שתף קטע נבחר

הקרוואן של אופל

יצרנית הרכב הגרמנית הציגה את גרסת הסטיישן לאסטרה החדשה. השימושית במבחר תציע בסיס גלגלים מוארך ועיצוב שמרני יחסית, ולא צפויה להגיע לישראל

מזה שנים רבות, זוכה מרכב הסטיישן לפופולריות גדולה בארצות מערב אירופה. בתוספת מחיר לא גדולה במיוחד, ועם מימדים דומים מאוד לגרסת הסדאן או לקומפקטית הרגילה, ניתן לקבל שפע של מקום הן לנוסעים והן לציוד בתא המטען. ולשימושיות המוגברת הזו מצטרפות בשנים האחרונות גרסאות סטיישן אופנתיות שמציעות מראה מושך, לעיתים נאה מזה של גרסת הבסיס.

 

החטיבה האירופאית של ג'נרל מוטורס, אופל, הייתה תמיד חזקה בתחום הסטיישנים הקומפקטיים, וכעת באופן באופן טבעי היא מסתערת עליו מחדש. אופל עושה זאת כמובן עם האסטרה קרוואן החדשה, שתתחרה על ליבם של אירופאים המעוניינים במשפחתית קומפקטית, וקצת יותר. ובאופל אכן יתנו להם את זה בדיוק - הקרוואן נהנית מבסיס גלגלים מוארך (שישמש בעתיד גם את מחליפת הזאפירה) עם 270 ס"מ לעומת 261 בלבד באסטרה הרגילה. דבר זה אמור להבטיח בין היתר מרווח נדיב יותר לרגלי הנוסעים וחלל גדול למטען. האורך, אם תהיתם, עומד על 451 ס"מ, 26 יותר מהאחות הקומפקטית, בעוד שמימד הרוחב (175 ס"מ) נותר זהה. הגובה צמח בארבעה ס"מ, ככל הנראה תודות למסילות הובלת המטען על הגג.

 

כמובן שבסטיישן אחד המימדים החשובים ביותר הוא נפח ההטענה, וזה עומד במקרה של הסטיישן על 1,570 ליטר עם ספסל אחורי מקופל, 70 ליטר יותר מבאסטרה סטיישן היוצאת ו-270 יותר מבגרסה הרגילה.

 

עיצוב, מנועים

 

מבחינת מראה, ממשיכה הקרוואן את קווי האסטרה הרגילה וזה אומר עיצוב נקי ושמרני יחסית, עם קווים חדים ומשטחים ישרים. אלה מעניקים מראה מודרני למדי ומהווים שינוי מהעיצוב העגלגל של אופל בעבר. באופן כללי, ניכר שבאופל העדיפו את פתרון הסטיישן המסורתי, ולא הלכו בעקבות ה-307SW של פיז'ו, לכיוון של כלי אופנתי ומיוחד יותר עם שבעה מקומות.

 

אופל תציע את האסטרה קרוואן עם אותן יחידות הנעה המוכרות מהאסטרה הרגילה. זה אומר חמש יחידות בנזין - 4.1 ליטר עם 90 כ"ס, 1.6 ליטר עם 105, 1.8 ליטר עם 125 ו-2.0 ליטר עם מגדש טורבו והספק העומד על 170 או 200 כ"ס. בנוסף לאלו, יוצעו גם לוגמי סולר מוגדשי טורבו בנפח 1.7 ליטר (80 או 100 כ"ס) ו-1.9 ליטר עם 120 או 150 כ"ס.

 

לא לישראל

 

לפי אנשי UMI, יבואנית אופל, אין כרגע כל כוונה לשווק את האסטרה קרוואן החדשה בישראל. אופל אמנם ייבאה בעבר את האסטרה בגרסה זו (לרוב עם מנוע דיזל), אך למדה על בשרה שהדרישה בישראל למכוניות סטיישן "רגילות", כלומר כאלה שאינן 307SW, היא פשוט אפסית. זה, יחד עם העדר תיבות אוטומטיות בלוגמות הסולר החדשות, הביא לשינוי במדיניות וגם מחיר גבוה צפוי לא סייע לקרוואן לקבל אישור עלייה. אופל תחשוף את הקרוואן בפני קהל המבקרים בתערוכת מדריד הקרובה, 21-30 במאי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופל אסטרה קרוואן החדשה
העיצוב שמרני יחסית, אך נאה
בסיס הגלגלים הוארך והמנועים מהאסטרה הרגילה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים