שתף קטע נבחר

דגמי 2005 - מסאנגיונג עד סקודה

סאנגיונג - מפתחים

 

טלקאר, יבואנית סאנגיונג, תקבל חיזוק חשוב ביותר להיצע הדגמים בשנת הדגם הבאה עם מיניוואן גדול אשר יוצג בקרוב בקוריאה. המיניוואן שמכונה כרגע A100 יצויד במנוע חדש בנפח 2.7 ליטר שפותח בשיתוף עם חברת דלפי. זהו מנוע מסילה משותפת עם חמישה צילינדרים, ו-20 שסתומים שייצר בגרסה האירופאית 165 כ"ס, וישודך לתיבה אוטומטית עם חמישה הילוכים מבית מרצדס. הרכב בעל המראה המוזר-משהו, שמזכיר את ה-R קלאס העתידי של מרצדס, ישווק בגרסת תשעה מקומות בקוריאה ושבעה באירופה. כיאה לסאנגיונג תוצע גם הנעה כפולה.

 

עוד לפני שנראה את המיניוואן תגיע אלינו אותה חטיבת כוח בחרטום הרקסטון. גם כאן לתיבת האוטומטית חמישה הילוכים ואפשרות לתפעול ידני. באותה הזדמנות זוכה הרקסטון עדכון קל והגרסה המחודשת כבר נחשפה בקוריאה. אגב, יתכן שעד סוף השנה הקלנדרית 2004 יוצג בקוריאה גם מחליף לקוראנדו.

 

סובארו - זה ייגמר בבאחה?

 

אצל יצרנית הרכב הקטנה מיפן לא צפויים חידושים מרעישים אחרי נחיתת הלגאסי. ואולם בכל זאת מנסה היבואן להרחיב את מבחר הדגמים המקומי כאשר ברשימת המטרות רצון לשבור את הקשיים על ייבוא מכוניות יפניות שמיוצרות בארצות הברית. ביפנאוטו רוצים להביא את הבאחה, הטנדר האופנתי שמבוסס על הלגאסי ועשוי להיות תחרותי בשוק הפנאי (הוא יחשב למסחרי).

 

באם וכאשר ה-R2 תעבור תקינה אירופאית אזי גם הקטנה של סובארו צפויה להגיע לארץ ולהחזיר את יפנאוטו אחרי שנים רבות לשוק הסופר-מיני.

 

סוזוקי - היורשת

 

אחרי מתיחות הפנים המהותיות למדי שעברו האיגניס האירופאית, הליאנה והויטארה, יגיע במהלך השנה תורה של יורשת הסוויפט. המכונית עליה קיבלנו לא מעט רמזים מסדרת מכוניות תצוגה בשם S תיחשף בתערוכת פאריז ותוצע בארץ לצד האיגניס. יש להניח שהיא תגיע אלינו לקראת סוף 2004 קלנדרית.

 

ברשימת ה"אולי יבואו" של סוזוקי מצוייות גם האיגניס האירופאית, שהינה גודלה ומצויידת יותר אך גם יקרה מהיפנית שנמכרת אצלינו. מהצד השני של הגלובוס נבחנת האפשרות להביא שוב את האלטו מהודו.

 

סיאט - נוסעים לאלתיאה

 

החידוש העיקרי של המותג הספרדי לשנת הדגם 2005 יהיה האלתיאה, שמוגדר כמיניוואן קומפקטי. ואולם האלתיאה הוא הרבה יותר ממיניוואן - מדובר גם בכלי חשוב ביותר שמסמן את הכיוון החדש של סיאט. הוא מבוסס על פלטפורמת הגולף החדשה, וכמוה יוצע גם עם תיבות אוטומטיות בעלות שישה הילוכים. לא ברור אם האחות הקטנה, מחליפת הליאון העתידית, שנחשפה רק בצורת מכונית תצוגה (סלסה רד) תספיק להגיע בשנת הדגם 2005.

 

למשפחת האיביזה תצטרף סוף סוף אחות ספורטיבית. מדובר באיביזה FR (פורמולה ריסינג) שמצוידת במנוע הטורבו המוכר (1.8 ליטר 150 כ"ס). ייתכן שגם הקופרה תספיק להגיע.

 

סיטרואן - ממתינים ל-4

 

שער האירו המשתולל בהחלט שינה את התוכניות אצל לובינסקי, יבואנית סיטרואן, ועלול להשאיר מחוץ לתמונה שלנו כמה מהמכוניות המעניינות יותר של היצרן הצרפתי. כך למשל ה-C2 הקטנה והחביבה והפלוריאל הרב-גונית, שלמרות קרבתן המכאנית ל-C3 עדיין לא מגיעות לכאן.

 

בסיטרואן לא ממהרים גם בהשקת המיניוואן הגדול, ה-C8, ובוחנים בעניין את הדרך בה מתקבל האוליסה - האח לבית פיאט. בכל זאת, ל-C8 סיכוי טוב יותר להגיע בשנת הדגם 2005. מי שוודאי יגיע הוא האח המסחרי של המיניוואן, הג'אמפי המחודש.

 

אבל ליצרן הצרפתי תוכניות חשובות לגבי השנה הקרובה. וכך, לקראת סופה, בפאריז הוא עתיד לחשוף את מחליפת הקסארה. מדובר ב-C4, אשר תראה דמיון רב למכונית תצוגה שנחשפה בשם דומה בז'נבה 2004. בלובינסקי מקווים שהמכונית החדשה תנחת כבר בחודש אוקטובר בארץ ותספיק להימכר כאן בשנת הדגם 2005. באותה תקופה בערך צפויה ה-C5 לעבור מתיחת פנים.

 

סמארט - תחילת הגדילה

 

המותג הקטן של המכוניות הזעירות אמור לצמוח באופן מהותי בתקופה הקרובה עם תחילת שיווק הפור-פור באירופה. ואולם עדיין לא ברור האם המכונית הגדולה ביותר של היצרן, שמבוססת על מיצובישי קולט החדשה, תגיע ארצה עוד בשנת הדגם 2005. בינתיים צפוי להתחיל סוף סוף שיווק אמיתי של הרודסטר והקופה.

 

סקודה - צמד האוקטביות

 

הבשורה המפתיעה משהו שהצ'כים ימשיכו בייצור את האוקטביה הנוכחית עד 2006 התקבלה בארץ בשמחה. הצ'כים שואפים להפנותה לשווקים מזרח אירופאיים, אבל גם אצלנו ימשך השיווק, עם שינויים קלים ברמות הגימור. זאת, לאחר שהיבואן המקומי הצליח להבטיח את המשך ייצור גרסאות ה-1.6 ליטר וה-1.9 TDI עם תיבות אוטומטיות.

 

האוקטביה החדשה, תנחת בארץ רק לקראת סוף 2004 הקלנדרית. היא מתבססת על פלטפורמת הגולף החדשה ומצוידת באותן חטיבות כוח מודרניות, תיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים ותפעול ידני, שפע כריות אוויר ומערכות נלוות - מבקרת יציבות ועד בקרת אקלים. הצ'כים אמנם הבטיחו התייקרות קטנה, אך קשה להאמין שהם יהיו יכולים להציע מחיר נמוך משמעותית מהגולף. האוקטביה תגיע עם מנועי 1.6 ו-2.0 ליטר ועשויה לקבל שם תואר כמו "גרנד", "סופר" או "מגה" כדי להבדילה מהדגם המוכר.

 

מעבר לכך, צפויה סקודה לחזק בשנת הדגם 2005 גם את מבחר הסופרב עם גרסאות 1.8 טורבו ו-TDI 1.9 עם 130 כ"ס ותיבה אוטומטית. ומה עם הרומסטר המדובר? רכב התצוגה עתיד להפוך למציאות רק במהלך 2005 ולא יגיע אלינו לפני שנת הדגם 2006.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סאנגיונג A100 - מיניוואן גדול עם מנוע דיזל
סובארו R2 - עשויה להגיע אם תתקבל תקינה אירופאית
סוזוקי איגניס האירופאית - גדולה מהמוכרת לנו, לא בטוח שתגיע
סיאט אלתיאה - החידוש העיקרי ל-2005
לובינסקי מחכים ל-C4 של סיטרואן
הסמארט רודסטר תגיע השנה
סקודה אוקטביה החדשה - שיווק לצד הדור היוצא
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים