שתף קטע נבחר
צילום: סידי בנק

XMPie: חזון הדפוס הדינמי מתגשם

חברת XMPie, המפתחת תוכנה המאפשרת הפצת מסמכי שיווק דינמיים המותאמים אישית, אומרת כי בעקבות ההסכם עם זירוק יש לה אישור מהשוק שהחזור שלה היה מדויק

תחום השיווק עובר בשנים האחרונות שינוי גורף משיווק "המוני" לשיווק "ממוקד ורלוונטי לנמען". לצורך כך נוצר צורך ביכולת יעילה ליצירת מסמכים דינמיים – החל מעיצוב וכלה בהפקה אוטומטית של גרסאות אישיות מותאמות לפרופיל הנמען, תוך שימוש במאגרי מידע ויכולת בחירת מדיה רלוונטית (דפוס, אימייל, אינטרנט, סלולר). אנשי השיווק היו רוצים לראות מסמכים כאלה מופיעים בתיבות הדואר שלנו – המודפס והאלקטרוני – אולם הטכנולוגיות הנוכחיות אינן מאפשרות לבצע זאת ביעילות וברמת התחכום העיצובי הנדרשים.

 

אחת מחברות הסטארט-אפ שתתחרה בסוף החודש בתחרות הסטארט-אפים בכנס איגוד קרנות הון הסיכון, היא חברת XMPie שמפתחת תוכנה שעונה בדיוק על הצורך הזה. לפני שנה היא חתמה על הסכם שיתוף פעולה חשוב עם יצרנית מכונות הדפוס זירוקס שהקפיץ את החזון שלה קדימה.

 

"היום, שנה אחרי חתימת הסכם שיתוף הפעולה עם זירוקס", אומר ד"ר יעקב אייזיקוביץ', מנכ"ל ואחד ממייסדי XMPie , "יש לנו אישור מהשוק שהחזון שלנו אכן היה מדויק. עשרות תאגידים כבר משתפים פעולה עם משרדי הפרסום ובתי הדפוס שלהם באמצעות הפתרון שלנו. אנחנו מקבלים גם פידבק משמעותי מאוד מזירוקס, שמרגישה שיש לה הרבה יותר מה להציע ללקוחות באמצעות השת"פ איתנו".

 

הטכנולוגיה של XMPie מאפשרת לדוגמא ליצרני רכב כמו GM ומשווקי המשנה שלה, לפנות אל אדון סמית' מקליפורניה ולגברת ג'ונסון מניו יורק בצורה שונה – בתוכן, בעיצוב, ובבחירת המדיה – וכל זאת על בסיס מאמץ תכנון, עיצוב, והפקה אחד, שהמשמעות שלו היא חיסכון גדול במשאבים.

 

דוגמא נוספת לשימוש בטכנולוגיית XMPie היא זו בה עושים שימוש הגלריה הלאומית בלונדון ובית דפוס מקומי בלונדון. הגופים משתפים פעולה על בסיס פתרונות התוכנה של XMPie כדי לאפשר ללקוחות ליצור לוחות שנה אישיים שיכללו ציורים של אמנים כמו דה-וינצ'י, פיקסו, דגה ואחרים, לפי בחירת הלקוח.

 

XMPie מוכרת ללקוחות תאגידיים, משרדי פרסום ובתי דפוס. המעבר הגורף והמהיר לשיווק רלוונטי (תוכן-עיצוב, מדיה וזמן) בשילוב עם ההתקדמות המהירה של עולם הדפוס הדיגיטלי (על פי תחזיות, בשנת 2006 יודפסו 54 מיליארד עמודי צבע באמצעות דפוס דיגיטלי) הם הכר עליו צופה החברה את צמיחתה העתידית.

 

החברה הוקמה ביולי 2000, על ידי ראובן שרווין, ישראל רוט ואייזיקוביץ' עצמו. באופן לא מפתיע, כל השלושה הם יוצאי סאיטקס, שגם השקיעה בחברה בתחילת דרכה. אייזיקוביץ' היה חבר גם בצוות ההקמה של חברת EFI של אפי ארזי והיה סמנכ"ל הפיתוח של החברה. יש לו דוקטורט במחשבים מאוניברסיטת קורנל. אייזיקוביץ' ושני שותפיו הם מומחים בעלי שם עולמי לפיתוח בתחום הדפוס הדיגיטלי, עם דגש על מערכות מתקדמות המאפשרות פרסונליזציה של המוצר המודפס.

 

XMPie גייסה מאז תחילת דרכה כ-8 מיליון דולר, עיקרם מ-JVP ומיעוטם מסאיטקס. כיום בוחן אייזיקוביץ' הצעות ממשקיעים נוספים, שהביעו עניין בהשקעה בחברה.

 

החברה, הרשומה בישראל, פועלת כיום מנתניה ומניו-יורק, ומעסיקה 30 עובדים. רשימת הלקוחות כוללת כיום, בין היתר, גופים כמו ג'נרל מוטורס והגלריה הלאומית בבריטניה, לצד משרדי פרסום מובילים כגון קמפבל אוולד, וונדרמן, רוברטס ואחרים. כאמור, יש לחברה שותפויות עם יצרן מכונות הדפוס החשוב בעולם, זירוקס. בנוסף לכך, החברה מחזיקה בהסכמי הפצה עם נציגים באנגליה וביפן, וכן פעילויות שת"פ עם שחקנים כמו HP, EFI וקריאו.

 

אייזיקוביץ' צופה כי הסכמי הפצה בארה"ב, אירופה ויפן, לצד שיתופי הפעולה עם השחקנים החשובים בענף, יניבו לחברה צמיחה משמעותית בהכנסות בשנים הקרובות. "השוק מתכנס היום למקום אותו חזינו כשהקמנו את החברה, לפני ארבע שנים. אם נצליח להמשיך להציע פתרונות אטרקטיביים שיקלו על שחקנים בענפי השיווק, הפרסום והדפוס לשתף פעולה, וימשיכו לשפר את תוצאות הקמפיינים של הלקוחות שלהם, אז נוכל להמשיך בצמיחה הנוכחית, לתפוס עמדת מובילות בתחום ה-Dynamic Publishing ובהסתברות גבוהה נהפוך לחברה מהגדולות בתחום".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים