אודי - צעד יוקרתי ב-98' נחת בארץ דור חדש של אודי A6, אשר לראשונה במורשת המקומית של המותג התמודד בהצלחה מול מכוניות הסלון של וולוו וב.מ.וו. ולא רק. ה-A6 "ההיא" אפילו הדיחה את וולוו מפסגת המכירות בקטגוריה. אף אחד לא מצפה שהדגם החדש - זה שהוצג לפני שבועות ספורים - יצליח פחות. הדור החדש אמור לקחת את אודי צעד נוסף לפנים. האודי החדשה גדולה, קלה וכמובן חזקה ומתקדמת יותר והפעם אגב, היא אינה חולקת פלטפורמה עם הפאסאט. ה-A6 החדשה תנחת כאן לקראת הקיץ בשלל גרסאות ועם הנעה כפולה. באולם התצוגה של אודי צפויה לנחות השנה גם גרסת חמש דלתות ל-A3. ושימו לב, זו לא תהיה "חמש דלתות" שגרתית כמו בדגם היוצא, אלא מכונית עם הופעה ומרכב שונים מהותית, זיקה רעיונית לכיוון הסטיישן וחרטום בסגנון ה-A6. בין לבין יגדל גם מבחר ה-A8 בארץ, למי שיכול להרשות לעצמו. אופל -אסטרה לה ויסטה באופן מסורתי תפתח אופל את שנת הדגם מאוחר יחסית, כחצי שנה לאחר אות הזינוק הרשמי (ראשון למאי). והחידוש החשוב ביותר יהיה מבחינתה האסטרה, מכונית מרכז השדה החדשה של אופל. זו מבוססת אמנם על רצפת קודמתה, אך שונה לחלוטין במראה, באיכות, בהידור וגם ביומרות. באירופה היא אמורה להחזיר את אופל לתחרות חזיתית בגולף, מגאן ו-307, אבל בארץ מרחף סימן שאלה גדול על סיכוייה. זאת עקב רמת מחיר גבוהה מדי, שהוציאה - גם בעבר - את אופל מהתחרות. בכל מקרה, אלינו תגיע עם מנוע 1.6 ליטר ותיבת "איזיטרוניק", חצי-אוטומטית-רובוטית בדומה לזו שפגשנו בקורסה. לצדה תוצע גם גרסת טורבו (2.0 ליטר) חזקה. מאוחר יותר יתכן ויגיעו גרסאות סטיישן ושלוש דלתות. גם במקרה של המריבה - המיניוואן על בסיס קורסה - עושה המחיר בעיות, ולכן היא עדיין לא אצלנו. שם מקומי אמנם כבר יש לה (ליריקה), אך לא אשרת כניסה. עוד בהקפאה - הסיגנום הגדולה והקומבו המסחרית. לעומת זאת, הטיגרה החדשה, קופה-קבריולה מעניינת ונאה, צפויה להגיע לשוק המקומי בסתיו הקרוב בגרסת חצי-אוטומט או ידנית, ועם מנועי 1.4 ו-1.8 ליטר. איסוזו - סוף עדין הטרופר בדברי ימי הרכב הישראלי יזכר הטרופר כמי שבישר על כניסת כלי השטח הגדולים והמהודרים לארץ. אבל זמנו של הטרופר הוותיק הגיע, והמחליף יסמן שינוי דרמטי. אגב, החלפת הטרופר משתלבת בהחלטה להפסיק לייצר רכבי שטח מתוצרת איסוזו ביפן. המחליף ייוצר בתאילנד, ויתבסס על שלדת ה-D מקס שנמכר כאן. וכמו אותו טנדר, גם הרכב החדש יושק תחילה בתאילנד, ורק אחר כך - במהלך שנת הדגם 2005 - יגיע אלינו. גם ייצור הרודיאו המיושן יופסק, ולא ברור עדיין אם רכב זה יוצע גם בשנת הדגם 2005. מאידך, בסוכנות המקומית בודקים עדיין את האפשרות להביא לארץ את האסנדר, שמבוסס על שברולט טריילבלייזר. אלפא רומיאו – לאט לאט החידוש החשוב באלפא רומיאו יהיה תחילת שיווק של ה-166 המחודשת, שהוצגה לראשונה בתערכות פרנקפורט 2003. בעיית המחיר הגבוה שמאפיינת את מבחר הדגמים של אלפא בארץ, לא תפסח גם על ה-166. ואלה לא חדשות טובות. חוץ מזה בודקים באלפא אפשרות לייבא את ה-GT והקרוס-וואגון החדשים. מועד נחיתה בכל מקרה, עדיין אין. ב.מ.וו - הולכים לקראת הלקוח קמור רכב, יבואני ב.מ.וו, יפתחו כרגיל את שנת הדגם מאוחר יחסית, לקראת סוף 2004 הקלנדרית. אבל גם בינתיים יש להם חדש. למעשה, בתקופה בה מתכוונים מרבית המתחרים לפתוח את שנת הדגם 2005, תציף ב.מ.וו את השוק המקומי בשלל חידושים. מכוניות ראשונות מסדרה 6 כבר נחתו בארץ, ולקראת הקיץ תצטרף אליהם גרסה פתוחה. עוד קודם לכן ינחתו כאן דגמי ה-X3 הראשונים, כנראה עם מנועי 2.5 ו-3.0 ליטר לוגמי בנזין. זאת מתוך ניסיון לבדלם מהאח הגדול, ה-X5, ובהתאם להנחה שבכלים הקטנים יותר הלקוחות מעדיפים מנועי בנזין. המחיר יהיה נמוך רק במעט (6-10 אחוזים) מה-X5. ותהיה גם אזוטריה, עם הבטחה להביא את ה-M3 CSL, האחות הקלה, ספורטיבית, מהירה ובעיקר יקרה של ה-M3 ה"רגילה". אך נראה כי החידוש הגדול ביותר יישמר בכל זאת לשנת הדגם 2005. מדובר כמובן בתחילת ייבוא סדרה 1, שתושק כבר לקראת הקיץ באירופה. אצלנו ימתין היבואן עד תחילת ייצור גרסה אוטומטית. זו המיועדת לנו תצויד במנוע 2.0 ליטר עם 157 כ"ס. ואם חשבתם כי היא תהיה זולה במיוחד, אז אתם טועים. ה-1 תוצב מול אודי A3 ופולקסווגן גולף החדשה. הקומפקט? הפרדו ממנה יפה לשלום. דייהטסו - שקט תעשיתי בכל הנוגע לשוק הישראלי, קפא היצרן היפני הקטן על שמריו בשנים האחרונות. ופתיחת שנת הדגם 2005 לא תבשר שינוי מהותי. היבואן אינו שש להביא את השרייד החדשה בגלל קרבה גדולה מדי במחיר לסיריון ול-YRV. חוץ מזה, כמה מכוניות קטנות וכה קרובות בממדים ובמחיר כדאי להציע? ולכן, החידוש האמיתי יהיה הצגת מחליפו של הטריוס המוכר, בעוד כשנה. לא ברור אם הרכב שיוצע עם מנועי בנזין ודיזל יספיק להגיע אלינו בשנת הדגם 2005, או שכבר ימתינו שם ל-2006.