שתף קטע נבחר

לימוזינה איטלקית

סדנת הרכב האיטלקית סטולה חוגגת בתערוכת ז'נבה 85 שנים להקמתה, עם גרסת לימוזינה מרשימה של הלנצ'יה תזיס. מייבאך - מאחוריך

סדנת עיצוב רכב האיטלקית סטולה (Stola), חוגגת בימים אלה 85 שנים של עיצוב רכב, ולא תמיד שגרתי. כדי לציין את המאורע המשמח באופן הנוצץ והמפואר ביותר הניתן, תציג הסדנה בתערוכת ז'נבה את הגרסה שלה ללנצ'יה ת'זיס, שתכונה S85. אתם בוודאי מנחשים מה פירוש הכינוי.

 

ארוך

 

מדובר כאן במכונית פאר חדשה, גרסת לימוזינה מוארכת למכונית היוקרה של לנצ'יה, שנחשפה לפני למעלה משנתיים. כאן תהנה המכונית ממרכב שהוארך מ-489 ס"מ ללא פחות מ-548 ס"מ - שהם עדיין 25 ס"מ פחות מהגרסה הקצרה של המייבאך.

 

למרות שמדובר בהארכה של מכונית קיימת, ולא פיתוח של פלטפורמה חדשה לחלוטין בדומה לבחירת מרצדס, מבטיחים אנשי סטולה כי חוסן המרכב נותר גבוה - זאת במטרה למנוע פגיעה בהתנהגות הכביש שאופיינית לדבריהם במכוניות מוארכות. בהקשר זה ראוי לציין גם כי המכונית החדשה מציגה מידות רוחב וגובה זהות לת'זיס הרגילה, 183 ו-146.5 ס"מ בתאמה. גם המשקל העצמי איננו גבוה במיוחד לרכב שכזה, 2,030 ק"ג, אם כי עדיין מדובר בהשמנה ניכרת לעומת 1,680 הק"ג של הגרסה הסדרתית.

 

חזק

 

את המשקל הזה יידרש להזיז מנוע ה-3.2 ליטר, שישה צילינדרים ב-V ו-230 כ"ס המוכר של אלפא רומיאו-לנצ'יה, אותו אחד המשמש גם את הת'זיס הרגילה. כאן, יאפשר המנוע מיאוץ קלאסי מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ"ש.

 

מצוידת בתא נוסעים מפואר ויוקרתי, מרווח רגלים גם לשחקני כדורסל ארוכים במיוחד ושפע איבזור, תציע סטולה את ה-S85 החל מתערוכת ז'נבה בייצור לפי דרישה. כלומר - מי שיציע מזומנים - תיוצר במיוחד עבורו מכונית לפי דרישותיו המפורשות. גרסת סטולה לת'זיס מהווה מעין סגירת מעגל בהיסטורית הסדנה, שכבר בשנת הקמתה, 1919, שיתפה פעולה עם לנצ'יה בייצור מכונית תצוגה בשם למבדה (Lambda). השאר, כאמור, הוא היסטוריה...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
העיצוב של לנצ'יה
האורך של סטולה
היוקרה של הנוסעים
אלו שיוכלו להרשות לעצמם
לימוזינה איטלקית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים