שתף קטע נבחר

אל תתחילו את המהפכה בלעדיו

הוא הפך את פיז'ו, שינה את מרצדס וכעת הוא מבטיח לעשות זאת גם בפולקסווגן. נא להכיר את אחראי העיצוב החדש של הקונצרן - מורט גונק

כאשר אני שואל את מורט גונק, האחראי חדש יחסית על העיצוב בקבוצת פולקסווגן, מהי המכונית החשובה ביותר עליה הוא חתום הוא מחייך בצניעות ושואל "מותר לי לבחור שלוש?". גונק אינו נראה פוליטיקאי ממולח אבל הוא נוהג בקורקטיות מושלמת ובוחר בפיז'ו 206, במרצדס CLS ובפולקסווגן קונספט R. שלוש מכוניות שמשקפות את התחנות העיקריות בקרירה המוצלחת שלו.

 

משנה כיוון

 

קשה להאמין שהאיש השקט והנעים שמולי הוביל כמה מהמהפכים המדוברים ביותר בתעשיית הרכב. גונק, שמוצאו תורכי, היה אחראי לשינוי הדרמטי שעברה פיז'ו החל ב-206. הוא היה אחראי על כל גרסאות ה-206, ה-307 וה-607 "התחלתי גם את ה-407 אבל זו כבר הייתה עבודה של ג'ראר וולטר שהחליף אותי". הצלחת ה-206 הפכה אותו מבוקש והביאה אותו לראשות מחלקת העיצוב במרצדס, כאשר גם שם הביא שינוי ויצר שפע פנים חדשות. אבל כאשר הופיעה ה-CSL כמכונית תצוגה בתערוכת פרנקפורט 2003 הוא כבר היה במדי פולקסווגן, מחכה למהפכה הבאה.

 

"אני בהחלט גאה בכך שפיז'ו ממשיכה היום בכיוון שהתחלתי. זה אומר משהו טוב על עבודתי". אומר גונק. האם הוא חשב שה-206 תצליח כל כך? "הביאו אותי לפיז'ו במיוחד בשביל זה - כדי לעשות את ה-206. ה-205 הייתה מכונית חשובה והם היו צריכים יורשת שתיכנס לנעליה ותביא עמה את אותה תנופה ליצרן. זה לא היה קל - היו לנו הצעות עיצוב רבות, כולל אחת מפינינפארינה שהייתה די שמרנית. היו הצעות יותר שמרניות והיו גם רדיקליות. אני חשבתי שצריך ללכת על הכיוון הקיצוני והמיוחד ביותר שיקבע דרך חדשה והם הלכו איתי".

 

מהפכן

 

אבל העבודה לא הייתה קלה. "היו הרבה אתגרים בעשיית ה-206. לא היה קל להעביר את הקימורים שלה לפח. גם השמשה המשופעת והפנסים הגדולים היו קשים. גם ה-CLS הייתה אתגר קשה לביצוע - הן מבחינת מראה והן מבחינת שכנוע הנהלת מרצדס בתפיסת הקופה עם ארבע דלתות".

 

קצת קשה לקבל את העובדה שהאיש השקט שמולי הוא מהפכן. איך הוא עושה זאת? "אני מצליח להבין את המותג מבלי להיכנס לתבניות העיצוב שלו. לכן הביאו אותי לפיז'ו כדי לעשות פיז'ו אחרת. וזה גם מה שעשינו במרצדס. אני עדיין רואה את המכוניות החדשות שלי מוצגות שם ומאוד גאה בהן".

 

האתגר הנוכחי

 

אבל גונק מתעקש שה-R של פולקסווגן הייתה עבורו אתגר גדול ביותר. "זו לא סתם מכונית תצוגה. היא מצביעה רבות על העתיד והיא דרשה מאתנו הרבה תעוזה. היינו צריכים לעבוד קשה עד שהצלחנו לשכנע את ההנהלה שהגיע הזמן לשנות דברים בפולקסווגן".

 

"הבעיה הכי קשה בפולקסווגן היא שאנחנו מתחרים יותר מדי בעצמנו במקום ביצרנים אחרים. אנחנו הולכים לפתור זאת על ידי עבודה משותפת. עד עכשיו כל מותג עבד בסטודיו נפרד על העיצוב שלו, אבל בגלל שכולם כוונו לאותו מקום ולא הייתה הכוונה מלמעלה יצאו לנו דברים דומים מדי. הפתרון שלנו יהיה צוות על שאחראי על העיצוב וידאג שהמכוניות יהיו שונות".

 

לפי גונק, ביסוס השותפות בפלטפורמת הגולף החדשה על בסיס גלגלים זהה באורכו נובע מהחלטה של יושב הראש הקודם של פולקסווגן פרדיננד פייך. "גם זה ישתנה בעתיד".

 

בכל מקרה אין לגונק שום ספקות בנוגע להיררכית המותגים בקבוצה. "פולקסווגן הוא המותג החשוב ביותר, הוא האמא של כולם ואנחנו חייבים לשמר אותו ככזה". ואם הבנתם מדבריו שה-R וה-C מסמנות שפת עיצוב חדשה בפולקסווגן, אתם לא טועים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מורט גונק אחראי ל-206
וגם ל-CLS
ועכשיו גם לקונספט R
ולקונספט C
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים