שתף קטע נבחר
צילום: סידי בנק

סיבקום: עם המיזוג בא התיאבון

חברת הסטרט-אפ סיבקום, המפתחת ציוד לחברות התקשורת הגדולות בעולם, מתנהגת כמו ענקית תקשורת לכל דבר: היא רוכשת חברות אחרות כדי להרחיב את סל המוצרים שלה

בכנס ה-IVA שיתקיים בסוף החודש, בו יתחרו חברות סטארט-אפ, שאת חלקם אנחנו מציגים כאן מדי יום, תציג את מרכולתה חברת סטארט-אפ שמתנהגת כמו ענקית תקשורת לכל דבר: היא רוכשת חברות אחרות כדי להרחיב את סל המוצרים שלה.

 

חברת סיבקום המפתחת ציוד לחברות התקשורת הגדולות בעולם, כגון סיסקו, אלקטל, נורטל, סימנס ואחרות, הרחיבה את סל המוצרים שלה כאשר רכשה לפני שנה את חברת אקס-לייט. ואם לא די בכך, שנה אחרי המיזוג של אקס-לייט לתוך סיבקום, שב פרופסור דוד מנדלוביץ, מייסד ומנכ"ל סיבקום, לבחון רכישת חברות בתחום התקשורת האופטית.

 

"עסקת המיזוג עם אקס-לייט הגדילה את קווי המוצר שלנו, והגבירה את הכוח והנוכחות שלנו בשוק. התוצאה היתה שיפור משמעותי בהיקף המכירות של שני קווי המוצרים, ושיתוף פעולה עם ענקי התעשייה שמעוניינים לעבוד איתנו בזכות היצע המוצרים הרחב שלנו", אומר מנדלוביץ. "היום, אחרי שביצענו מיזוג מוצלח אחד, אנחנו חושבים לשוב וליישם אותו. אנחנו מסתכלים גם על חברות בחו"ל, אבל ברור שמיזוג עם חברה ישראלית יהיה קל ונוח יותר עבור כל הצדדים".

 

סיבקום ואקס-לייט הוקמו שתיהן בשנת 2000. גם בתהליך ייסודן מזכירות השתיים זו את זו: סיבקום נוסדה על ידי 8 יוצאי אוניברסיטת ת"א, בראשם עמד מנדלוביץ, פרופ' בפקולטה להנדסה שהיה מעורב בהקמת שתי חברות בעבר ואף אחראי על למעלה מ-40 פטנטים. אקס-לייט יצאה מאוניברסיטת בן גוריון דווקא, והוקמה על ידי שלושה יזמים שבראשם עמד פרופ' אחר, דן שדות.

 

במסגרת הדמיון המתמשך אף גייסו שתי החברות סכומים דומים: סיבקום גייסה 18 מיליון דולר בעוד אקס-לייט הסתפקה ב-15.5 מיליון דולר. עם השלמת המיזוג בין השתיים גויסה השקעה נוספת שתספיק - ביחד עם יתרות המזומנים מלפני המיזוג - ליותר משנתיים נוספות.

 

סיבקום מעסיקה 35 עובדים בפתח תקוה ויש לה שלוחת שיווק בוירג'יניה. בעלי המניות בחברה כוללים את JVP, פיטנגו, אסנד, קונקורד, פורמולה ונצ'רס, מרקטור, המייסדים, אוניברסיטת תל-אביב והעובדים.

 

החברה מוכרת היום שני קווי מוצרים: קו המוצרים העיקרי מורכב מטרנספונדר (מקלט-משדר, או מקמ"ש), המצוי בקצותיהן של רשתות אופטיות, ותפקידם הוא כמובן, לשדר ולקלוט את תעבורת הנתונים.

 

המקמ"ש של סיבקום מיועד לרשתות 10 גיגה-ביט לשניה, שהן הרשתות האופטיות המונחות היום בעולם. ייחודו של המקמ"ש הוא יכולתו להתכוונן על כל תחום תדרי ה-WDM, הכולל 88 אורכי גל שונים.

 

המקמ"ש של סיבקום היה המקמ"ש המתכוונן הראשון בשוק, אולם כיום כבר קיימים מתחרים. מוצרי החברה עודם נבחנים אצל ספקי התקשורת, אך כבר נמכרים בכמויות ראשוניות בארה"ב, אירופה ואסיה הפסיפית. חשוב לציין, כי מדובר במקמ"שים לטווחים ארוכים, ולפיכך מחיר יחידה גבוה יחסית.

 

מנדלוביץ מציין כי שוק המקמ"שים המתכווננים עומד כיום על היקף כולל של 180 מיליון דולר, אך חברות מחקר צופות כי יגיעו ל-600 מיליון דולר לפחות בתוך שנתיים. יש הטוענים כי השוק אף יגיע להיקף גדול כפליים באותו טווח זמן.

 

קו המוצר השני של סיבקום, הוא פיתרון המצוי במרכז הרשת ולא בקצותיה. מדובר במתג אופטי, המצטיין בעיקר במהירות, כשלטענת החברה, המתג של החברה הוא המתג המהיר ביותר המוצע באופן מסחרי. המתג משווק במזרח אסיה ובארה"ב, והשוק שלו קטן בהרבה – עשרות מיליוני דולרים בודדים.

 

עם זאת, התחרות בשוק קטן כל כך מוגבלת גם היא מטבעה, ומנדלוביץ אומר כי עם המעבר לתשתיות אופטיות ומיתוג מנות, שוק המתגים המהירים צפוי לצמוח במאות אחוזים.

 

לעתיד מנדלוביץ מאמין כי החברה תעמיק את אחיזתה בשווקים הצומחים בהם היא פעילה, ושוקל להגדיל את סל המוצרים של סיבקום – גם באמצעות רכישה. "המיזוג הראשון עשה לארגון עצמו ולמכירות שלנו רק טוב, ושם אותנו על הדרך לאיזון ורווחיות. אני מקווה שהגדלה נוספת של סל המוצרים תיתן לנו קפיצת מדרגה נוספת הן בהיקף המכירות והרווח, והן באטרקטיביות שלנו בעיני הלקוחות והשותפים האסטרטגיים ברחבי העולם", מסכם מנדלוביץ.

 

 

תעודת זהות:

 

תחום: ציוד תקשורת אופטית

שנת הקמה: 2000

מייסד: פרופ' דוד מנדלוביץ

גיוסים: כ-20 מיליון דולר

מספר עובדים: 35

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים