שתף קטע נבחר

ההצלה של סאטורן?

בסאטורן מקווים כי הסקאי (Sky) והאורה (Aura) יצליחו להוציא את החברה מהבוץ העמוק. האם הן יזכרו לימים כדגמים שהצילו את המותג?

 

כאשר הושק המותג סאטורן בסוף שנות השמונים, כתשובה האמריקאית של GM למתקפה מוטורית מוצלחת מיפן ואירופה, הבטיחו אנשי קונצרן הרכב הגדול בעולם כי ימכרו מדי שנה חצי מיליון יחידות מהמותג החדש. זה הצליח בשלבים מסוימים, אבל לא ממש. למשל, במהלך 2004, כמעט שני עשורים מאוחר יותר, לא מכרו שם אפילו מחצית מהכמות. המגמה הייתה בירידה, הכתובת על הקיר הייתה ברורה.


 

אז אין ברירה. או שמחסלים את המותג לחלוטין, או שמזריקים בו מרץ. ג'נרל מוטורס בחרה באפשרות השנייה. ולכן היא מציגה בתערוכת דטרויט את הסקאי, רודסטר-קטנה דו-מושבית עם מנוע בנפח 2.4 ליטר, הספק מרבי של 170 כ"ס והנעה אחורית. נכון, למעשה מדובר כאן בגרסת הייצור של ה-Curve שהוצגה לפני בדיוק שנה באותו מעמד, רק בגרסה סגורה. וכן, זו אחות נוספת לפונטיאק סולסטיס.

 

האורה שבקצה המנהרה

 

אבל חשובה ממנה, למרות שמדובר רק במכונית תצוגה, היא האורה (Aura) שמבשרת ללא ספק על כיוון עיצובי חדש מבית סאטורן. זו מצביעה על שינוי מהותי בדרך בה יראו מעכשיו דגמים שונים של סאטורן, ולומר את האמת, אי אפשר שלא להתרשם. אגב, בין היתר, היא גם תהפוך בעתיד למכונית דגל חדשה במותג, תוך שהיא משחררת מהעול את ה-L הכושלת.


 

למרות שאין לנו אישור רשמי לכך בינתיים, נראה כי האורה מבוססת על פלטפורמת "אפסילון", המשמשת במדי הקונצרן גם את שברולט מאליבו ואופל וקטרה. דווקא יחידת ההנעה מוכרת וברורה - ה-3.6 ליטר המוכר מהלהקרוס, עם 24 שסתומים בעלי תזמון משתנה והספק מרבי של 250 כ"ס, עשרה יותר מהלהקרוס. התיבה תהיה אוטומטית כמובן, עם שישה הילוכים.

 

תחילת ייצור ב-2007, לא כולל חישוקי הזוועה שבתמונות. ויש תכניות "לכיבוש השוק". אלא ששם, מה לעשות, כבר היינו פעם...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הסקאיי מציגה -
- השמיים הם הגבול
אורה מציגה -
רוצים לכבוש את העולם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים