שתף קטע נבחר

שוק הרכב בסין: סוף הצמיחה?

בניגוד להערכות אנליסטים בעבר, הציג השוק הסיני ירידה במכירות בחודש יוני, זה החודש השלישי ברציפות. הסוף לעלייה המטאורית במכירות או עיכוב זמני?

האם הצמיחה העצומה של השוק הסיני הגיעה לסיומה? נתוני המכירות של שוק הרכב המתפתח מגלות כי זהו חודש שלישי ברציפות בו יורדת רמת המכירות. על-פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, בחודש יוני נמכרו 167,282 מכוניות חדשות,ירידה של קרוב ל-6% לעומת חודש מאי שקדם לו.

 

וזה לא הכל - בששת החודשים הראשונים של 2004 גדלו המכירות בסין ב-31.6%, עם הערכות אנליסטים שמדברות על גידול בתום השנה של 20%-10% בלבד. לשם השוואה, בשנת 2003 הוכפלו סך המכירות לעומת שנת 2002. סימן נוסף לדעיכה מסויימת בשוק הסיני ניתן למצוא אצל יצרני הרכב - אלו החלו כבר במבצעי מכירות הכוללים הנחות ותמריצים לרוכשים הפוטנציאלים.

 

אבל למרות המגמה הזו, יש יצרניות רכב שדווקא שומרות על אופטימיות. ג'נרל מוטורס, טויוטה ופולקסווגן, הודיעו זה מכבר כי בכוונתן להגדיל את נפח הייצור בסין באופן משמעותי, ולא נראה כי תוכניות אלו ישתנו בשלב זה. ויש כמובן מי שכבר חושש מהאופטימיות הזו, שעלולה ליצור עודפים גדולים, ומכאן גם הפסדי ענק ליצרנים. 

 

אבל למרות הירידה בשלושת החודשים האחרונים, לתעשיית הרכב יש יותר סיבות להישאר אופטימית מאי-פעם. אחרי הכל, שוק הרכב הסיני עדיין נתפס אצל יצרניות רכב ואנליסטים רבים כ"ביצת זהב" שכדאי מאוד לשמור עליה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שוק הרכב הסיני. יצרניות הרכב מתכננות לייצר יותר, אבל ירידה במכירות עלולה להפתיע אותן
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים