שתף קטע נבחר

מצעד הפרסומות תשס"ד

לכבוד ראש השנה, וברוח של פיוס ושל אופטימיות מיוחדת לקראת השנה החדשה, נתעקש להתמקד דווקא בטוב. אביטל יוגב מדרגת את 10 הפרסומות הטובות של השנה

צילום: סיון פרג'

ראש השנה, יותר מכל דבר אחר, הוא חג של סיכומים. זוהי הזדמנות בשבילנו לעצור לרגע את מרוץ החיים, להסתכל אחורה, ולשאול: טוב, אז מה היה לנו כאן בשנה האחרונה.

 

במהלך השנה מתמקד הטור "דבר המפרסם" בביקורת על קמפיינים טלוויזיונים, המככבים על המסך הפרטי שלנו. למרות שמדי פעם יש גם קמפיין הזוכה לתשבחות, הרי שבעיקרו שולח הטור זרקור אל הנקודות המרגיזות או הטיפשיות במיוחד בקמפיינים השונים, מנקודת מבטנו כצרכנים.

 

לכבוד ראש השנה, וברוח של פיוס ושל אופטימיות מיוחדת לקראת השנה החדשה, נתעקש להתמקד דווקא בטוב. היו כאן קמפיינים כאלה, שמפאת חוסר מקום לא זכו להכרה לה הם ראויים. אז קבלו את "מצעד הפרסומות תשס"ד", מצעד הפרסומות המוצלחות של השנה.

 

1. ביטוח ישיר – מוסכניק (שלמור אבנון עמיחי)

 

טוב, אז החיים לא תמיד הוגנים. את זה אנחנו יודעים. אפילו כבר למדנו לחיות עם זה. בביטוח ישיר טוענים כבר ארבע שנים שזו בדיוק הסיבה בשלה אנחנו זקוקים לחברת ביטוח הוגנת. הסיסמא הזאת היא סיבה לקמפיין מתמשך, בו הופקו עד היום כבר 16 סרטים.

 

השנה אהבתי במיוחד את הסרטון עם המוסכניק שמדבר בסלולרי, ולא שם לב שהוא נשען על הכפתור שמגביה את המכונית עד לנקודת מעיכה מול התקרה. הבעת הפנים שלו, כשהוא מבין מה עשה, שווה אוסקר. הקמפיין הזה מקבל אצלי את המקום הראשון בעיקר בשל העקביות שבו. אין הרבה חברות הדבקות באותו מסר במשך שנים, ואשר מצליחות לשמור בתוך המסגרת הנוקשה על יצירתיות מתמשכת. שאפו!

 

2. אסקייפ – העיר האדומה (אדלר חומסקי ורשבסקי)

 

כאשר אסקייפ פרצו לעולם בקול סערה, היווה המותג פריצת דרך בחשיבה של עולם הסלולר הישראלי. תת- מותג, המתנתק מחברת האם (פלאפון) ומפתח שפה משלו, הממוקדת בקהל יעד ספציפי.

 

מקאן אריקסון הוא המשרד שהיה אחראי על פיתוח קונספט המפלצות, שהיכה גלים כה רבים. לאחר גירושין מתוקשרים במיוחד בין משרד זה לבין חברת פלאפון נכנסו אדלר חומסקי ורשבסקי לנעלי הפרסומאים של אסקייפ. לאחר מספר קמפיינים חיוורים משהו, הם הפגיזו עם הקמפיין לעיר האדומה של אסקייפ באילת. הקמפיין כלל 4 סרטונים, שהיו מקוריים במיוחד, מכיוון שכלל לא דיברו על העיר האדומה, לא הראו תמונות משם, ואפילו לא אנשים שהיו שם.

 

הסרטונים הראו איך האדמה רועדת במרחק של קילומטרים רבים ממקום האירוע, והשאירו לדמיונו של הצופה את התחושה של מה קורה במקום עצמו. מבין זוג הזקנים ביוטבתה, הנס ויורגן בנואיבה, והכור בדימונה, אני אהבתי במיוחד את ההגדרה של סמי, כ"יבואן", הזוחל במנהרה בגבול ישראל-מצריים, כשהמנהרה מתחילה להתמוטט מעל ראשו...

 

3. פלאפון, שינוי לוגו (באומן בר ריבנאי)

 

פלאפון עשו השנה צעד אמיץ במיוחד. הם החליפו לוגו, זהות תאגידית ושפה פרסומית. מכיוון שהחברה עושה זאת כבר בפעם השלישית בתולדותיה, צפוי היה שהמהלך יתקבל בציניות על ידי הציבור. אבל יש לי הרגשה, שבניגוד לציפיות המוקדמות, המהלך של פלאפון הוא דווקא בכיוון הנכון, וזאת מכיוון שהוא איננו קוסמטי בלבד.

 

עושה רושם שהחברה כולה עברה מהפך בשנתיים האחרונות, וששינוי הלוגו בא בסוף התהליך, כאמצעי לספר על כך לציבור, בעיקר למי שאינם נמנים על לקוחותיה. לקוחות החברה עצמם אינם זקוקים ללוגו חדש, על מנת להבין אם יש סטנדרטים חדשים בחברה. עליהם לחוש זאת באיכות השירות שהם מקבלים.

 

מנקודת מבט שיווקית, הקמפיין שליווה את שינוי הלוגו עשה את העבודה בצורה מקצועית ביותר. אהבתי במיוחד את ההחלטה שלא להשתמש בתמונות. מלבד המקוריות (והאומץ, יש לציין) שבמהלך, הוא יצר בולטות נעימה על הרקע התזזיתי של הפסקות הפרסומות שלנו.

 

4. סלקום - דוד ד'אור (מקאן אריקסון)

 

אחרי שאורנג' הפכו את העניין של לקחת את הסלולר לחו"ל לעניין טריוויאלי, נותרה סלקום, עד לאחרונה, מאחור, עם נחיתות טכנולוגית ופתרון לוגיסטי מסורבל. במשך השנים הם ניסו לפצות על כך בקמפיינים מוצלחים במיוחד לשירות סלקום חו"ל שלהם, מבית מדרשם של באומן בר ריבנאי.

 

לאחר תרגיל הסווינגר'ס של פטרבורג וגלברד עם משרדי הפרסום, הצליחו מקאן להפיק את אחד הקמפיינים המוצלחים של השנה, עם דוד ד'אור, רגע לפני נסיעתו לאירוויזיון כנציג ישראל. השגתי בשבילכם את הטקסט המקורי. תהנו.

"אמא? דודי, תורכיה, אירוויזיון. חזרות – גדולים. חליפה? מקסים! מלטה – מפרגנים. ביקורות – מדהים! סיכויים? קלושים. פוליטי. תקליטי."

 

5. גולף & קו (יהושע TBWA)

 

קשה מאד להפתיע אותנו בפרסומות. שם כבר היינו, את זה כבר ראינו. ולכן, כאשר מישהו מצליח ליצור אלמנט של הפתעה בסרטון שלו – זה מושך תשומת לב. משרד הפרסום יהושע הצליח ליצור זאת עבור הלקוח שלו, גולף&קו, בפסח האחרון.

 

יחידת שוטרים מובחרת, הפורצת לבית מעוצב בז'ורנליות, עם צו חיפוש בידה, מתפרשת ברחבי הבית, כשהשוטרים הקשוחים נמסים בזה אחר זה מול האביזרים הסטייליסטים. "שיואו, איזו קערה מהממת... מאמי, מאיפה לך?". הסרטון החדש שלהם, לראש השנה, קצת מאכזב, מכיוון שהווריאציה היא בסיטואציה, ולא בפאנץ' ליין. זה כבר לא מפתיע. אבל, אופס, הבטחתי להיות חיובית כאן...

 

6. דיינרס (גלר נסיס D'arcy)

 

תודו שאף פעם לא דימיינתם ככה את המלאך השומר בשערי גן עדן. שמנמן, קצת ערמומי, ובעיקר עם חוש הומור. שלא לדבר על שחור. ברוך שלא עשהו אישה, זה בכלל היה שובר כמה קונספציות. אבל, הי, אנחנו לפני הימים הנוראים. לא כדאי להסתבך במקומות הלא נכונים... ובכן, דיינרס העלו קמפיין נפלא, אשר בניגוד לצפוי, לא מראה לנו את כל האוצרות הארציים אותם ניתן לרכוש באמצעות הפלסטיק המלבני הזה, אלא לוקח אותנו למקומות אחרים: כדאי שיהיה דיינרס בארנק. מי יודע מתי נזדקק לו...

  

7. תשעה מיליון – דוד הכי טוב יורד לאילת (אדלר חומסקי ורשבסקי)

 

איך אפשר לא לאהוב את דוד הכי טוב? ליימך טוב לב, המתעקש לראות את העולם דרך משקפיים ורודים, מגולם בצורה נפלאה ע"י משה איבגי, שחקן דגול. הסרטון בו הוא נתקע בעץ בדרך לאילת, (הכי טוב עץ, ככה יש צל) והגזלן החצוף מבקש ממנו 30 ₪ עבור מנת גלידה (פיצפוצים!) הוא לטעמי המוצלח מכולם.

 

8. נקה 7 – קמפיין ידיים (גלר נסיס D'arcy)

 

גלר נסיס וחברת נקה עשו עבודה יפה מאד עם המוצר הותיק כל כך, נקה 7. במקום שבו חברות אחרות היו הולכות על "מיתוג מחדש", ובוחרות שם חדש, דבקה נקה ביתרונות שלה. כולנו גדלנו על נקה 7, כולנו אוהבים אותו, וכולנו זוכרים את השיר המיתולוגי עם מחיאות הכפיים במקום המתבקש. אז במקום לזרוק את כל זה לפח, ולהמציא את הגלגל מחדש, יצאה נקה במהלך משולב של עיצוב חדשני לבקבוקי הסבון הנוזלי, עם קמפיין צעיר וסוחף, עם תיפופי גוף בסגנון מיומנה, כאשר אפילו השיר הותיק מקבל עיבוד עדכני.

 

9. ננדוס (זרמון גולדמן)

 

כאחת שצופה הרבה בפרסומות, אני מרגישה לא פעם שגלי המוח שלי עוברים למצב של שפל. הרדידות כל כך שקופה שרואים את הקרקעית. אז תרשו לי להתלהב, כשאני מזהה על המרקע פרסומת אינטליגנטית.

 

כזו היתה השנה הפרסומת לרשת המסעדות "ננדוס", שהפיק משרד הפרסום זרמון גולדמן. בקמפיין שלהם נראה תינוק בוכה וצוחק חליפות, כשבהתאם לנדנוד הערסל שלו הוא פעם רואה ופעם לא רואה עמוד גבוה, עליו מתנוסס המבורגר ענק. זוהי פרפראזה לקמפיין של מקדונלד'ס מלפני כמה שנים. בהמשך (כעבור 20 שנה) נראה בחור שמן וגדול יושב על כסא נדנדה, והקריין ברקע אומר "הגדלת ב-1.90 שקל, הא?". גם כאן העקיצה בכיוונה של מקדונלד'ס ברורה. חברה קטנה יכולה לצאת נשכרת אם היא מעמידה את עצמה בקמפיין בשורה אחת עם מתחרה גדול ורציני. ואם היא מצליחה להציב יתרונות בפני הצרכן, כמו במקרה של ננדוס (אוכל בריא יותר ופחות משמין), היא בהחלט יכולה להתפס כאלטרנטיבה לגיטימית.

 

10. טריומף (באומן בר ריבנאי)

 

את הקמפיין האחרון בעשירייה שלי אני מקדישה דווקא לקמפיין עיתונות. הקמפיין של חזיות טריומף, שמראה נשים בטוחות בעצמן, וביחסיהן עם גברים. בניגוד למוצרים רבים, טריומף לא מנסה לרמוז כאילו לקוחותיה הן סקסיות בזכותה. הן פשוט כאלה מראש. החזיה היפה היא רק חלק מהציוד איתו הן מתייצבות מול העולם. כי "כל אישה צריכה ג'ינס אחד טוב, וחזיה אחת רעה (מאד רעה...)". לנשות טריומף אין בעיה להיסחף עם הרגע, כי "זה לא שאין לי קווים אדומים...פשוט כרגע אני לא זוכרת מהם", והן אפילו לא מסמיקות כשהן לובשות חזיה עם כתפיות חבל וחושבות: "הוא כזה מתוק, הערב אני אשחרר לו קצת חבל".

 

ולסיום: הדירוג שלעיל משקף את דעתי האישית. אם היה קמפיין שהיה חביב עליכם, והוא אינו מופיע ברשימה, הרגישו חופשי ללחוץ על "תגובה" ולטקבק אלינו.

 

שתהיה לנו שנה טובה!

 

אביטל יוגב נותנת יעוץ שיווקי בבניית אתרי אינטרנט

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים