שתף קטע נבחר

סקודה אינטרנשיונל

נשיא סקודה מדבר על התוכניות לכבוש את העולם עם צמד האוקטביות, על מחליפה לסופרב וגם על תוכניות לכבוש את מירוצי הראלי ב-2005

"אז פישטסריידר אמר בטעות בינואר 2003 שלא תהיה עוד סופרב. אז מה? אתם באמת חושבים שלא נחליף את הסופרב?". אומר לי בכעס וראטיסלב קולנק, נשיא סקודה בשיחה על עתיד המכונית הגדולה שלהם. "אני יכול להבטיח לך שב-2007 נציג מחליפה לסופרב והיא תהיה אפילו גדולה יותר מהדגם הנוכחי. היא גם תהיה מפוארת ומתוחכמת יותר ופחות דומה לדגמים של פולקסווגן. אנו צריכים להתרחק מפולקסווגן כמו שעשינו זאת עם האוקטביה החדשה".

 

למה שתיים

 

והאוקטביה החדשה שהוצגה בתערוכת ז'נבה היא סיבת המפגש עם נשיא סקודה, והיא מעלה מייד את השאלות לגבי קודמתה שייצורה יימשך באותו שם. שתי מכוניות באותו שם? "דנו בנושא הזה זמן רב. יש הרבה מדינות בהן השם אוקטביה מוכר יותר מסקודה ולא יכולנו לוותר על כך. חשבנו על שמות כמו אוקטביה שתיים, או טרדישין אבל הבנו שבסוף כולם יקראו להן אוקטביה. ב.מ.וו עשו זאת בעבר עם ה-3 וה-5, ואופל היום עם האסטרה כך שזה לא ממש נורא".

 

לפחות כרגע לא ברור עד מתי בדיוק תיוצר האוקטביה הישנה, וקולנק מדבר אפילו על 2008. אלא שבאמצע יש מחסום משמעותי. "עד 2005 יהיו שווקים רבים שיקבלו את האוקטביה היוצאת לצד החדשה. אבל מסוף 2005 לא נוכל למכור אותה במערב אירופה כי אי אפשר יהיה לשווק שם מנועי יורו 3. ולכן אחרי כן היא תופנה לאוקראינה, רוסיה, קזחסטן ומדינות גוש מזרחי".

 

אינטרנשיונל

 

אבל האוקטביה היוצאת מסמנת כוונה של סקודה לצמוח כיצרנית למדינות מתפתחות. התכנון הוא להגדיל את כושר המפעל באוקראינה ולייצר אותה שם עד 2008. "לא נייצא משם למערב אבל לרוסיה ולמזרח אירופה בהחלט כן". גם הודו נראית לו כבסיס טוב לייצוא למזרח אסיה ואפילו לאוסטרליה. " אנחנו גם חושבים להקים מפעלים באיראן וברוסיה".

 

בכל מקרה, האוקטביה החדשה תזכה תוך חודשים ספורים לגרסת סטיישן שהיא "גם גדולה וגם ספורטיבית" וגם לכפולת הנעה עם יומרות שטח קטנות אך ללא מדי "אאוטבק" נוצצים.

 

ואם לכם נראה הפער בין האוקטביה לסופרב גדול מדי לקולנק זה מפריע. "נישאר עם שלושה דגמים בסיסיים, כל זמן שאנו בהיקף מכירות הנוכחי. אם נגיע למיליון יחידות בשנה אז נחשוב על מכונית נוספת".

 

תהיה רומסטר

 

אבל מכונית שמעלה חיוך אצל קולנק היא כמובן הרומסטר, אותה הוא רואה כחברה במשפחת הפאביה. "התגובות החיוביות שקיבלנו בהחלט עודדו אותנו. הדגם שייוצר קטן ממכונית התצוגה, אבל לא בהרבה. כרגע נייצר רק גרסאות נוסעים כי הצד המסחרי שייך ל"פולקסווגן מסחריות" ולהם יש קאדי. ולכן למרות שזה יכול היה להיות יפה לא נשחזר את ימי הפיק-אפ".

 

ורגע לפני שקולנק אץ לעוד הופעה מיוחדת לכבוד האוקטביה, אני חייב לשאול אותו על הנסיגה מתוכנית הראלי. "אני לא קורא לזה נסיגה. לא היינו מרוצים מהתוצאות, המכונית וגם האווירה בקבוצה לא היו מספיק טובות והבנו שכך אין טעם להמשיך. ולכן החלטנו לחזור אחורה, לפתח, ללמוד ולהתחזק. אודי עוזרת לנו הרבה השנה וב-2005 נתקוף בצורה חזקה בהרבה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחליפה לסופרב ב-2007
ותהיה גם רומסטר
צילום: איי פי
ושתי אוקטביות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים