שתף קטע נבחר

הונדה ואראדרו - לשטח הכביש

כמו כלים דו-שימושיים אחרים, מבטיח גם הואראדרו של הונדה להציע את הטוב מכל העולמות - שטח וכביש. אנחנו העדפנו אותו על אספלט

הרעיון למזג אופנועי שטח וכביש לכדי כלי אחד אינו חדש. למעלה מעשור מציעים היצרנים השונים כלים המכונים "דו-שימושיים", ואשר מנסים לשלב את הטוב שבשני העולמות. אופנוע השטח "מרוויח" בעיקר שימושיות ונוחות מספקת לכיסוי מרחקים על הכביש, על חשבון משקל עודף, סרבול, ויכולת הרבה פחות "קרבית" בשטח.

 

גם אופנוע הכביש מרוויח. מהלך המתלים הארוך יותר משפר את איכות הנסיעה. התנוחה הזקופה – עם מיגון רוח מספק – נוחה מאד לאורך זמן ומשפרת את שדה הראיה. התמרון בעיר הצפופה הופך לתענוג. יש גם יכולת שטח בסיסית, ולבסוף יש כמובן את ה-"פוזה", הנוכחות ועיצוב של אופנוע דמוי-שטח גדול. כל אלה באים על חשבון יכולת ספורטיבית מוגבלת בכביש.

 

לא שטח. רק כביש

 

ומכאן מקום הולדתו של הואראדרו. אלא שבקשת הגוונים האפשריים שבין אופנוע כביש לאופנוע שטח, מיקמו הונדה את הואראדרו לחלוטין בצידו של אופנוע הכביש. הוא נראה, אולי, דמוי אופנוע לשטח, אבל משקלו הגבוה - 235 ק"ג ללא נוזלים, משטחי הפלסטיק היקרים והשבירים, כמו גם צמיגי הכביש, מבהירים מעל לכל צל של ספק - האופנוע הזה לא יורד מהכביש.

 

ואם למישהו היה עוד בכ"ז ספק, נציין כי הגלגלים היצוקים - אשר יסדקו בתנועה נמרצת בשטח - הם הבהרה אחרונה בהחלט. מה שנותר מתחום השטח הוא המראה, מהלך המתלים ומרווח הגחון הגבוה.

 

הואראדרו, שהוצג לראשונה לשוק האירופאי ב-1999, גדול בכל קנה מידה. את יחידת החזית ניתן לתאר במילה אחת – "עצומה". משקף גדול, צמד יחידות תאורה גדולות, משטחי פלסטיק ענקיים ומצנן רחב מאד, יוצרים לואראדרו חזות ונוכחות מגושמים מאד למראה.

 

לוח השעונים גם הוא גדול, אך מפורט ונעים לעין וכולל את כל המחוונים הסטנדרטים, למעט – וזה לחלוטין לא מובן לנו - מד דלק, שבמקומו מוצבת נורת אזהרה בלבד. איכות הבניה, הגימור והתאמת החלקים היא מצוינת.

 

למעט חזיתו של הואראדרו, גם שאר האופנוע גדול וגבוה. גובה המושב עומד על 848 מ"מ, כך שאם גובהכם פחות מ-1.80 מ', תגיעו אמנם לקרקע אבל העקבים לא יגעו בה. וכל זאת כאשר עומס הקפיץ האחורי - כיוון המתלים היחידי באופנוע - על מצבו הנמוך ביותר. אלא שגובה זה הופך ליתרון ברגע שמתחילים לנוע.

 

רואים רחוק 

 

שדה הראיה שמתקבל ממרומי המושב של הואראדרו מצוין. בעיר, ניתן לראות הרבה מעל לגגות הרכבים - מה שמעניק הרבה ביטחון. שילוב מראות גבוהות וטובות, זווית צידוד כידון גבוהה, תגובה מצוינת של המנוע, תפעול רך של המצמד ותיבת הילוכים מדויקת, מאפשרים תמרון עירוני זריז, למרות המשקל הגבוה.

 

ואם הזכרנו את המנוע הרי שמדובר ביחידת כוח משובחת. מנוע הווי-טווין המוזרק, בנפח 996 סמ"ק מפיק 92 כ"ס ב-8,000 סל"ד, אלא שכוחו של המנוע לא בהספק המרבי, אלא בזמינות הכוח בסל"ד הרבה יותר נמוך. בתנועה עירונית תגובת ההזרקה מדויקת, והמומנט הרב מאפשר החלפות הילוכים מועטות. ביציאה מהמתחם העירוני, בא לידי ביטוי כוחו האמיתי של המנוע.

 

השיוט נוסך ביטחון. הבלמים פחות

 

בשיוט של 120 קמ"ש, מהירות המנוע היא מעט מעל ל-4000 סל"ד רגועים ושקטים. גם תצרוכת הדלק עמדה בנסיעה ממוצעת על 16 ק"מ/ליטר, ויחד עם מיכל דלק ענק של 25 ליטר, מאפשר טווח גדול בין תדלוקים. זמינות הכוח מאפשרת האצות ועקיפות ללא הורדת הילוך ובביטחון רב. בנוסף נציין לחיוב גם בלימת מנוע חזקה בסגירת מצערת, אופייני למנוע ווי-טווין ומאפשר שימוש מועט בבלמים.

 

אלו אגב בינוניים למדי, ולא מספקים כושר עצירה משכנע למשקל העצמי הגבוה של הואראדרו. כדי להפיק בלימה ראויה חייב הרוכב ללחוץ החלטית על הבלם האחורי, כדי לשלב את מלוא כוח הבלימה מקדימה. גם המשוב הנדרש לרוכב ממערכת זו אינו מספק.

 

מיגון רוח משובח. המתלים לא

 

שיוט בין עירוני הוא ייעודו של הואראדרו, ואת זה הוא עושה טוב. מיגון הרוח הוא מהטובים ביותר, אם לא הטוב ביותר בו נתקלנו. תנוחת הרכיבה מצוינת, המושב קשה, תומך ונוח מאד גם אחרי שעות רבות. ההיגוי נעים וניטרלי ורעידות המנוע גם הן מרוסנות עד למינימום.

 

ומה לגבי המתלים? ובכן, אלה אמנם ארוכי מהלך וסופגים – עד כדי 15% יותר מבאופנוע כביש ספורטיבי, אלא ששיכוך התנועות אינו טוב. בכבישים פחות ממושלמים, מרבה הואראדרו לנוע על המתלים בצורה מוגזמת. העלאת קצב הרכיבה מחריפה את הבעיה עוד יותר, ועל כביש משובש וגלי, התנודות יהיו מוגזמות גם ברכיבה רגועה.

 

לסיכום

 

במחיר של 89,900 שקלים לדגם 2004, הוא יקר בכ-4,000 שקלים מהסוזוקי V-Strom ומהימאהה TDM, ומציע כלי איכותי מאד עם יכולת תיור טובה, עם כוח מספק, מיגון רוח מצוין, ובו זמנית זריזות וניידות טובים בשטח העירוני. רק שאם אתם רוצים רכיבה ספורטיבית יותר, ותחושות "אופנועניות" יותר, יעמדו המתלים והבלמים לרועץ, ויפגמו בהנאה.

 

בעד: מנוע, נוחות ישיבה, טווח רכיבה, מיגון רוח, איכות וגימור

נגד: מתלים, בלמים


הונדה ואראדו

טבלת נתונים להונדה ואראדרו
שם יצרן ודגם הונדה ואראדרו
מנוע 2 צילינדרים, 4 פעימות, 8 שס'
נפח 996 סמ"ק
קירור מים
הספק מרבי/מומנט מרבי 93 כ"ס/10 קג"מ
אורך 229.5 ס"מ
רוחב 92.5 ס"מ
בסיס גלגלים 156 ס"מ
צמיגים לפנים/מאחור 110/80R19 מלפנים, 150/70R17 מאחור
מיכל דלק 25 ליטר
אחריות 24 חודשים
מחיר 89,900 שקלים
עלות ביטוח חובה 3,450 שקלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה ואראדרו
צילום: אבי פרידמן
לא קטן...
צילום: אבי פרידמן
לוח המחוונים גדול - אבל איפה מד הדלק?
צילום: אבי פרידמן
הביצועים טובים
צילום: אבי פרידמן
מיגון רוח מצוין, בלמים ומתלים מעט פחות
צילום: אבי פרידמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים