שתף קטע נבחר

הונדה: עוד צעד לכיוון מנועי מימן

יצרנית הרכב היפנית הודיעה על פיתוח מוצלח של מנוע מימן, אותו ניתן להניע בטמפרטורות קיפאון. צעד נוסף בדרך למנוע מימן סדרתי?

בתום סדרה של ניסויים שנערכו לאחרונה במסלול המבחן של הונדה ובכבישים ציבוריים בהוקאידו, יפן, הכריזה יצרנית הרכב על הצלחה בפיתוח מנוע תא-דלק (מימן) שמסוגל להניע ולפעול בטמפרטורות של מתחת לאפס. הנעה של מכוניות מונעות מימן בטמפרטורת קיפאון מהווה מכשול משמעותי בהפיכת הטכנולוגיה לשמישה באופן מסחרי.

 

במהלך הניסוי, שבוצע במכונית מדגם הונדה FCX, נבחנה יכולת ההנעה מטמפרטורה של בין אפס למינוס 11 מעלות צלזיוס. לדברי הונדה, ה-FCX הניעה בכל שלבי הניסוי והפגינה רמת ביצועים מספקת גם כאשר כל המערכות היו קרות. בכך, אומרים אנשי היצרנית, "נחצתה משוכה גבוהה בדרך להפיכת טכנולוגית מנועי המימן למציאות מסחרית".

 

דגם ה-FCX של הונדה מצויד במנוע תא-דלק בעל 107 כ"ס, המאיץ את המכונית למהירות מרבית של 149 קמ"ש ומאפשר טווח נסיעה של 288 ק"מ בין תדלוק לתדלוק. עובדה זו מתאפשרת הודות למיכל מימן דחוס בנפח 156.6 ליטר.

 

בעבר הצהיר קונצרן ג'נרל מוטורס האמריקני, כי עד שנת 2010 יציע מכונית מונעת מימן, שתהיה ריווחית לייצור באופן סדרתי. אנליסטים בתעשיית הרכב העריכו כי הצהרה זו עשויה להיות אופטימית מסיבות לוגיסטיות, כגון הכשרת תחנות דלק, מערך שרות וכדומה.

 

מנועי תא-דלק עושים שימוש בגז מימן (H בטבלה המחזורית) כתחליף לבנזין, בתהליך שתוצר הלוואי היחיד שלו הוא מים (H2O, דו-מימן חמצני). מנועי תא-דלק אינם מזהמים כלל את הסביבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים