שתף קטע נבחר
צילום: סידי בנק

נייטיב נטוורקס: הרגליים עדיין על הקרקע

רמי הדר, מנכ"ל נייטיב נטוורקס, מזהה שיפור ניכר בעסקי ציוד התקשורת בימים אלה, אבל בשונה מגורמים רבים בשוק זה, נסיונו לימד אותו להסתכל על כל "הייפ" טכנולוגי בצורה חשדנית, כאשר רגליו נשארו על קרקע המציאות

כבכל יום לקראת כנס איגוד קרנות הון הסיכון (IVA) שיתקיים בסוף החודש, אנחנו מציגים היום חברה שתתחרה בתחרות הסטארט-אפים שתיערך במהלך ימי הכנס. היום אנו מציגים את חברת הסטארט-אפ נייטיב נטוורקס, המפתחת ציוד תקשורת לספקי ציוד התקשורת הגדולים.

 

נייטיב, שנוסדה ב-1999 על ידי ד"ר גלעד גורן ומנחם קפלן, מייצרת רכיבים המאפשרים לספקי התקשורת התקדמות טכנולוגית מהותית – ועמה הגדלת היצע השירותים וחיסכון בהוצאות - כל זאת על גבי רשתות תקשורת שכבר נבנו לפני שנים ושבהן הושקעו עשרות מיליארדי דולרים.

 

ובתיאור קצת יותר מפורט למי שמתעניין: נייטיב מאפשרת תעבורת אית'רנט (פרוטוקול תקשורת לרשתות מקומיות) ברשתות מטרו קיימות (SDH/Sonet).

 

רמי הדר, מנכ"ל נייטיב נטוורקס, מזהה שיפור ניכר בעסקי ציוד התקשורת בימים אלה, אבל בשונה מגורמים רבים בשוק זה, נסיונו לימד אותו להסתכל על כל "הייפ" טכנולוגי בצורה חשדנית, כאשר רגליו נשארו על קרקע המציאות.

 

"אנחנו מאמינים באבולוציה, ולאו דווקא ברבולוציה", אומר הדר, "המציאות גם היא מלמדת שרוב ספקי התקשורת בעולם עברו לספק שירותי תקשורת אית'רנט במקטע המטרו ברמות כאלה ואחרות, שהן בעצם טבילת רגל במים. המציאות מראה, שעם הצמיחה בקצב ההשקעות של הספקים הללו, יותר ויותר שחקנים בוחנים ורוכשים את הפתרון של נייטיב".

 

ובעצם, אין פלא שאיפוק מסוים שורה בדבריו של הדר. האיש כבר ייסד שלוש חברות בעבר (CTP, שנמכרה ל-DSPC, קומבוקס שנמכרה לטריון ואנסמבל, שעודה פעילה כחברה עצמאית), ונמצא מזה שנה וחצי בנייטיב. מי שעבר את רכבות ההרים של שוק התקשורת העולמית בשנים האחרונות כבר יודע שמעט זהירות לא תזיק.

 

החברה מפתחת שני קווי מוצר: האחד, המשולב במוצרי אלקטל (המובילה העולמית בשוק שדרוג רשתות SDH/Sonet), נרכש כבר על ידי שני ספקי תקשורת מובילים בעולם, ונמצא בניסויים בקרב עשרה נוספים. המוצר השני עושה את אותו דבר, אולם בקופסא עצמאית, ולא כחלק מקופסאות התקשורת של אלקטל. המוצר יהיה מסחרי לקראת סוף השנה.

 

נייטיב גייסה עד כה 44 מיליון דולר בשלושה סבבי מימון, ובכלל זה כ-16 מיליון דולר שגויסו בנובמבר 2003. רשימת המשקיעים בחברה כוללת את JVP, אלתא ברקלי (קרן בריטית), אנשוץ (חברת ההשקעות של מייסד קווסט האמריקאית, שהשקיע גם בכרומטיס), אייפקס, דלתא, ג'נווסט (קרן השקעות שוויצרית), אינפינטי, יזראל סיד, סקייפוינט (קרן קנדית), סורוס פרייבט אקוויטי ותמיר פישמן.

 

הדר אומר כי לא מתוכננות השקעות נוספות בחברה, אולם מודה כי התחממות שוק התקשורת גורמת להתעניינות מחודשת של משקיעים.

 

הדר לא מתלהב מאנליסטים וחוזי שוק, הצופים צמיחה של מיליארדים בשוק התקשורת. הוא, כאמור, מעדיף להישאר עם הרגליים על הקרקע, והאסטרטגיה של נייטיב אינה שונה מהתפיסה הזו.

 

"יש מתחרים שלנו, שמאמינים שרשתות ה-SDH/Sonet הן היסטוריה, ויש להקים את הרשתות מחדש בהשקעות של מיליארדי דולרים - עם יכולות אית'רנט משופרות. אנחנו מאמינים בפתרון משולב, שלא זורק לפח השקעות של עשרות מיליארדי דולרים מהעבר, ואינו דורש השקעות של עשרות מיליארדי דולרים נוספים כיום", הוא אומר. ולא פלא, היום ברור כי ההשקעות העודפות ברשתות תקשורת בסוף שנות התשעים היו הגורמים העיקריים להתנפחות הבועה הטכנולוגית בכלל, ובועת שוק התקשורת בפרט.

 

וכאמור, גם התנהלות החברה נובעת מהעובדות הללו. נייטיב מעסיקה 65 עובדים, רובם אנשי פיתוח הפועלים מפתח תקווה, וחלקם מועסקים באנגליה. גם סך הגיוסים של החברה נמוך בהרבה ממתחרות שמנסות לשווק את מרכולתן באופן ישיר, שגייסו פי כמה וכמה.

 

"אלקטל היא מובילת השוק ואנחנו מוכרים ביחד איתה. לכן, אנחנו לא צריכים להחזיק צוותי שיווק ומכירות של עשרות אנשים, ולכן גם קצב שריפת המזומנים שלנו נמוך משמעותית מזה של המתחרים", אומר הדר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נייטיב נטוורקס. יד ביד עם אלקטל
מומלצים