שתף קטע נבחר

ברוכה הבאה - ב.מ.וו 1

לאחר אין ספור שמועות, הדלפות, עיבודי מחשב וספקולציות, חושפת כעת ב.מ.וו את סדרה 1, המכונית שכנראה תעשה חיים קשים לפולקסווגן

יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו חושפת היום תמונות ופרטים רשמיים על סדרה 1, המשפחתית הקומפקטית החדשה ואחד הסודות המעניינים והשמורים ביותר של תעשיית הרכב כבר מספר שנים. כצפוי, המכונית החדשה מכוונת היישר לעבר הגולף החדשה של פולקסווגן (בגרסאותיה היקרות) ובעיקר אחותה מבית אודי, ה-A3.

 

אבל מעבר לכל, היום נחשף רשמית וסופית כי ב.מ.וו עמדה בהבטחותיה, והבסיס לסדרה 1 יהיה הולם וזכאי להפוך לחלק מהמשפחה המוכרת. זאת מכיוון שגם במכונית הקופקטית הזו, האמורה כמובן למכור במספרים גדולים, נמצא בעתיד מנוע אורכי וחשוב יותר - הנעה אחורית. זאת בניגוד לכל שאר המתחרות החשובות בקטגוריה הריווחית הזו.

 

עיצוב

 

כמו כל ב.מ.וו שהוצגה מאז חשיפת ה-7 מעוררת המחלוקת ב-2001, גם סדרה 1 החדשה מציגה דגש על עיצוב שונה ומיוחד, בהתאם ל"עידן כריס באנגל" שקיים שם בשנים האחרונות. וכצפוי, העיצוב החיצוני מזכיר מלפנים את ה-CS1, מכונית התצוגה שנחשפה בתערוכת ז'נבה ב-2002, עם יחידות תאורה גדולות ומלוכסנות, סבכת "כליות" מודגשת ופגוש קדמי בולט במיוחד.

 

צללית ה-1 מעניינת לא פחות, עם עיצוב קמור לדלתות וקווי מותניים ברורים. שלא במקרה, המראה מזכיר בעיקר מאחור את ה-147 של אלפא, בעיקר באזור קורת C. ומכיוון שמדובר במכונית נאה לכשעצמה, גם ב.מ.וו יקבלו זאת כמחמאה. מאחור בולטות יחידות תאורה גדולות, המתאימות לקווי הצללית והחזית הכוחניים. אגב, התוצאה הסופית מבהירה מדוע סיפר בעבר באנגל כי עם השקת ה-1, יגיע קו העיצוב החדש לכדי שלמות ובהירות למתבונן מהצד.

 

תא נוסעים

 

אם בחוץ בחרו במינכן בעיצוב נועז למדי, בתא הנוסעים התעוזה פחות ניכרת. בעיקר מכיוון שבתמונות שהגיעו עד עתה לידינו, לא נראה ייחוד יוצא דופן. מה שכן ברור הוא כי נהג סדרה 5, 6 או 7 החדשות, ירגיש כאן מייד בבית. לא רק מכיוון שגם כאן הוא מקבל לוח מחוונים מוכר וברור, המוטה קלות לכיוון הנהג, אלא גם מכיוון שימצא לבסוף את מערכת ה-I-Drive השנויה במחלוקת.

 

ב.מ.וו מייעדים אגב את המכונית לאנשים שלא נוהגים להסיע יותר משני מבוגרים במושב האחורי, לכל היותר. זאת, למרות שממדי המכונית נדיבים למדי - אורך כולל העומד על 423 ס"מ (2.5 יותר מהגולף) רוחב של 175 ס"מ (ס"מ פחות מהגולף) ובסיס גלגלים של 266 ס"מ - שישה ס"מ יותר מהגולף. ממד הגובה אגב עומד על 143 ס"מ. נמוך יחסית למקובל, כנראה לטובת מרכז כובד קרוב ככל האפשר לאספלט.

 

מנועים

 

כמו בתא הנוסעים, גם מתחת למכסה המנוע לא מסתתרות הפתעות מיוחדות בשלב זה. עם ההשקה (תערוכת פאריז הקרובה) יוצעו מנועי ארבעה צילינדרים - 116i בנפח 1.6 ליטר, 115 כ"ס, 120i עם מנוע 2.0 ליטר, 150 כ"ס ו-20.4 קג"מ. בעתיד יצטרף כנראה ה-118i, עם נפח של 1.8 ליטר והספק של 135 כ"ס בקירוב. בפסגת היצע הבנזין מתוכננים לעתיד מנועי שישה צילינדרים, כולל גרסת M2, חזקה במיוחד. פרטים מדויקים אין עדיין.

 

צו האופנה באירופה מחייב גם דיזל, ולא סתם אחד. ה-118d עם מנוע בנפח 2.0 ליטר יציע 122 כ"ס ו-28 קג"מ, ואילו ה-120d משחרר כבר 163 כ"ס ו-34.7 קג"מ. גרסה זו, אגב, צפויה להיות הזריזה מכולן בשלב ראשון, עם נתון מוצהר של 7.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 220 קמ"ש. זאת לעומת 8.7 שניות ו-217 קמ"ש בגרסת הבנזין הבכירה, ה-120i.

 

בכל הדגמים, למעט ה-116i, מציעה ב.מ.וו כסטנדרט תיבת שישה הילוכים ידנית, ואילו הגרסה הבסיסית מכולן תסתפק בחמישה הילוכים בלבד. תיבת שישה הילוכים אוטומטית תוצע כאופציה לרוכשי ה-120i ו-120d. בינתיים לפחות לא מוצעת כאן תיבת ה-SMG המודרנית. נפח תא המטען, לכל המעוניין, יעמוד על 330 עד 1,150 ליטר.

 

חשיפה מלאה בפאריז

 

כאמור, ב.מ.וו תציג את סדרה 1 בתערוכת פאריז הקרובה, אז גם נוכל להתרשם מעיצוב המכונית והמפרט המלא, שכולל בין היתר צמיגי אל-תקר תקניים על-גבי חישוקי "16, מערכת מתלים שחלק ניכר ממנה עשוי מאלומיניום, וכמובן - איך אפשר בלי - מערכת הפיקוד המרכזית I-Drive, שתעבור כנראה התאמה נוספת (או בעברית: תהיה פשוטה יותר). אנחנו סקרנים, גם לגלות אם סדרה 1 אכן תזכה בחמישה כוכבי בטיחות, כפי שמצפה ב.מ.וו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נראית טוב מהצד
נראית ב.מ.וו מלפנים
נראית אלפא מאחור
נראית מוכרת בפנים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים