שתף קטע נבחר

אנשים כמונו

"קליקה", ערוץ ההיכרויות החדש בטלוויזיה, בוחר לפתוח את קמפיין ההשקה שלו במתקפה ישירה על אתרי השידוכים ברשת. "הכרתם את קרן בת 29 מחיפה", מכריז הבאנר, "כשנפגשתם התברר שזה מאיר בן 42 מנתניה. קליקה - המקום הבטוח לאנשים כמונו. בטלווויזיה פוגשים בדיוק את מי שרואים". הפרסומת מצטטת נתון מסקר TNS טלסקר, לפיו 75.3 אחוז מהגולשים חושבים שהפרטים והתמונות באתרי היכרויות ברשת אינם בהכרח אמינים.

 

החסרונות והיתרונות של האינטרנט כרוכים יחד. האנונימיות מאפשרת, אמנם, לגולשים באתרי היכרויות להסתתר מאחורי תמונות לא שלהם, אך על מי הם עובדים? מה התועלת שתצא למאיר בן 42 להתחזות לקרן29? אנשים שלא מחליפים ביניהם תמונות או קובצי וידאו לפני הפגישה הראשונה עלולים להיות מופתעים לרעה למראה הדייט שלהם, אך ספק אם ההתחזות (בייחוד התחזות למין אחר) היא תופעה נפוצה באתרי היכרויות.

 

האנונימיות מעודדת פרסום דמויות פיקטיביות על ידי בעלי האתרים (תופעה שמאפיינת אתרים קטנים), אך במקביל הרחיקה את תעשיית השידוכים המקוונת מעולם הווידאו דייטינג העבש שקדם לה. הגולש נרשם באתר היכרויות מבלי להרגיש שעשה צעד מרחיק לכת (נואש?) כמו הופעה בטלוויזיה או הצטרפות למועדון פנויים פנויות, אשר "קליקה" מתמודד במגרש שלהם. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים