שתף קטע נבחר

הקלפים של פיז'ו

יו"ר פיז'ו, פרדיק סן ז'ור, שטח טענותיו באזני אלי שאולי. ומה סיפר? שה-SW תהיה החשובה במבחר ה-407, ש-607 עדיין הכרחית למותג. והיו גם הבטחות קטנות, אך מיוחדות

לפרדיק סן ז'ור, יושב הראש של פיז'ו, אין ספקות לגבי חשיבותה הגדולה של ה-407 מבחינת מכירות. "ב-2003 מכרנו 100,000 מכוניות 406? ה-407 אמורה למכור פי שלוש". אלא שתוכניותיו נראות מעט גרנדיוזיות, לאור ירידת המכירות באירופה של פלח שוק זה. הרי משפחתיות גדולות כמו פורד מונדיאו ואופל וקטרה מאבדות באופן עקבי מכירות ליוקרתיות קטנות אך יקרות יותר מגרמניה, כמו ב.מ.וו סדרה 3 ואודי A4.

 

אבל סן ז'ור מתעקש לטעון כי הקלף החזק של המשפחה החדשה יהיה דווקא ה-SW. "עבורנו ומבחינת מכירות", הוא אומר, "ה-SW חשובה בהרבה מהסדאן. לכן אגב, ובניגוד לעבר, לא ערכנו השקה מדורגת אלא הצגנו את המכוניות ביחד". ובזמן שהוא מדבר אלי, אני מגלה בבהירות יתר כמה גדול ההבדל בין המוטוריקה המקומית חובבת הסדאן, לזו האירופאית שמסוגלת כנראה לקבל בברכה אפילו סטיישן ייחודית.

 

לא עוצרים ב-SW

 

וסן-ז'ור מבטיח לא לעצור שם. "יהיו לנו גרסאות נוספות ל-407, בהן גם קופה". "האם זו הסילואט שנחשפה בז'נבה?" אני שואל. סן-ז'ור מדגיש שזו אינה הקופה העתידית. "הקופה תהיה שונה מהותית חיצונית ופנימית מהסילואט. הסילואט מדגימה את הפוטנציאל הדינמי של ה-407, אך מיועדת להגיע למסלולי המירוצים באליפויות סופר-טורינג.

 

השקת ה-407 מביאה באופן טבעי לתהיות לגבי עתיד ה-607. האם היא לא תגזול מימנה מכירות? האם פיז'ו בכלל זקוקה למכונית סאלון? "ה-607 נמצאת בפסגת המבחר שלנו והיא תישאר שם. אנחנו נציג לקראת סוף השנה מנוע 6V טורבו-דיזל מסילה משותפת, ונרענן אותה. אנחנו צריכים מכונית דגל, היא נותנת הצדקה לכל המבחר ומהווה במה טובה להצגת טכנולוגיות חדשות שהנן יקרות יחסית בהתחלה. אנחנו לא נלחמים בגרמנים, 30,000 מכירות בשנה יספיקו לנו". כמובן שכיום ה-607 מוכרת פחות מחצי כמות זו אבל סן-ז'ור בטוח שזה ישתפר עם הריענון.

 

וגם קטן

 

אבל לפיז'ו תוכניות גדולות גם בתחום העממי וסן-ז'ור מבטיח שהשנה הבאה תוקדש לקטנות. "אנחנו נציג במהלך השנה הבאה שתי מכוניות קטנות חדשות עם תפיסות מיוחדות ועיצוב מאוד מקורי". הוא מתכוון כמובן ל-107 שתוצג בסוף השנה בתערוכת פאריז ולמכונית הקטנה שמפותחת עם טויוטה. "חוץ מזה נוסיף גרסאות ל-206".

 

לסן-ז'ור אין ספק שמכונית זו הנה החשובה בפריחה מחדש של פיז'ו בעשור האחרון. "ב-95' החלטנו לשנות את פילוסופיית פיתוח המכוניות החדשות שלנו. החלטנו שכל מכונית צריכה להיות חדשנית ולהביא משהו מיוחד לפלח שלה. החלטנו לייצר יותר גרסאות מרכב מיוחדות. ה-206 הייתה הראשונה והחשובה ביותר. משווים אותה ל-205 אבל אנחנו מוכרים כל שנה 300,000 מכוניות יותר מה-205". אז איך מחליפים אותה? "עדיין מוקדם לדבר על כך אבל ברור שקשה להחליף מכונית כזו. הכיוון הכללי יהיה דומה, זו תהיה מכונית דינמית עם פילוסופיה דומה.

 

ההדגשים

 

ואם כבר גולשים לצד הפילוסופי מגיע הזמן לבדוק האם התחושה שפיז'ו פונה היום פחות לנהג נכונה. הבוס של פיז'ו מתרגז "אני בהחלט לא מסכים עם הקביעה הזו. כאן בז'נבה אנו מציגים שתי גרסאות HDI ספורטיביות ל-206 ול-307 שהנן מהנות מאוד. מעבר לכך אני אשמח לפגוש אותך אחרי שתנהג ב-407. עם המכונית הזו אנו נהיה המובילים מבחינת ניהוג והנאה".

 

אבל בשאלות המקומיות המטרידות אותנו, כמו למשל מתי תגיע אלינו ה-307 סדן, סן ז'ור פחות החלטי. הסדן פחות נאה בהרבה מה-307 המקורית, אבל תא מטען ארוך בהחלט יכול לסייע ליבואן. "אני מודע למצב בישראל ובעוד מספר מקומות, אבל בזמן הקרוב מיועדת הסדן לסין בלבד. יש לנו שם הרבה עבודה וצריך לספק את הביקוש. אבל ברור לי שבדרום אמריקה ובשווקים מסוימים באירופה כולל ישראל יש חשיבות למכונית כזו. אולי בעתיד תקבלו משהו דומה...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סן ז'ור על ה-407. "אשמח לפגוש בך אחרי שתנהג בה"
"ה-407SW היא החשובה באמת
607. הכרחית למותג
206. יהיה קשה להחליף
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים