוא 174.9 ס"מ ואילו מימד הגובה מסתכם ב-145 ס"מ מהקרקע לקצה הגג.

 

החל מהסתיו

 

את הפונטיאק G6 ניתן יהיה לרכוש עם חישוקי "16, "17 או "18 ובשתי רמות גימור, רגילה ו-GT שתצויד בתוספות אבזור שונות. זאת כמובן, אם אתם גרים באמריקה ומסוגלים להמתין עד לסתיו הקרוב. אז, מבטיחים בפונטיאק, תגיע המכונית לאולמות התצוגה כדגם 2005.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פונטיאק G6
בסיס גלגלים ארוך עם סרחי עודף קצרים
עיצוב מזמין
זוהי סביבת הנהג
וזהו דגם התצוגה G6 משנה שעברה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים