שתף קטע נבחר

רנו חושבים בקטן

עבור פטריק לה-קוואמה, מכוניות תצוגה שקולות לאימון מוזיקלי. חוץ מזה, הוא מתלהב מדאצ'יה רומנית, ומספר על עתיד הקטנות. ראש מחלקת העיצוב של רנו משוחח עם ynet, ומציג את הכיוון

"אני לא רוצה לתכנן רודסטר של 300 קמ"ש במחיר אסטרונומי. למכוניות כאלה יש מקום רק במוזיאון. כל יצרן שמחליט ללכת על זה, כאילו ייצר דינוזאור חסר השפעה על תעשיית הרכב, או על השוק. המכוניות הנוצצות האלה פשוט לא רלוונטיות".

 

דבריו של פטריק לה-קוואמה, ראש מחלקת העיצוב המפורסם של רנו וסגן נשיא הקונצרן הצרפתי, משקפים היטב את תצוגת היצרן בז'נבה. במרכזה עמדו שתי מכוניות תצוגה, רודסטר בשם "ווינד" ומיקרו-מיניוואן שמכונה "מודוס" ויגיע בקרוב לכביש. שתיהן אגב מבוססות על פלטפורמה B החדשה של רנו, האמורה לבשר על גל קטנות חדשות שבדרך. האמנם?

 

מודוס מאחרת

 

נעים להיפגש בלה-קוואמה. איש מאד אינטליגנטי, זורם ושוטף, ובמיוחד הגון מספיק כדי להודות שהאופוזיציה הקדימה את רנו בהצגת מיניוואן קטן. איך קורה שרנו, חלוצת המיניוואנים, מאחרת? "היו לנו עדיפויות אחרות כמו השקת סדרת המגאן כולה, וגם לא היה שווה לנו להציג מיניוואן על הפלטפורמה של הקליאו היוצאת. אז חיכינו שהפלטפורמה החדשה תגיע לאירופה".

 

אבל לה-קוואמה בכל זאת לא נשאר חייב. "אני חושב שהמודוס שלנו שונה בתפיסה מהותית מהמתחרים. זהו רכב קטן וקומפקטי יותר, והכי חשוב, כנראה גם זול יותר." כי בניגוד למה שהייתם עלולים לחשוב, לה-קוואמה ממקם את המודוס בין הטווינגו לקליאו מבחינת מחיר. שתיהן אגב, יחלקו פלטפורמה עם המודוס. "פיתחנו אותו ביחד עם הטווינגו והקליאו החדשות, מה שנתן לנו אפשרות להיות חופשיים יותר ולפתח את האופי שלהן לכיוון עצמאי".

 

ואם כבר שאלתם, הרי שלפי לה-קוואמה, מבין צמד הקטנות תופיע דוקא הטווינגו ראשונה. ויותר מכך, זה יקרה כבר בחודשים הקרובים. "כמו הטווינגו המקורית, תהיה כאן במיוחד הצהרה עיצובית חזקה. היא תהיה חדשנית, ססגונית ושמחה" הוא מבטיח לי.

 

שאלה של שם

 

אגב, בעבר חשפה רנו מכוניות תצוגה בשם מודוס, אבל אין להן קשר עם המיניוואן הקטן. "המודוס האלה היו מסחריות. אבל בעיקר למדנו מהן שאנשים אהבו את השם. וזה אחד מתפקידי מכוניות תצוגה - לבדוק שמות. היום זה נושא מורכב: אנחנו מוכרים במדינות רבות, משתפים פעולה עם ניסן, וצריך שהשם יתאים לכולם.

 

ואז הוא אינו מפספס הזדמנות לעקוץ יריבים, במיוחד כאלה מולם הוא מתחרה, ויתחרה עוד יותר בעתיד הקרוב. "אנחנו הרי לא רוצים להגיע למצב של ג'נרל מוטורס, שמכרה בברזיל מכונית בשם "נובה" שבפורטוגזית זה אומר "לא נוסעת". לכן, כאשר יש שם טוב שיכול להתקבל היטב בכל מקום, אנו משתדלים לשמור עליו".

 

המוזיקאים

 

והווינד? "אני מתכנן מכונית תצוגה כמו שמוזיקאי מתאמן", מסביר לה-קוואמה. "זה עוזר לצוות לחדש ולשמור על יצירתיות. וזו הסיבה לבריאת הווינד. אבל יהיה נחמד שתהיה לנו מכונית כזו במבחר. מכונית כיף שאינה מפלצת כוחנית".

 

חוץ מזה, לה-קוואמה טוען ובצדק כי ההתבססות על פלטפורמת הקליאו יכולה להפוך את הווינד מציאותית יותר, עם תג-מחיר זול יחסית. אבל הוא בעיקר מסביר שהיא משקפת את האבולוציה של רנו בעתיד, בעיקר מבחינת טיפול במשטחים ובפנסים - "שילוב של קווים זורמים עם חיתוכים חדים", לדבריו.

 

קטנה מרומניה

 

אבל יש מכונית נוספת שתבוסס על הפלטפורמה החדשה - זו של דאצ'יה. לה-קוואמה מתרווח בכורסה ומחייך. "זה היה אחד האתגרים המעניינים ביותר עליו עבדנו, ולדעתי הצלחנו. צ'ארלס איימס, מעצב רהיטים וארכיטקט אמריקאי, אמר לפני שנים ש'המגבלות הן החברות הטובות של המעצב'. והפרוייקט שתוכנן ופותח מראשיתו ועד סופו ברנו הוכיח זאת".

 

"למרות המגבלות הגדולות, אנשים ניגשו לפרויקט הזה עם התלהבות גדולה. עד כדי כך שלא היינו צריכים להכריח איש לעבוד בתכנון, אך הייתה היענות והתנדבות ברמה יוצאת דופן. מגבלות המחיר, והעובדה שהמכונית מבוססת על גרסה פשוטה וזולה של הפלטפורמה, גרמו לתוצאה מעניינת".

 

ואיך תהיה הדאצ'יה הזו במציאות? "זו תהיה מכונית זולה, אך לא ערומה. פשוטה, אך עדיין מצוידת היטב ומרווחת מאוד. וחוץ מזה, אני בטוח שהתוצאה תפתיע רבים" הוא מוסיף. לסיום הוא זוכר רק לציין בבירור ש"התוכניות שלנו לגביה גדולות. אנו מצפים להגיע ל- 700,000 יחידות בשנה וזה המון". ועכשיו נות לנו רק לראות כיצד תתקבל בציון...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פטריק לה-קוואמה
רנו ווינד "משקפת את האבולוציה של רנו בעתיד"
מודוס, באיחור: "היו לנו עדיפויות אחרות"
טווינגו. תוחלף ראשונה: "תהיה כאן הצהרה עיצובית חזקה"
הדאצ'יה הבאה. "התוצאה תפתיע רבים"
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים