שתף קטע נבחר

"תספרו לכולם. ה-GTI חוזרת"

אנשי פולקסווגן מודים שהשפילו את ה-GTI עד עפר אבל בדור החמישי הם חוזרים למקורות ומבטיחים שאנחנו נהנה מכך

"כשאתה שואל אנשים ברחובות באירופה מה זו GTI, יאמרו לך 98 אחוזים מהם ש-'GTI זה גולף' ולא שום דבר אחר". מסבירים לי סטפן יונג ורולף טראמפ, שני מנהלי הפיתוח של פרויקט ה-GTI. ממש כמוני, גם להם אין שום ספק שפולקסווגן לא טיפחה כראוי את צירוף האותיות האגדי, שיצרה בעצמה באמצע שנות השבעים.

 

מצא את ההבדלים

 

"ה-GTI הראשונה הייתה טהורה והדור השני הלך למעשה בעקבותיה", מסביר יונג, "אבל הדור השלישי והרביעי היו שונים. אלה היו בעצם סתם גולף עם מנוע גדול. לא יותר מכך. זה התבטא גם במראה: בדור הראשון והשני ניתן היה לראות במראה שהמכונית שמאחוריך היא GTI. אנשים ברחוב היו אומרים הנה GTI".

 

"בדור השלישי והרביעי הם אמרו הנה גולף כי אי אפשר היה להבדיל. ולכן הפעם ניסינו לחזור ל-GTI האמיתית. וההנחיות הגיעו מלמעלה. ההנהלה הורתה לנו ליצור GTI שתהיה שונה מאוד מהגולף. כזו שאנשים שוב יאמרו הנה GTI".


 

איך עושים זאת

 

"כאשר ניגשנו לפרויקט החלטנו שיש ארבעה תחומים בהם ניתן ליצור שינוי מורגש: הפגושים והסבכה הקדמית מבחוץ, טיפול מוכר בתא הנוסעים, מנוע חזק וכיול המתלים. הנמכנו את המכונית ב-15 מ"מ, קיצרנו את הקפיצים ב-50 מ"מ ועיבינו את המייצבים. כיילנו מחדש את ההגה עם תוכנה חדשה, באופן שיהיה ספורטיבי וייחודי ל-GTI, וציידנו אותה בחישוקי "17 גדולים. אני חושב שיצרנו פשרה טובה בין ספורט לנוחות".

 

יונג מוסיף מייד, "כל הפרטים האלה, יהיו ייחודיים רק ל-GTI". גם המנוע, אני שואל, ויונג לא מהסס: "כן, הגרסה שמייצרת 200 כ"ס תהיה ייחודית ל-GTI. אודי אמנם משתמשים בה, אבל אף גולף אחרת לא תקבל אותה".

 

במבט ראשון בתערוכה, נראה שלפחות מבחינת המראה אכן יצרו אנשי פולקסווגן את ה-GTI השונה ביותר בהיסטוריית הדגם. כזו שבולטת למרחוק מבלי להיות צעקנית.

 

על הכביש

 

באופן מעניין מספר יונג שאנשיו לא נהגו ב-GTI המקורית כדי לספוג השראה. "זו מכונית כל כך שונה שאין שום קשר בינה לבין ה-GTI". הוא גם לא מתלהב במיוחד מהכוח של המתחרות. "נכון, 200 כ"ס הם לא השיא בפלח היום, אבל יש לנו מומנט מצוין ואני בטוח שבתנאים אמיתיים ה-GTI שלנו לא תהיה איטית מהמתחרות... ולא תהיה גרסה חזקה יותר מבחינת הספק".

 

ומומנט? "כנראה שלגרסת הדיזל שנייצר יהיה אפילו יותר מומנט", מסכם יונג, ואתם יכולים להיות בטוחים שהוא הקיף את הנורבורגרינג המפורסם במתחרות רבות, מהמגאן ספורט ("היא מהנה אבל חסרת ליטוש") ועד האודי S3 שלטענתו "זו הייתה אמת המידה העיקרית, "למרות שאין לנו שום כוונה לייצר גרסת הנעה כפולה". למה? "כי זה פשוט לא GTI".

 

הציפיות

 

אנשי פולקסווגן מספרים בשמחה שה-GTI החדשה אינה רק חזקה ומצוידת בהרבה מהדגם היוצא, אלא אף זולה ממנו בצורה לא מבוטלת. אבל אין להם אשליות לגבי המכירות העתידיות. הם צופים שה-GTI החדשה תיטול כשלושה אחוזים בלבד מכלל מכירות הגולף. "ואני חושב שבשביל שלושת האחוזים האלה עשינו הרבה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים