שתף קטע נבחר

גם בפאריז: אטיוד סקוטו

סדנת הרכב הצרפתית אטיוד הציגה בתערוכת פאריז את הסקוטו, שמציע "יכולת תמרון וחסכון של קטנוע, עם שימושיות ובטיחות של מכונית". את הגלגל הם לא המציאו

האם ניתן לשלב בין חסכון ויכולת תמרון זריזה של קטנוע, לבין בטיחות ונוחות של מכונית? סדנת הרכב הצרפתית אטיוד (Atud), כמו לא מעט סדנאות ויצרנים לפניה, מאמינה שאפשר. וכמובן, איך תוכיח זאת, אם לא בעזרת רכב תצוגה חדש - הסקוטו (Scooto).

 

הסקוטו שבתמונה מצויד במנוע ימאהה טי-מקס הממוקם במרכז, ומאפשר מהירות מרבית של 90 קמ"ש וצריכת דלק נמוכה במיוחד של שלושה ליטר גז ל-100 ק"מ. מסייע לכך מנוע חשמלי, ואת הכוח (כמה בדיוק לא צוין) מעבירים השניים לגלגלים האחוריים.


 

עוד מסבירים באטיוד כי הסקוטו מסוגל להסיע שני נוסעים מבוגרים, או נהג ושני ילדים. זאת למרות מידות צנועות מאוד - 140 ס"מ רוחב ו-אורך של 240 ס"מ בלבד. מידות אלה קטנות - שימו לב - אפילו מאלה של הסמארט, המציעה כזכור שני מושבים בלבד. עם זאת, שלא כמו בסמארט, מרכב הסקוטו איננו סגור ומציע רק חיפוי פלסטיק שקוף במקום גג. פלסטיק הוא גם החומר ששימש למרכב, שבתורו מציג משקל עצמי נמוך.

 

את הסקוטו מייעדים הצרפתים, בדומה למכוניות חשמליות קלות, לנהגים בגיל 16 ומעלה, כתחבורה לבית הספר, שעות הפנאי ואפילו לשימושים מסחריים בתוך העיר. בין השימושים אותם מונים אנשי אטיוד ניתן לציין: ריקשה(...), רכב משלוחים לנהג בלבד, רכב שרות לרופא או למאבטח, רכב לשדות תעופה או אפילו רכב להשכרה לנסיעות עירוניות קצרות. הסיכויים שהפרויקט יגיע בסופו של דבר לייצור? קלושים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים