שתף קטע נבחר

פורד שמה את פורשה בפוקוס

הפעם לא יתמהמהו בפורד בהצגת גרסאות ספורטיביות לקומפקטית שלהם והם לא מהססים לפזר הצהרות יומרניות גם לגבי הפוקוס הרגילה

"נכון בסיבוב הראשון של הפוקוס התעכבנו מדי בפיתוח גרסאות ספורטיביות, אבל צריך להבין באיזה מצב היינו אז" מסביר מיצ'ל קוך, מאנשי הפיתוח של הפורד פוקוס החדשה. "פורד היתה אז בהפסדים מצד אחד, ומצד שני הפוקוס הצליחה בצורה נפלאה -  כך שלא היינו צריכים שום מכונית ספורטיבית כדי לקדם את התדמית שלה".

 

עוד מעט ספורט

 

"אבל הפעם", מבטיח קוך, "נהיה הרבה יותר מהירים. למעשה, אני אשמח לקבוע איתך פגישה לתערוכת ז'נבה הקרובה (מרץ 2005, א.ש). אני חושב שיהיה לנו משהו מעניין בשבילך עם יותר מ-200 כ"ס. זה ודאי נשמע לך מספק". וקוך מתכוון למחליפת ה-ST הבאה שתהיה חזקה בהרבה מהדור הנוכחי ותציע ככל הנראה 220 כ"ס.

 

אבל אני לא מתאפק ושואל גם על RS. "אל תהיו תאוותנים. את ה-RS הקודמת בנינו כדי לרצות את הלקוח ולא את רואי החשבון שלנו, אשר מפורסמים בחיבה לממון. אם נצליח ונרוויח עם הפוקוס הנוכחית אז יש לנו הרבה תוכניות מעניינות. אם נצליח נוכל ליהנות עם הרבה יותר כוח". וכן הוא מאשר שהפוקוס יכולה לקבל הנעה כפולה.

 

וגם הפוקוס

 

מעבר לכך נשבע קוך שאנחנו לא צריכים לחכות ל-ST כדי לחייך, כי גם לפוקוס הרגילה תהיה יכולת דינמית גבוהה ביותר. "מי הייתה אמת המידה שלנו? הפוקוס היוצאת כמובן, כי זו באמת המכונית הטובה ביותר מבחינת התנהגות. ותאמין לי היה לנו מאוד קשה לעבור אותה".


פורד פוקוס החדשה. השראה מפורשה?

 

ומה יש לו להגיד על כך שאחד ממהנדסי השלדה החשובים שלהם, אולריך אייכורן, עבר לפולקסווגן והיה שותף בתיכנון מתלה דומה? "חברה כמו פולקסווגן לא הייתה צריכה את אולריך כדי לתכנן מתלה אחורי כזה. היא יכולה הייתה לעשות זאת לבד. אבל כשתנהג על הפוקוס אני חושב שתבין שאנחנו ופולקסווגן בחרנו בכיוון שונה. הם הלכו על מכונית נוחה יותר אנחנו בחרנו בצד הספורטיבי והמדויק. אני יודע שזה נשמע יומרני אבל ניסינו ליצור התנהגות והיגוי מדויקים כמו בפורשה. אנחנו לא מתכוונים להתחרות בפורשה כמובן, אבל במידה מסוימת התחושות שלהם היו המקום שאליו כיוונו".

 

ואולי זה הזמן לציין, שמקום העבודה הקודם של קוך היה לא אחר מביצרנית מכוניות הספורט הגרמנית... פורשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פוקוס החדשה. הפעם יהיו גרסאות ספורטיביות מהר
כבר בתערוכת ז'נבה הבאה
לפוקוס ST הבאה - "למעלה מ-200 כ"ס"
פוקוס RS הבאה - עם הנעה כפולה ויותר כוח?
אמת המידה?
השראה?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים