שתף קטע נבחר

הסדאן המהירה בעולם

יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו חשפה כעת את ה-M5 החדשה במלוא הדרה. תמונות ראשונות לפניכם, ועוד מספר פרטים פיקנטיים

מלכת הספורט-סדאן חוזרת. מספר חודשים לאחר שה-M5 היוצאת (E39) הלכה לעולמה, מציגה ב.מ.וו את היורשת - M5 החדשה (E60). המכונית, שפרטים על יחידת ההנעה שלה פרסמנו לפני זמן לא רב, נחשפת כעת במלואה לפני תערוכת הרכב של פאריז, שם תוצג בפני הקהל.

 

כפי שניתן לראות בתמונות, ה-M5 נותרה נאמנה לעיצוב סדרה 5 המוכרת ולדגם התצוגה M5 קונספט, כאשר סימני הזיהוי הברורים הם פגושים שונים מלפנים ומאחור, פתחי איוורור-קירור בצדי המרכב, ארבעה צינורות מפלט מאחור, חישוקי "19 יחודיים וכמובן - סמלי M5. גם בתא הנוסעים השינוי איננו גדול, כאשר את תשומת הלב תופס בורר ההילוכים של תיבת ה-SMG.

 

לא רק מנוע

 

בב.מ.וו מייחסים ל-M5 חשיבות רבה מבחינה תדמיתית, ומבטיחים שתהיה מהנה לנהיגה כמו שהיו קודמותיה זה שנים רבות, ועוד יותר מכך. מעל לכל, מצהירים הבווארים על נתוני ביצועים שמציבים את הסדאן החדשה כמכוניות הסדאן המהירה בעולם - 4.7 שניות נדרשות כדי להאיץ את 1,755 הק"ג מעמידה ל-100 קמ"ש, 15 שניות נדרשות כדי להאיץ מעמידה ל-200 קמ"ש(!), ואם תסירו את המגבלה האלקטרונית ל-250 קמ"ש, תוכלו להגיע למהירות מרבית של 330 קמ"ש(!!).

 

כל זאת, הודות למנוע ה-V10 האימתני, עם 507 כ"ס ו-53 קג"מ המועברים לגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה. ואנחנו ממליצים לכם בשלב זה להביט שוב בנתוני הביצועים. לא מדובר כאן במכונית אקזוטית לא שימושית מתוצרת למבורגיני או פרארי, ולא ספורטיבית-הגיונית מבית פורשה. זו סדאן מפוארת ומרווחת בהחלט, עם נוחות של סלון ויכולת של מירוץ.

 

הבחירה בידיך

 

אך מכיוון שביצועים אינם הכל בחיים (הם לא?), וחשובה גם יכולת דינמית (או ברוח ימים אלה, בטיחות אקטיבית), מבטיחים ב.מ.וו כי נהגים שמיומנותם אינה עומדת ברמה אחת עם הביצועים, יוכלו להעזר במערכת בקרת משיכה חדשה שתוכננה במיוחד עבור ה-M5.

 

נהגים מתקדמים יותר יכולים - בלחיצת כפתור - לבחור בתוכנית המכונה M Dynamic, והמאפשרת מעורבות נהג גבוהה יותר וכניסה מאוחרת ומדודה יותר של מערכת הבקרה במקרה של החלקה. לנהגים המתקדמים (והאמיצים) שבינינו, לחיצת כפתור נוספת תכבה את בקרת היציבות כלל.

 

חידושים נוספים ב-M5 החדשה כוללים את מה שמכונה בב.מ.וו "מתג M", באמצעותו ניתן לגשת לתפריט במערכת הבקרה של הנהג (I-Drive) ולשנות את כיול מתלי המכונית, תגובת תיבת ההילוכים וכיוון המושב לפי תוכנית שנקבעה מראש. לחיצה על מתג M משנה גם את תצוגת השמשה הקדמית ומצמצמת אותה לפרטים החשובים לנהיגה ספורטיבית.

 

ויש עוד, ועוד. שבעה הילוכים עם 11 תכניות, המאפשרות בין היתר "ביטול" 100 כ"ס מסך ה-500 במקרה של האצה מהמקום שאינה נזקקת למלוא השרירים, או שבעה הילוכים וכמובן גם תפעול מגלגל ההגה, מערכת בלמים סופר-חכמה וכו'. אפשר להמשיך, אבל האמת היא שרצינו להציע לכם התבוננות מעמיקה בתמונות...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כך נראית M5 החדשה
סביבת הנהג
מה שתראו לרגע חטוף
את המנוע אתם כבר מכירים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים