שתף קטע נבחר
צילום: סידי בנק

זומיקס: שירותי ניקיון למאגרי מידע

זומיקס, שהוקמה בנובמבר 2003, הצטרפה לג'יי.וי.פי סטודיו, חממת המדיה והתוכנה של הקרן הירושלמית; המוצר של החברה מיועד לשיפור, סידור וניקוי המידע במאגרי האינפורמציה של ארגונים

היום ייפתח כנס איגוד קרנות הון הסיכון בתל-אביב, שבמהלכו תתקיים תחרות הסטארט-אפים המבטיחים, ביניהם חברת התוכנה הצעירה זומיקס. החברה היא אחת החברות הצעירות בתחרות. היא הוקמה בנובמבר 2003, כאשר הצטרפה לג'יי.וי.פי סטודיו, חממת המדיה והתוכנה של הקרן הירושלמית.

 

המוצר של החברה מיועד לשיפור, סידור וניקוי המידע במאגרי האינפורמציה של ארגונים. נשיא החברה, מיכאל פרץ, מסביר כי המוצר לומד תוך כדי עבודה ומעביר את המידע המלוכלך והלא אמין שמצוי במערכות שונות בארגון למאגר אחד, נקי, אמין ומסודר.

 

כל פעולה שמבוצעת במידע נלמדת על-ידי המוצר, וכך, בבואו של המוצר לטפל באותה בעיה שוב, הוא לא מציג את השאילתה אלא עושה את אותה פעולה באופן אוטומטי. במלים אחרות, מדובר בסוג של בינה מלאכותית שמקל על התהליך ומונע הטרדה קבועה של המשתמשים במערכת.

 

"היום, המוצר שלנו אמין, מהיר וזול ביחס למוצרים מתחרים בשוק", אומר פרץ. "בעתיד, אני מצפה שהוא יהפוך לתשתית המידע הארגונית, ויהיה מעין פיירוול השומר על איכות האינפורמציה".

 

כלומר: בודק את איכות המידע המוכנס לארגון, מחפש כפילויות ומציף אותן, ומורה למטעין המידע לאן לפנות, אם המידע שהוא מטעין כבר קיים. "המוצר הזה יחסוך לא רק זמן רב, אלא יעשה סדר במלאים קיימים ועתידיים של ארגונים, ויאפשר לגופים בארגון, כמו מחלקת הרכש למשל, לדעת טוב יותר מה יש להם במלאי ומה בדיוק הם צריכים להזמין".

 

 

פרץ, שהצטרף לחברה באחרונה, הוא הרכש האחרון של אלי וורטמן, המנהל את ג'יי.וי.פי סטודיו, וחיים קופנס, המנהל הטכנולוגי של החממה. קופנס, שהיה ממייסדי פרסייס, משמש בחלק מזמנו גם כמנהל הטכנולוגי של זומיקס ופועל לאפיון המוצר מחדש ולהגדרתו.

 

 פרץ, שבעברו שימש כמנהל פריסייס באסיה והקים את מערך אסיה-פסיפיק של החברה, חמוש גם הוא בניסיון רב בהקמת חברות: 

הוא היה ממקימי פלאנט אינטרה בארה"ב והקים את גלובל אונליין ביפאן. כיום, לאחר שהצטרף למייסד זומיקס, אבינועם עומר, הוא פועל להשגת גיוס ראשון מעבר לכספי הסטודיו (המסתכמים בהשקעה של מאות אלפי דולרים מהסטודיו וממינהלת החממות המופרטות במדען הראשי). ג'יי.וי.פי היא שתוביל את הגיוס.

 

בינתיים, עמלים בזומיקס על העיסקאות המשמעותיות הראשונות, ופרץ מספר שמאז נכנסה החברה לסטודיו כבר בוצעו עסקאות גדולות. לחברה לקוחות בישראל, ביניהם כי"ל, וגם מספר לקוחות בחו"ל.

 

פרץ אומר, כי חברות המצויות בתהליכים קריטיים, כמו מיזוג ורכישה או אימוץ של מערך תוכנה ארגוני, הן לקוחות מתאימים למוצר של זומיקס, שכן הוא מייעל את רמת הביצועים העיסקית, חותך עלויות ומשפר תפקוד של חלקים בארגון.

 

 זומיקס מעסיקה כיום 10 עובדים, וצופה לצמוח גם בתחום זה עם השלמת סבב הגיוס הראשון שלה.

 

 אלי וורטמן מציין, כי הצמיחה המהירה של זומיקס היא מקרה מבחן מרתק בשביל הסטודיו וכן בשביל ג'יי.וי.פי, ומאמין כי היא תשמש מודל לחברות אחרות שיגיעו לסטודיו בעתיד. "אנחנו מקווים, שגילינו מודל לביצוע תהליכים מהירים ומשמעותיים בחברות צעירות מחד, ומאידך מודל להשבחת החברות המצויות בשלבים הראשונים לחייהן", מסכם וורטמן.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זומיקס. לא להטריד את המשתמש במערכת
מומלצים