שתף קטע נבחר

החלקיק התת-אטומי של פיז'ו

לצד מיקרוואן ספורטיבי ומכונית ספורט מושכת, תציג פיז'ו בתערוכת פאריז גם טרקטורון. השם יהיה קווארק, המנוע יהיה מימן

יצרנית הרכב הצרפתית פיז'ו תציג בתערוכת פאריז לא רק את ה-1007RC המסקרן, 907 מושכת ו-607 מתוחת פנים, אלא גם טרקטורון-תצוגה. מדובר ברכב חביב הנועד להמחיש "אלטרנטיבה עירונית", כך הצרפתים. לצורך כך, הוא עושה שימוש במנוע תא-דלק המפיק חשמל בתהליך נטול זיהום. תוצר הלוואי היחיד - מים זכים.

 

הטרקטורון החדש מכונה על-ידי פיז'ו קווארק (Quark - חלקיק תת-אוטומי), ולמרות שהוא קטן ממדים יחסית למכוניות החברה, הוא מציג סממני עיצוב מוכרים היטב, כמו סבכה קדמית "מחייכת" ויחידות תאורה שלמדנו להכיר. כמובן שסמל פיז'ו ענקי מלפנים עוזר אף הוא לחשוף את המקור...

 

הקווארק מונע באמצעות ארבעה מנועים חשמליים הממוקמים בכל אחד מארבעת גלגליו, הנעזרים כאמור במנוע תא-דלק שעושה שימוש במימן. כל זה מספיק בשביל מומנט מכובד של 41 קג"מ והספק מרבי של 13.4 כ"ס. ההספק התיאורטי, אגב, הוא 37.5 כ"ס.

 

ואם הנתונים המדעיים הללו לא אומרים לכם הרבה, אז אולי תתעניינו לדעת שהקווארק מסוגל להגיע למהירות מרבית של 110 קמ"ש, ומזנק מעמידה ל-50 קמ"ש תוך 6.5 שניות. טווח הנסיעה הממוצע עומד על 110 ק"מ, ואילו נהיגה חסכונית עשויה להוביל אתכם לאורך 130 ק"מ. כל זאת, באמצעות מיכל מימן בנפח תשעה ליטרים הניתן לניתוק ולהחלפה בקלות כאשר הוא מתרוקן.

 


 

ואם אתם תוהים מהם המידות של הטרקטורון הייחודי, הרי שאלו עומדות על 238 ס"מ מקצה לקצה, רוחב של 150 ס"מ וגובה של 110 ס"מ. בסיס הגלגלים הוא 173 ס"מ, ואילו המשקל עומד על 425 ק"ג.

 

וכדי שיהיה עוד משהו מעניין, פרט לידידותיות לסביבה, ציידו פיז'ו את הקווארק במנגנון הנעה מיוחד. זה כולל מערכת נישאת המתחברת בקדמת הטרקטורון ומשמשת הן כמפתח ומתנע, הן כמשבת מנוע (אימובילייזר) וכן כמרכז מידע המציג נתונים שונים על מצב הטרקטורון. תכניות ייצור אין ממש, אבל בכל זאת - חביב כבר אמרנו?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו קווארק
עיצוב מזוהה
בלי זיהום אוויר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים