שתף קטע נבחר

מהאיש ששם אתכם בפוקוס

אולריך אייכורן, שאחראי על המהפך הדינמי של פורד, לוגם כעת תה בריטי בבנטלי ומסיע את הנהג שלו בארנג' T. ראיון עם חובב רכב

אין צורך שאולריך אייכורן, חבר הנהלת בנטלי והאחראי על פיתוח, יאמר שהוא אוהב לנהוג. זה ברור. הרי לפני שהגיע לקבוצת פולקסווגן הוא היה המנהל פיתוח דינמי בפורד. הוא אחראי לכך שהפוקוס מהנה כל כך, ושכל המבחר הנוכחי בפורד הפך בחירה טבעית לנהג. אייכורן מחייך "היה לנו שם בוס טוב, ריצ'רד פרי ג'ונס, שנתן לנו לעשות זאת". אז אתם לא צריכים הסבר מדוע "רכשה" אותו פולקסווגן למחקר ופיתוח לכל מותגיה. אתם גם יכולים לנחש מדוע לגולף החדשה ואחיותיה מתלה אחורי דומה לזה שבפוקוס.

 

אנגלופיל

 

אבל עד כמה אייכורן, שעבר לפני שנה לבנטלי, אוהב נהיגה לומדים דווקא מהאנקדוטות הקטנות. כי כדי לקבל השראה ולהיזכר ברוח בנטלי המקורית, הוא נוהג מדי פעם בבלואר הפתוחה שכבשה את הלה-מאן בשנות העשרים. מה זה לנהוג? למשל מלונדון ללה-מאן כדי לחזות בניצחון המיוחל (ומהכרות אישית עם המכונית זו משימה קשה).

 

הוא גם מהמנהלים היחידים שמסיעים את הנהג שלהם. "יש לנו הסכם. הוא אוסף אותי בארנג' בשדה התעופה, אבל כשאני נכנס, הוא עובר לאחור. אני אוהב לקחת את הארנג' לכביש צר ומתפתל ולמלא מראות של מכוניות ספורט קטנות. אנשים פשוט נבהלים מהכלי הענק שקרב במהירות וזזים הצידה". אייכורן בהחלט נדבק בחיידק הבריטי. הוא אפילו עבר לשתות תה.

 

ארנג'

 

"בנטלי זו הקצפת של התעשייה" הוא מסביר, "יש כאן את הזמן והיכולת לרדת לפרטים הקטנים ויש לה כוח עצום כמותג. יש לנו, למשל, שלוש מיליארד קומבינציות לארנג' הרגילה ועל הלימוזין החדשה אני לא מדבר. יש המון סיפורים על לקוחות מיוחדים: אחד שהביא לנו עץ מהחצר כדי שנבנה עימו את הפנים, או אישה שרצתה שנצבע את המכונית בגוון הלק שלה. ואנחנו מסוגלים לעשות זאת".

 

מתיחת הפנים הנוכחית של הארנג', מסביר איכורן, היא רק חלק ממקצה שיפורים מתמשך. "זה כיף למצוא בסיס שאפשר לשפר. כבר בגרסה הקודמת התחלנו לעבוד על הקשחת המרכב, אולי התחום הבולט שהיה טעון שיפור במקור. שיפרנו גם את הבטיחות, המתלה האחורי וההיגוי. וכמובן את המנוע".

 

והמנוע לפי אייכורן הוא סיפור מדהים במושגי התעשייה. "התכנון המקורי הוא מ-1955 וכעת אנחנו עומדים בתקן יורו 4, עם פי שלושה כוח מבמקור. אף אחד לא האמין שניתן לעשות זאת". היה שווה להשתמש במנוע הישן? "כן. זה חלק מהאופי של בנטלי ובגלל זה עזבנו את ב.מ.וו. המנוע שלהם הרגיש מודרני מדי ולא היה מספיק חזק בסל"ד נמוך. הלקוחות לא אהבו אותו".

 

המתיחה

 

"במתיחת הפנים הדגשנו את המראה ואת האופי של הגרסאות השונות. הארנג' T חזקה יותר והיא אקספרס של ג'נטלמנים. ב-R הדגש הוא על נוחות והדר ובמתיחה התאמנו אותה לצביעה בשני גוונים". אבל אייכורן גאה במיוחד בלימוזין המחודשת של מולינר (אגף הפאר של בנטלי). "אני חושב שהפרופורציות בהארכה טובות מתמיד. הוספנו 5 ס"מ מלפנים, 20 באמצע, ו-20 בקורה האחורית הרחבה שמאפשרת להתחבא מאחוריה ולקבל פרטיות".

 

ושועי עולם ייהנו לא רק מהפרטיות אלא גם ממראות גדולות שמותקנות בקורה. בחרטום המכונית הענקית, שקצב ייצורה יהיה כעשר בשנה, נמצאת גרסת ה-400 כ"ס של מנוע ה-V8 בנפח 6.75 ליטר.

 

הקונטיננטל GT

 

אבל אייכורן מציאותי ומכיר במגבלות בנטלי כיצרן. אין לו בעיה שחלק ניכר מה-GT נבנה בגרמניה. "הארנג' היא בנטלי ראשונה שנבנית בקרו. עד אז ייצרו עבורם מרכבים מחוץ למפעל. אנחנו יכולים לייצר בוולפסבורג מרכב איכותי יותר ותהליך הצביעה שם יעיל יותר. למעשה, בזכות בנטלי שיפרנו את הליך צביעת הפאטון".

 

ומה עם המערכות בתא הנוסעים? "אי אפשר לייצר מכונית כזו ללא מערכות מיצרן אחר. בשבילנו פיתוח בקרת אקלים עולה כמעט כמו תיכנון מכונית חדשה. זו הסיבה שגם אסטון לוקחת מפורד". והמכללים? "נכון, אנו משתמשים במתלים וקפיצי אוויר מהפאטון וה-A8, וגם מערכת ההנעה הכפולה ומנוע ה-W12 מגיעים משם אבל זה הגיוני. כשתכננו את המכונית רצינו מנוע גדול ושופע מומנט אבל כזה שיהיה קצר וששילובו בהנעה כפולה לא יפריע לחלוקת המשקל. אז הפאזל מקבל הגיון, והרכיבים שקיבלנו מפולקסווגן הם טובים. לא הייתי בוחר אחרים".

 

והעתיד?

 

"בשנה הבאה נציג סדן שמבוססת על הקונטיננטל אך עם בסיס גלגלים מוארך. לאחר מכן נציג גרסה פתוחה. אבל אנו צריכים להיזהר. בנטלי נהגה להציג מכונית חדשה כל 12 שנים ופתאום אנו מחדשים בקצב שנתי. צריך להיזהר לא לפספס באיכות וברוח".

 

אייכורן לא רואה את בנטלי מייצרת מכונית אקזוטית או ספורטיבית מה-GT. "הקונטיננטל GT היא הספיד 6 של ימינו. הספיד 6 הייתה במקור מכונית נוחה עם ארבעה מושבים, שהגיעה למסלול ונצחה בלה-מאן."

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלריך אייכורן: "הקונטיננטל GT היא הספיד 6 של ימינו"
"אקספרס של ג'נטלמנים"
"הלקוחות לא אהבו את המנוע של ב.מ.וו"
"בנטלי זו הקצפת של התעשייה"
גרסת הלימוזין
שודרגה בז'נבה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים