שתף קטע נבחר

גרסה ספורטיבית ללגאסי: Spec.B

יצרנית הרכב היפנית סובארו תציג בתערוכת פאריז גרסה ספורטיבית חדשה ללגאסי. ההספק נותר אמנם זהה, אבל תיבת ההילוכים ידנית והתנהגות הכביש שודרגה

בתערוכת ז'נבה שהתקיימה השנה, הציגה סובארו דגם תצוגה שכונה לגאסי Spec B והיה למעשה גרסה ספורטיבית ללגאסי החדשה. כעת, לקראת תערוכת פאריז, מכריזים היפנים על כוונתם להתחיל בשיווק הגרסה הזו באופן סדרתי.


 

Spec.B

 

מלבד תוספת הנקודה לשם, לא חלו שינויים מהותיים בין דגם התצוגה לבין הגרסה הסדרתית, ואין בכך הפתעה של ממש. אחרי הכל, כבר אז נראתה ה-Spec.B כמו מכונית שתוכל להגיע לייצור במהרה. למעשה, השינויים מגרסת ה-3.0 ליטר המוכרת אינם גדולים, ועיקרם אימוץ תיבת שישה הילוכים ידנית במקום אוטומטית עם חמישה, החלפת הבולמים המקוריים בבולמי בילשטיין והתקנת דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה וחישוקי "18, עטופים בצמיגי 215/45.

 

ה-Spec.B מציעה את אותם 245 כ"ס, המופקים ממנוע ה-3.0 ליטר הרגיל, אם כי בחירה בתיבה ידנית, שמקורה ב-WRX STi - עם שינויים הכרחיים - הובילה לשיפור מהותי בביצועים. כך למשל מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 6.5 שניות בלבד (8.2 עם תיבה אוטומטית), ואילו המהירות המרבית עלתה מ-237 קמ"ש ל-242.

 

בנושא התנהגות הכביש, מבטיחים בסובארו תגובות טובות יותר של השילדה, בין היתר תודות להיגוי משודרג, לבולמים החדשים ולדיפרנציאל המוגבל מאחור. עם זאת, היפנים מצהירים כי המכונית החדשה מכוונת כלפי חובבי נהיגה שמחפשים משהו רגוע יותר מה-WRX ודומיה, ולאו דווקא רפליקת ראלי קיצונית. ה-Spec.B תוצע במרכב סדאן או סטיישן (המכונה בפי סובארו "ספורטס טורר") ותמכר באירופה החל מהסתיו, מעט לאחר ההשקה בתערוכת פאריז.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סובארו לגאסי Spec.B
גם במרכב סטיישן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים