שתף קטע נבחר

עוד בז'נבה: איטלדיזיין מחשמלת

סטודיו העיצוב יחשוף צמד מכוניות תצוגה בתערוכת ז'נבה הקרובה. עכשיו, לאחר שסיפרנו לכם על ה"ויסקונטי", הגיע זמן ה"וולטה" - גם ספורט, גם איכות סביבה

לאחר שסיפרנו לכם על מכונית התצוגה "ויסקונטי", אותה תציג סדנת הרכב האיטלקית איטלדיזיין-ג'וג'ארו בתערוכת ז'נבה הקרובה, הגיע הזמן לספר על דגם תצוגה נוסף, בעל סיכויי ייצור נמוכים יותר.

 

מדובר בטויוטה וולטה (Volta, על שם אלסנדרו וולטה, פיסיקאי איטלקי שהמציא את הסוללה החשמלית), מכונית תצוגה בעלת הנעת כלאיים - שילוב בין מנוע בנזין למנוע חשמלי. את מערכת ההינע תרמה לקסוס - חטיבת היוקרה של טויוטה, ומדובר כאן באותה יחידת כוח המוכרת מה-RX400h שנחשף בגרסת ייצור לפני כחודשיים, בתערוכת דטרויט. כל זה אומר מנוע בנזין בנפח 3.3 ליטר, שישה צילינדרים ו-233 כ"ס, בשידוך לצמד מנועים חשמליים ובהספק מרבי כולל העומד על 408 כ"ס. ראוי לציין כי ללקסוס הסדרתית 270 כ"ס "בלבד", זאת בסיוע מנוע חשמלי בודד.

 

באיטלדיזיין מדברים על נתוני ביצועים מרשימים למכונית הקופה שאורכה עומד על 430 ס"מ - המיאוץ הקלאסי מ-0 ל-100 קמ"ש יארוך 4.06 שניות, המהירות המרבית תעמוד על 250 קמ"ש - וכל זה עם צריכת דלק של למעלה מ-13 ק"מ לליטר. בשלב זה, נראה כי הוולטה לא תגיע לייצור, והשילוב בין מנוע חשמלי למנוע בנזין, ומרכב רחב המאפשר להסיע שלושה נוסעים - ישארו על דוכן התצוגה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים