שתף קטע נבחר

לוטוס אקסיג' חוזרת

שנתיים לאחר שירדה מפס הייצור, מציגה לוטוס את האקסיג' החדשה בתערוכת ז'נבה - עם יותר כוח ויותר ביצועים. את המנוע תרמה טויוטה

יצרנית מכוניות הספורט הבריטית לוטוס, חשפה בתערוכת ז'נבה את הדור השני לאקסיג', קופה דו-מושבית בעלת מנוע מרכזי המבוססת על האליז. הפעם, עושה לוטוס שימוש במנוע בנפח 1.8 ליטר עם תזמון שסתומים משתנה, 192 כ"ס ב-7,800 סל"ד ו-18.5 קג"מ ב-6,800 סל"ד. ואם המנוע הזה נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים - מדובר ביחידת כוח המגיעה היישר מטויוטה, שם היא משרתת את הקורולה T-ספורט ואת הסליקה.

 

עם משקל עצמי העומד על 875 ק"ג (או 916 למי שייאבזר אותה בכל טוב - כמו מזגן ושטיחים לרצפה...), מסוגלת האקסיג' להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות, מ-0 ל-160 ב-13.2 שניות ולמהירות מרבית של 237 קמ"ש. הביצועים המרשימים מתאפשרים גם בזכות תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה קצרים.

 

שיפורים אוירודינמיים

 

מכיוון שביצועים הם לא הכל בחיים, מבטיחים בלוטוס גם שיפורים הן במערכת הבלימה והמתלים - שזוכה לכיול נוקשה ולהנמכה - והן בתכנון האוירודינמי ותיעול האויר מתחת ומעל למכונית, באמצעות רצפה שטוחה, ספויילרים מלפנים ומאחור ושינויים נוספים.

 

בנוסף לכך, חישוקי "16 מלפנים ו-"17 מאחור בצבע שחור וכמובן הגג הקשיח, הם ההבדלים העיקריים הנראים לעין בהשוואה לאליז רגילה. זו האחרונה משווקת עם אותו מנוע גם בגרסת 111R, אך בכיול ועיצוב מתונים בהרבה.

 

לוטוס תציע את האקסיג' בשלוש רמות גימור: "בסיסית"  - ארבע גלגלים והגה... "חבילת שיוט" - למעוניינים באביזרי מותרות דוגמת חלונות חשמל ומגיני שמש, ו"חבילת ביצועים" - למי שהנאה מנהיגה היא הדבר החשוב ביותר עבורו. ולא, שיווק בישראל איננו בתפריט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לוטוס אקסיג' החדשה
המנוע מטויוטה
ההתנהגות של לוטוס
והעיצוב עושה חשק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים