שתף קטע נבחר

סיטרואן חוזרת למקורות?

האם החליטה סיטרואן לחזור סוף סוף אל המקוריות שהפכה אותה ייחודית כל-כך בעבר? לפי תמונות ראשונות של ה-C4 החדשה, בהחלט כן

סיטרואן חושפת היום לראשונה תמונות רשמיות של מחליפת הקסארה המיועדת, ה-C4. הצגה ראשונה ובפני קהל תיערך בתערוכת פאריז שתערך בסוף ספטמבר. יש הרבה בשורות טובות, אבל אחת מצוינת. סיטרואן, כך נראה לפחות, החליטה לחזור לעצמה ולפתח מכוניות שנראות שונה, מציעות רעיונות חדשים ומבטיחות להתרחק מהאפרוריות המקובלת.

 

נראית אחרת

 

אין ספק שהעניין המיוחד שמייצרת ה-C4 החדשה, קשור בעיקר למראה שנחשף כאן לראשונה. נכון, קיבלנו כבר בעבר טעימה ראשונה מהעומד להתגלות, עם מכונית הראלי-תצוגה שהתמקמה בתערוכת ז'נבה על דוכן היצרן וזכתה בעצם רשמית גם לשם המפורש. ובכל זאת, מי שחשב כי סיטרואן יתקפלו, ויוותרו על הקווים המסעירים שנראו אז, טעה בגדול.

 

אם התאכזבתם בשנים האחרונות מהמראה המשפחתי-משעמם יחסית של סיטרואן, אתם צפויים להתעורר באחת. בעיקר כאשר תביטו בגרסת שלוש הדלתות המסעירה במיוחד. מבחינות מסוימות, מזכירים כאן סיטרואן את הגישה של רנו,. עם גג משתפל בחוזקה לאחור. וכמו במקרה של רנו, גרסת חמש הדלתות "רגועה" מעט יותר. באופן ברור מכוונים כאן שני היצרנים את גרסאות שלוש הדלתות לקהל צעיר ודינמי יותר, מול הייעוד המשפחתי של בעלת שתי הדלתות מאחור.

 

גם בפנים

 

את התעוזה של קווי המתאר קשה לגלות בתא הנוסעים, אבל גם כך הוא מציע רעננות - בעיקר מחשבתית. בעיקרון מדובר בסידור פשוט ונוח של אבזרי התפעול מול הנהג, אבל קצת יותר מכך. למשל, הצבת מתגים ונורות ביקורת על מרכז גלגל ההגה. כפי שסיפרנו לכם בעבר, סיטרואן החליטה כי ב-C4 יסתובב רק חלקו החיצוני של ההגה. המרכזי ישאר קבוע, כי כך מניחים הצרפתים יהיה קל יותר לתפעל את הדרוש תפעול. נראה.

 

מלבד זאת יש עוד חדש, כמו למשל ה-Lane Departure Warning System, או בעברית "מערכת אזהרה מפני שינוי נתיב". הפעולה פשוטה - הרכב סוטה מעבר לסימון הנתיב מבלי שמוט האיתות הוסט? מושב הנהג יעבור לרטט קל בצד אליו סוטה הרכב. נשמע מצוין לנוהגים להרדם תוך כדי נסיעה. יש תאורת בי-קסנון הפונה בהתאם לכביש, אזהרה מלחץ אוויר נמוך מדי בצמיגים ואפשרות להגבלת מהירות נסיעה. והכי חשוב, אפשרות לקבוע את ריח חלל הרכב באמצעות נוזל מיוחד במערכת האוורור.

 

מידות, מנועים

 

ממד האורך מציג 427 ס"מ בין פגוש לפגוש, 177 ס"מ בין מראה למראה ו-146 ס"מ בין כביש לגג. בכל מקרה, ההבדלים הבולטים בין שתי גרסאות המרכב מתבטאים גם מאחור. הקופה מציגה יחידות תאורה הממוקמות בדיוק בפינות המרכב, ואילו בחמש הדלתות מדובר בקווים מעט פחות זוויתיים, ומיקום פחות צעקני. ואם כבר צעקות, מה דעתכם על הספוילר האחורי המגודל שמצא מקום בגרסת שלוש הדלתות החזקה מכולן - 2.0 ליטר, 180 כ"ס.

 

ואם כבר מנועים, כבר בתחילת השיווק ניתן יהיה לבחור בין מנועי דיזל ובנזין. בפינת הסולר יעמדו ה-HDI בנפח 1.6 ליטר ו-90 או 110 כ"ס, יחד עם ה-2.0 ליטר החזק שמייצר 136 כ"ס של הספק מרבי. באגף הבנזין תהיה נוכחות צפופה יותר. 1.4 ליטר עם 90 כ"ס, 1.6 (110 כ"ס) או 2.0 ליטר עם 136 כ"ס.

 

בדרך לכביש

 

כצפוי, ה-C4 תערוך הופעת בכורה ב"תערוכת הבית" הקרובה בפריז, שתפתח שעריה בשבוע האחרון של ספטמבר (23.9-10.10). תחילת שיווק באירופה מתוכננת מייד אחר כך. מאוחר יותר, כמובטח, תגיע גם גרסת Break (סטיישן), שתחליף את הקסארה סטיישן המיועדת להשאר בייצור עד אותו רגע. ואם כבר אומרים להתראות לקסארה, זו המוכרת לנו תפרד מאולמות התצוגה באירופה כבר השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיטרואן C4 עם חמש דלתות
או שלוש דלתות ומראה ספורטיבי
כך זה נראה עבור המשפחה
וכך עבור הדור הצעיר
המצאות - זה המקום
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים