שתף קטע נבחר

סלקום: רווחי עתק של 160 מיליון שקל ברבעון השני

רווחי חברת הסלולר הגדולה בישראל זינקו ב-75% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וב-13% לעומת הרבעון הקודם; הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-1.36 מיליארד שקל; סלקום מחזיקה ב-2.4 מיליון לקוחות - מתוכם 39 אלף לקוחות שהצטרפו ברבעון

סלקום, חברת הסלולר הגדולה בישראל, רשמה ברבעון השני של 2004 רווח ענק בהיקף של 160 מיליון שקל, גידול של 75% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וגידול של 13% לעומת הרבעון הקודם. רווח השיא של החברה עד כה היה ברבעון השלישי של 2003 - בו הרוויחה סלקום 173 מיליון שקל.

 

הכנסות סלקום ברבעון השני הסתכמו ב- 1.36 מיליארד שקל, עליה של 6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וקיטון של 6% בהשוואה לרבעון הקודם. העליה בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד נובעת הן מגידול בהכנסות משירותים והן מגידול בהכנסות ממכירת ציוד קצה ללקוחות חדשים וקיימים. הקיטון בהכנסות בהשוואה לרבעון הקודם נובע מכך שהרבעון הקודם נהנה ממכירות שיא בעקבות מבצע "יום הולדת 10".

 

הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2004 הסתכם ב-246 מיליון שקל, קיטון של 11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וגידול של 10% בהשוואה לרבעון הקודם. הרווח התפעולי ברבעון השני מהווה 18% ממחזור ההכנסות.

 

מסלקום נמסר, כי הגידול ברווח התפעולי בהשוואה לרבעון הקודם נובע ממכירה יעילה וממוקדת על-פי קהלי יעד. הקיטון ברווח התפעולי בהשוואה לרבעון המקביל נובע בין היתר מגידול בהוצאות בגין מבצעי שיווק וקידום מכירות ללקוחות חדשים וקיימים.

 

ה-EBITDA (רווח ללא הוצאות חד פעמיות) ברבעון השני של שנת 2004 הסתכם ב- 478 מיליון שקל, קיטון של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וגידול של 3% בהשוואה לרבעון הקודם.

 

תזרים המזומנים של סלקום רשם ירידה חדה ל-251 מיליון שקל, מ-311 מיליון שקל ברבעון הקודם. בעקבות פרעון חובות בהיקף של 540 מיליון שקל, יתרות המזומנים של החברה בסוף הרבעון השני נותרו ברמה של 5 מיליון שקל בלבד, וזאת לעומת יתרה של 454 מיליון שקל בסוף 2003.

 

2.4 מיליון לקוחות

 

בסיס הלקוחות של החברה לסוף הרבעון השני של שנת 2004 עומד על  2.4 מיליון לקוחות. ברבעון השני גייסה החברה 39 אלף לקוחות חדשים נטו.

 

יצחק אידלמן, מנהל הכספים של סלקום, אמר בנוגע להחלטת משרד התקשורת להפחית את דמי הקישוריות, כי "משמעות הפחתת תעריפי הקישוריות כפי שהוצעו על ידי משרד התקשורת הינה פגיעה מהותית בתוצאותיה הכספיות של סלקום ובהמשך צמיחת ענף התקשורת בישראל. ההחלטה, אם תתקבל, תרסק את המודל העיסקי של החברות הסלולריות. כך לא ניתן יהיה לקיים תעשייה המפרנסת כ- 40,000 איש ולשמור על הטכנולוגיה המתקדמת והשרות האיכותי שמאפיינים היום את שוק הסלולר בישראל".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יצחק פטרבורג, מנכ"ל סלקום. 2.4 מיליון לקוחות
יצחק אידלמן, מנהל הכספים של סלקום,
מומלצים