שתף קטע נבחר

קלאבמרקט שוקלת לבטל תווי השי מפסח הבא

מנכ"ל הרשת: תווי השי הפכו לשיטה לחלוקת כסף ללקוחות. אני מניח שגם הרשתות האחרות יתפכחו ויפסיקו למכור תווי שי

רשת קלאבמרקט שוקלת לבטל את תווי השי לחג לקראת פסח הבא. "זמנם של תווי הקנייה חלף והגיע העת להפסיקם", אומר יעקב גינצבורג, מנכ"ל קלאבמרקט. "אני מניח שכל הרשתות יתפכחו ויפסיקו עם התווים האלה".

 

שוק תווי השי של רשתות השיווק לראש השנה מגלגל כ-700-600 מיליון שקל. סכום תווי השי לקראת פסח מעט גבוה יותר. התחרות העזה בין 3 רשתות השיווק הגדולות - רבוע-כחול, שופרסל וקלאבמרקט - על שיווק תווי השי הובילה למתן הנחות של עד 25% על תווי השי.

 

לדוגמה, חברת ועדים גילתה כי 10,000 עובדי בנק לאומי נהנים מהנחה של 25% ברכישת תווי קנייה. ואילו 110,000 מורים חברי הסתדרות המורים מוזמנים לקבל תמורת 1,700 שקל תווי שי בשווי של 2,000 שקל.

 

תווי הקנייה הפכו לאמצעי תשלום של עובדים רבים. עובדים אלה רוכשים את תווי השי באמצעות ועד העובדים ומקבלים תמורת כל 100 שקל שהם משלמים תווי שי בשווי של 250-150 שקל. אמנם, בחנויות המוזלות ניתן לממש את תווי הקנייה בערך הנמוך ב-10%-5% מערכם הנקוב של התווים, אבל עדיין מדובר מבחינת הצרכן ברווח, טוען יעקב אלוש, מנכ"ל ועדים.

התחרות בין רשתות השיווק על תווי השי הובילה גם להשמצות הדדיות. לדוגמה, גיל אונגר, מנכ"ל רבוע-כחול, תקף את קלאבמרקט על ש"ירדה לזנות", כהגדרתו, במלחמת תווי השי. גינצבורג, לעומת זאת, טען כי "רבוע-כחול היא המובילה בתחרות המטורפת. מי שנותן 18 תשלומים על קנייה בסופרמרקט, כפי שעושה רבוע-כחול, לא ירד לזנות? יכול להיות שהם בלחץ". אונגר סירב להתייחס לנושא תווי השי.

 

לטענת גינצבורג, "על רשתות השיווק לבחון מחדש את המדיניות שלהן, כי תווי השי הפכו לשיטה של חלוקת כסף ללקוחותינו. כמה זמן עוד נוכל להמשיך לחלק כסף?".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים