שתף קטע נבחר

מיקרוסופט ישראל: לחזק הצעת החוק נגד הספאם

בחברה סבורים כי יש לאפשר גם לספקי אינטרנט לתבוע זבלנים ולהטיל מגבלות נוספות על 'דואר זבל חוקי'. "נקדיש מאמצים רבים להצלחת המאבק", אומרת היועצת המשפטית של מיקרוסופט ישראל ומכריזה על הכוונה לתבוע זבלנים

הצעת החוק של משרד התקשורת נגד דואר הזבל היא צעד בכיוון הנכון, אך יש להכניס בה מספר תיקונים על מנת שתהיה אפקטיבית, על פי ההערות של חברת מיקרוסופט ישראל לתזכיר.

 

"אנו מברכים על יוזמת משרד התקשורת לקידום החקיקה בנושא ושמחים לתרום מניסיוננו הבינלאומי לקידום חקיקה חיונית זו", אומרת שי-לי שפיגלמן, היועצת המשפטית של מיקרוסופט ישראל, "עם זאת, נכון יהיה להדק לחומרה את ההצעה על מנת להתמודד בהצלחה עם תופעת דואר הזבל".

 

תזכיר החוק הועבר לעיון המומחים המשפטיים של מיקרוסופט העולמית, שניסחו את הערותיהם להצעה על בסיס הניסיון שנצבר במדינות אחרות.

 

"לאפשר גם לספקי אינטרנט לתבוע"

 

במיקרוסופט ישראל סבורים כי אין די באפשרות שמעניקה ההצעה לגולשים שנפגעו לתבוע פיצוי, וכי יש לאפשר את זכות התביעה גם לחברות וספקי אינטרנט, אשר לרשותם הכלים הטכניים והמוטיבציה להילחם בתופעה, עקב הנזקים הנגרמים להם.

נוסף על כך, בחברה חולקים על היחס המקל של החוק כלפי המשווקים, המאפשר להם לשלוח הודעה באופן חד פעמי לכל גולש מבלי לבקש את רשותו מראש למשלוח, ואם המשתמש אינו נותן את רשותו למשלוח נוסף, ייאסר על המשווק להמשיך לעניין אותו בהצעות.

 

"אם הצעת החוק תישאר במתכונת הנוכחית, חברות יופצצו במשלוחים "חד פעמיים" רבים", אומרת עו"ד שפיגלמן, "אנחנו סבורים כי אין להתיר כלל משלוח של הודעות שיווקיות לגולשים שלא הביעו עניין בכך ומעדיפים את גישת ה-opt-in, אבל אם בכל זאת מתירים את הסייג של משלוח ראשוני חד-פעמי (opt-in), יש לקבוע בחוק כי יש לשלוח הצעות בנושאים מסוימים בלבד ולכתובת דואר אחת, שתשמש ככתובת הרשמית של החברה לצורך קבלת הצעות אלה".

 

"יש הבדל בין פקס לדואר אלקטרוני"

 

"הצעת החוק החדשה מבוססת על האיסור הקיים על משלוח הצעות שיווקיות בפקס", אומרת עו"ד שפיגלמן, "אנחנו גורסים כי יש הבדל מובהק בין פקס לדואר אלקטרוני. בניגוד לפקס, משלוח דואר אלקטרוני אינו כרוך בעלויות. העדר החסם הכלכלי הזה הוא משמעותי. נוסף על כך, בעוד חברות רבות מחזיקות במכשיר פקס בודד, לכל עובד בחברה יש כתובת דואר אלקטרוני. כיצד ימנע החוק משלוח חד פעמי של הצעה שיווקית לכל כתובת וכתובת בארגון? אנחנו יודעים שהזבלנים הם מאוד מתוחכמים וינסו לעקוף כל מגבלה שתוטל עליהם, ולכן יש להקשות עליהם עוד".

 

על פי עמדת מיקרוסופט ישראל, יש לחייב זבלנים בחוק בתשלום פיצוי משמעותי ללא הוכחת נזק מצד הגולשים הנפגעים ממשלוח ספאם בלתי חוקי, אך בחברה סבורים כי אין לבסס את ההצעה הזו על חוק הגנת הפרטיות, כפי שמוצע בתזכיר, שכן הפגיעה עלולה להיות קשה להוכחה. "זבלנים שולחים מיליוני הודעות לגולשים באופן בלתי מובחן, ולכן, הטענה כי הם פוגעים בפרטיות עלולה להתגלות כבעייתית. חוק הגנת הצרכן עשוי להיות מתאים יותר במקרה הזה", אומרת עו"ד שפיגלמן.

 

"נתבע זבלנים בעילות שונות"

 

הערה נוספת של מיקרוסופט נוגעת בצורך לחייב את שולחי הדואר המסחרי המותר על פי החוק במילה כמו "פרסומת" או ADV שיאפשר לכל גולש לנתב באמצעים פשוטים ואוטומטיים את כל ההודעות הפרסומיות לתיקייה נפרדת. בחברה מתייחסים בחיוב לעובדה כי אין בהצעה של משרד התקשורת (להבדיל מהצעת החוק הפרטית של ח"כ רומן ברונפמן) התייחסות להקמה של מאגר מידע של גולשים שאינם מעונינים בדואר זבל, עקב הבעיות שנובעות ממאגר כזה והסכנה כי בסופו של דבר יתרום להגדלת נפח הספאם.

 

מיקרוסופט ישראל נקטה לאחרונה בכמה צעדים נגד מפיצי דואר הזבל, בהם הגשת תלונה פלילית נגד זבלן ישראלי שהפיץ באינטרנט דואר זבל שתוכנו יחסי מין עם בעלי חיים, ושלחה מכתבי התראה למפיצי דואר זבל נוספים, כהקדמה לפעולות משפטיות נוספות שבכוונתה לנקוט כנגד הזבלנים, לרבות תביעות משפטיות.

 

"נגיש תביעות אזרחיות בעילות נזיקין שונות וכן עילות מכוח חוק הגנת הצרכן", אומרת עו"ד שפיגלמן, "אנחנו מתייחסים למאבק הזה ברצינות רבה ונקדיש מאמצים רבים למען הצלחתו".

 

למעבר לאיזור הסיקור המיוחד של ynet בנושא דואר זבל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: פי סי מגזין
מיקרוסופט: "נקדיש מאמצים רבים להצלחת המאבק"
צילום: פי סי מגזין
מומלצים