שתף קטע נבחר

מאזדה מחברת ספורט לשטח

יצרנית הרכב היפנית, תחשוף בתערוכת דטרויט הקרובה פרויקט יומרני: MX-Crossport, "שילוב בין מיניוואן, רכב שטח ומכונית ספורט"


 

בתמונות שלפניכם ניתן לראות את מכונית התצוגה החדשה של מאזדה - ‏שמכונה MX-Crossport. ‏כפי שהמראה והשם מרמזים, ‏מדובר בקרוס-‏אובר - ‏כלומר שילוב בין מוטיבים מקטגוריות שונות המותכים יחד ליצירת כלי חדש. ‏במקרה זה מתייחסים אנשי מאזדה למכונית התצוגה כ"‏שילוב בין מיניוואן שימושי, ‏לכביש-‏שטח אופנתי ולמכונית ספורט".

 

נשמע יומרני, ‏ללא ספק, אבל זו רק ההתחלה.‏ כי גם אם בתמונות נראה הרכב דומה משהו ל-5 החדש, הרי זה רק בגלל שהמראה הקליל מסווה היטב מידות גדולות בהרבה. כי למעשה מדובר באחד הכלים הגדולים בהיסטוריה של מאזדה.


 

מהפרטים המועטים ששחררה החברה עולה כי מדובר ברכב ארוך למדי (463 ס"מ) עם בסיס גלגלים של 279.5 ס"מ וגובה של 163 ס"מ. אנשי מאזדה רואים בו מתחרה לניסן מורנו המצליח בארצות-הברית ואפילו ללקסוס RX. ואם לא די בכך הרי ששמועות במאזדה מדברות גם על גרסת שבעה מושבים לרכב החדש שתופיע מאוחר יותר.

 

במאזדה לא מדברים בינתיים על יחידות הכוח אך נראה שבחרטום הרכב יפעם מנוע שישה צילינדרים גדול מהמוכר בדגמים של היצרן - ייתכן אף בנפח 3.5 ליטר. מערכת ההנעה הכפולה עשויה להגיע מה-XC90 של וולוו אבל הצהרה על כך טרם נמסרה.

 

וגם סדרתי

 

אם עוד לא הבנתם אז כן, ה-MX-Crossport, אינו עוד מכונית תצוגה אלא רמז עבה ביותר לגבי כלי סדרתי. במאזדה הרי הצהירו לא פעם שזו אינה חברה עשירה מספיק בשביל לבנות מכוניות תצוגה שלא יגיעו לייצור... זה, אגב, מה שקרה בדרך כלל עם מכוניות תצוגה בעלות הקידומת MX. תאריך היעד הוא כנראה שנה וחצי מהיום, כלומר במהלך 2006.

 

כצפוי, הכלי הגדול והיוקרתי החדש מיועד בעיקר לשוק האמריקני, שם לא יחליף את הטריביוט אלא יתמקם מעליו ויהווה מעין "ספינת דגל" של מאזדה. למרות זאת הוא ייוצר ביפן. כרגע עדיין לא ברור אם הוא יזכה בתקינה אירופית ובאישור כניסה לארץ, אבל הסיכויים טובים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים