שתף קטע נבחר

אחרית הימים של מרקורי

מרקורי, מותג היוקרה של פורד, יחשוף בתערוכת דטרויט מכונית תצוגה משולבת בטכנולוגיית בטיחות חדשה. ומאחורי החדשנות, מסתתר פורד פריסטייל

מרקורי, מותג היוקרה הממוצב בין פורד ללינקולן בהיררכיית המותגים של פורד, יציג בתערוכת דטרויט הקרובה את המטא וואן (Meta One. מטא ביוונית פירושו "אחרית דבר"). זוהי מכונית תצוגה חדשה, שלדברי אנשי מרקורי "נועדה להדגים טכנולוגיות מתקדמות, השמות דגש על בטיחות כלי כביש-שטח וקרוס-אובר אופנתיים".

 

על טכנולוגיות אלה, הכוללות בין היתר התראה על סטייה מנתיב הנסיעה (בדומה לזו הקיימת בסיטרואן C4), מערכת למניעת התהפכות ואמצעי לצמצום תאונות חזית-אחור באמצעות מצלמה ורדאר, פירטנו בעבר כאשר שיחררו במרקורי פרטים ראשונים. כעת, מתמקדים האמריקנים במכונית עצמה - ומפרסמים תמונות ראשונות של מכונית התצוגה.

 

מרקורי בסגנון חופשי

 

כפי ששיערנו בעבר, המטא וואן הוא קרוס-אובר המשלב בין מאפיינים של מכונית סטיישן וכלי שטח, תוך פזילה לסוגי קהל שונים במטרה להרחיב ככל שניתן את פוטנציאל הרווח. לפי התמונות ניתן לשער כי מכונית התצוגה מבוססת באופן מקיף על הפריסטייל של פורד, אותו הציגה היצרנית לפני כשנה.

 

עם זאת, מבט לתא הנוסעים מגלה כי קיימים הבדלים לא מעטים. במקום לוח מחוונים שגרתי למשל, בחרו אנשי מרקורי בפתרון עתידני ומעניין יותר - תצוגה דיגיטלית הניתנת להחלפה לפי רצון הנהג. ולמרות שלא מדובר ברעיון שלא נוסה בעבר, השימוש ההולך וגובר בו בדגמי תצוגה, ממחיש כי הטכנולוגיה הזו עשויה בהחלט להפוך לסדרתית בעתיד הקרוב. מה שעוד צפוי להפוך לסדרתי הוא הנעת הכלאיים של מכונית התצוגה, המשלבת מנוע דיזל עם מנוע חשמלי לטובת חסכון בדלק וצמצום זיהום האוויר. לא ברור בשלב זה אם הטכנולוגיה תוצע ברכב הסדרתי או במכוניות אחרות.

 

מלבד זאת מדגים המטא וואן את המראה התצוגתי הרגיל, כולל טיפול קוסמטי במטרה להעניק לו מראה שונה מהפריסטייל. עם זאת, כאשר יגיע לייצור סדרתי - ככל הנראה לקראת דטרויט 2006 - יהיה הדמיון ברור הרבה יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים