שתף קטע נבחר

ומי תחליף את האלמרה?

המשפחתית של ניסאן עומדת בפני החלפה, אך עדיין לא ברור לנו על איזה דגם נוכחי היא תבוסס. האמת, גם לאנשי ניסאן לא כל כך ברור עדיין...

"מתי כבר תוצג מחליפה לאלמרה המזדקנת", אני שואל את אנשי ניסאן בפאריז. לא סתם אגב. כל כך הרבה שמועות, כל-כך הרבה דגמים, עלו וירדו וצפו שוב, כרמז למי שאמורה להיות מכונית "הלחם והחמאה" של היצרן היפני. בעבר כבר שאלתי את זה, והתשובה דאז לא ממש הניחה את דעתי. הרושם היה שגם בניסאן לא משוכנעים עדיין. "למה להחליף?" עונים לי עכשיו בחיוך. "האלמרה לא רק מצליחה עדיין, היא אפילו המכונית המיובאת הנמכרת ביותר ברוסיה...". ותתפלאו, הם היו רציניים.

 

שנייה מאוחר יותר, עם קצת פחות חיוך והרבה יותר ענייניות, מבהירים היפנים כי הטון, מכונית התצוגה שנחשפה בתערוכת פאריז, היא למעשה מחליפה לאלמרה. בעצם, אחת המחליפות... זוכרים? כבר סיפרנו לכם בעבר כי ניסאן בחרו לפתח מעתה בדרך לא מקובלת, שתנוע בין פלחי שוק מסורתיים שונים, במקום לייצר מכוניות במידות ובמבנה מקובל בכל קבוצה. למעשה, כמעט תוך כדי יצירת נישות חדשות בכל סגמנט.

 


 

"תמיד אמרנו שלאלמרה לא תהייה מחליפה אחת, אלא מספר יורשות. ה"טון" שאתה רואה כעת היא אחת מהן, ה"קשקאי" או מכונית דומה לה תהיה השנייה. ותאמין או לא, סביר להניח שתגיע גם שלישית" הם מספרים לי. האם זו האחרונה תהיה בדמות ה"טידה"? בניסאן מהמהמים קלות, מגרדים מעט בראש ומסבירים שלא, אבל אולי גם כן.

 

באיזה טון?

 

המכונית שניסאן חשפה לראשונה בפאריז אינה בדיוק חדשה. גרסה יפנית כמעט-זהה הוצגה כבר ביפן תחת השם נוט. האם זו מכונית תצוגה נוספת? לא ממש, כי הם שמחים לבשר שמכונית דומה לזו המוצגת כאן תגיע לפס הייצור בבריטניה תוך קצת יותר משנה. אם לדייק - "תכנס לייצור בסוף 2005, בתחילת 2006 יתחיל שיווקה באירופה. ולא, עדיין לא ברור אם שמה יהיה אכן 'טון' לבסוף".

 


 

זה יקרה עם ארכיטקטורה דומה, וההבדלים הקוסמטיים יתמקדו בתא הנוסעים. ואם כבר, הם פשוט גאים לציין כי מבנה יחידות התאורה "בצורת בומרנג" מאחור, זה שהגיע מהקשקאי, יישאר. ומי חתום על היצירה? לא אחר מטויוטה, טאיג'י טויוטה. האיש שעשה עבורם את המורנו וה-X-טרייל.

 

בינתיים הם גאים לספר שהטון המיניוואנית מיועדת ל"הורים שצריכים את הנפח המשפחתי, אך עדיין לא ויתרו על חדוות הנהיגה". עם 405.5 ס"מ היא לא ארוכה במיוחד, מה שמבטיח סרחי עודף קטנים ומראה "מיניוואני". גם גובה צנוע יחסית של 154 ס"מ ו-171 ס"מ של רוחב, היא מתאימה פחות או יותר לגודלן של אופל מריבה ואפילו פיאט אידאה, עמן תתמודד.

 

אלא שבאותה הזדמנות רצוי להבין כי למרות ההשוואה המתבקשת, לא מדובר כאן בתואמת רנו מודוס. המידות, כולל בסיס הגלגלים הארוך, מבהירים כי זו מכונית לא רק ארוכה משמעותית, אלא גם נמוכה יותר. היא גם מציעה אמנם ריהוט שניתן לשינוי, ומאפשרת יצירת רצפת הטענה גדולה, מבטיחה מקומות אחסון קטנים ורבים, אבל מיועדת לקהל שונה. אצלנו? עוד יבוא היום...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מעניינת לנהג. ניסאן טון
מסחרית-פיצית?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים