שתף קטע נבחר

אמריקה על הכוונת

יונדאי סונטה החדשה אמורה להיות חוד חנית בהסתערות היצרן הקוריאני על השוק האמריקני. בדרך תגיע גם אלינו

קחו נשימה ארוכה והביטו טוב טוב בסונטה החדשה, שנחשפה בימים אלה בקוריאה ותוצג בגרסה אירופאית (שונה במעט) בתערוכת פאריז, שתפתח שעריה בעוד כחודש ימים. אז כן, היא אכן תגיע לאירופה, ובעוד מספר חודשים בלבד גם אלינו. אלא שמעבר להצגת מכונית חדשה נוספת, ממדובר כאן באחת התוכניות היומרניות בהיסטוריה של יונדאי, כזו שחשובה ביותר לעתידה. 

 

הפלישה לאמריקה

 

כי מבחינת הקוריאנים, הסונטה חייבת להעלות את יונדאי כיתה בארצות הברית. עמה מתכוונת יונדאי להתחרות ראש בראש וכתף מול כתף נגד אריות של ממש, טויוטה קאמרי והונדה אקורד, המכוניות הפרטיות הנמכרות ביותר באמריקה. לשם כך נבנה מפעל חדש בארצות הברית, אשר יגלגל מפס הייצור את האמריקנית הראשונה של יונדאי. באופן רשמי מספרים כי הכוונה לשווק 150,000 מכוניות לשנה רק בשוק האמריקני, אם כי באופן לא רשמי נוקבים מקורות במספרים גבוהים בהרבה.

 

כל זה מסביר היטב את הקו החדש והמאוד-אמריקני שנבחר עבור העיצוב החיצוני. הוא אכן מזכיר מאד הקאמרי והאקורד, אך גם מאודי ופולקסווגן. קווים אלה, כך טוענים, יגיעו למכוניות הגדולות הבאות של היצרן.

 

מנועים חדשים

 

הסונטה החדשה, המכונה בסיאול NF, תוצע תחילה עם שני מנועי ארבעה צילינדרים בעלי תזמון שסתומים משתנה בנפח 2.0 ו-2.4 ליטר (144 ו-166 כ"ס). מדובר ביחידות כוח מסדרת "תטא" החדשה אשר פותחו בשיתוף עם מיצובישי ודיימלר-קרייזלר. בארצות הברית תוצע כמובן גם גרסת V6 גדולה יותר, שטרם הוצגה. מאידך, באירופה תוצע המכונית בעתיד גם עם יחידות דיזל חדשות, בראשן מנוע חדש שפותח עם מיצובישי ודיימלר בנפח 2.2 ליטר. כל המנועים ישודכו גם לתיבות אוטומטיות עם ארבעה או חמישה הילוכים.

 

הסונטה החדשה לא רק נראית גדולה ואלגנטית בהרבה מקודמתה, לפי אנשי יונדאי שפגשו בה היא גם איכותית ומצוידת יותר. ברשימת הציוד הבטיחותי כלולים כמובן ארבע כריות אוויר, וילונות צד, וכן בקרת יציבות, ברשימת האבזור המפתיע דוושות מתכווננות.

 

ואצלנו

 

ביונדאי תכננו להביא את המכונית - שתגיע אלינו אגב מקוריאה, ולא מארה"ב, עוד בשנת הדגם הנוכחית. אך לפחות כרגע נראה שהנחיתה תדחה לחודש מאי, כלומר שנת הדגם 2006. מחיר? בינתיים לא ידוע. אך קחו בחשבון שהיבואן ינסה להשתמש בסונטה החדשה לשיפור דימוי יונדאי, ולדחיפתה כלפי מעלה מבחינת המיצוב. זה אומר רמות גימור גבוהות יותר, היצע לא קטן של מנועים ותג-מחיר בהתאם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"עולה למעלה" - יונדאי סונטה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים