שתף קטע נבחר

יבוא מכוניות מסין - כל מה שרציתם לדעת

מיוחד: יבוא רכב סיני לישראל אינו עניין חדש אמנם, אך עד היום לא נחשף לציבור הרחב. ynet מבהיר, מסביר, בודק ומסיק

יבוא מכוניות מסין הוא כיום כנראה הנושא החם ביותר בשוק הרכב הישראלי. מי שאינו מוצא עצמו על הקו "בייג'ין-תל אביב" על בסיס שבועי, דואג להתעדכן ללא הרף. מי שאינו מגלה עניין בעסקים שם, שומר לפחות "אצבע על הדופק", וכולם עסוקים בעיקר בשאלה מי יביא, איך, כמה ובאיזה מחיר, מי יהיה הספק, איזה דגמים מתאימים לנו. סין, סין, ועוד פעם סין.

 

ומה אתם יודעים על כך? לא הרבה. לפני שבועות אחדים התפרסם כי גוף מסוים מחזיק או מתעתד להחזיק בזיכיון יבוא רכב סיני לארץ. היה קצת רעש, וגווע. אך בוודאי לא נרגע. כי מאחורי הקלעים, הרחק מהכותרות, הייתה זו למעשה יריית פתיחה פומבית למירוץ אחר האלטרנטיבה הסינית. הקרב על זיכיון היבוא של רכב מתוצרת סין, העשוי להיות מודרני יחסית אך בעיקר - זול במיוחד.

 

ובכן, הגיע הזמן לסלק את הערפל, ולעשות סדר במידע שהצטבר אצלנו. מידע בלעדי בחלקו הגדול, כולל תצלומים בלעדיים ונהיגת התרשמות יוצאת דופן במכוניות שעשויות להגיע אלינו בעתיד הלא רחוק. למה כל-כך מיוחדת? כי מעטים עיתונאי הרכב בעולם המערבי שיכולים לספר על האיכות והיכולת הנוכחית של תעשיית הרכב הסינית. למעשה, גם בקרב היבואנים הבודקים כלי רכב אפשריים, לא ממש טרחו לנהוג ולהתרשם. כל שעשו בינתיים הוא לנסות וליצור קשרים. אם וכאשר  תתחיל המהומה, הם לא ישארו ללא כל נתח.

 

רגע, למה בכלל סין?

 

סין הפכה זה מכבר למעצמת רכב חשובה מאד. פוטנציאל לקוחות עצום, יחד עם רמת מינוע נמוכה ושחרור רסן כלכלי מסוים, הביאו לעליה דרמטית ומואצת במכירת מכוניות. בד בבד, או אפילו קצת לפני מבחינה כרונולוגית, הבינו יצרני הרכב הגדולים את הפוטנציאל העצום. הם הגיעו לסין בכוחות גדולים, השקיעו הון עצום, ועכשיו קוטפים פירות.

 

אבל אותנו זה פחות מעניין. השוק שלנו אינו זקוק לרכב של פולקסווגן המיוצר בסין, גם לא של ג'נרל מוטורס ובוודאי לא של ב.מ.וו. אם קורה משהו בסין שעשוי להיות בעל חשיבות עבורנו, הרי זה ייצור מכוניות עצמאיות על-ידי מפעלים מקומיים. כאלה ששמם לא היה מוכר לנו עד עתה. יצרני מכוניות לא רק מודרניות, אלא בעיקר כאלה העשויות להיות ברות רכישה עבור כל אחד. במילים אחרות - זולות יחסית, מבלי להתפשר על איכות ובטיחות.

 

בפרויקט מיוחד זה ננסה לענות על מספר שאלות:

1. מי היבואנים המתעניינים ברכב סיני, ומדוע הם עושים זאת

2. מי הם יצרני הרכב הסיני, ומה אפשר לצפות מהם

3. איך מרגישה מכונית סינית ממושב הנהג, וכמובן איך היא נראית

 

לפרויקט המיוחד

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הסינים באים!
צילום: אלי שאולי
מה זה אומר לגבינו?
צילום: אלי שאולי
יקי אנוך. "היצרנים הסינים בקושי עומדים בתקן יורו 2, אלו מכוניות מיושנות שיהיו חייבות להיות זולות"
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים