שתף קטע נבחר

נחשפה: אודי אולרוד החדשה

באודי אמנם מתייחסים לאולרוד החדשה שנחשפה בדטרויט כמכונית תצוגה "לחגיגות 25 שנה לקוואטרו", אבל אין כל ספק - זו המכונית הסדרתית

חמש שנים לאחר שהחלה לייצר גרסת קרוס-אובר בשם אולרוד ל-A6 הקודמת, מציגה אודי את הדור השני בתערוכת דטרויט. בשלב זה מגדירים אותה הגרמנים כמכונית תצוגה בלבד, אבל אין כל ספק - זוהי האולרוד הסדרתית בשינויים קלים. אחרי הכל, דגם התצוגה שחזה את האולרוד הקודמת נחשף בדיוק לפני שבע שנים באותו מקום ממש - תערוכת דטרויט 1998.

 


 

וממש כמו האולרוד היוצאת, כך גם האולרוד התצוגתית מראה דימיון ניכר לגרסת הסטיישן של ה-A6, זו שנחשפה לפני זמן לא רב. כדי בכל זאת להבדיל, היא מצוידת בחישוקים גדולים חדשים ו"ניפוחים" שונים, כדי להעניק לה מראה קשוח. מיגון גחון, צמד מסילות גגון מודגשות, פגושים חדשים וסבכה קדמית שונה, משלימים את עיצוב ה"כאילו-שטח".

 

מנוע חדש

 

באודי ניצלו את השקת מכונית התצוגה גם כדי להציג מנוע חדש. מדובר ביחידת V8, טורבו-דיזל בנפח 4.0 ליטר, עם 286 כ"ס ו-66.2 קג"מ. הכוח הזה עובר לכל ארבעת הגלגלים דרך דיפרנציאל טורסן, ובשידוך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית עם תפעול ידני, מאפשר להאיץ את האולרוד מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. לדברי אודי, בסיוע מסנן חלקיקים מייצר מנוע הדיזל החדש פחות זיהום אוויר משנדרש בתקני יורו-4 המחמירים.

 

עוד מוסרים מאינגולשטט כי האולרוד לתצוגה מצוידת במתלי אוויר מתכווננים, המאפשרים מרווח גחון שנע בין 16 ל-21 ס"מ. לטובת הבטיחות, מוצעת המכונית עם מערכת חיישנים שמזהה סכנות אפשריות בכביש - קרח על הכביש או חצץ למשל - ומשתמשת במערכת בקרת היציבות כדי להיערך למצב המסוכן. בו בעת, היא מודיעה על הסכנה לנהג. אמצעי בטיחות נוסף הוא התראה ברטט למעבר נתיב ללא איתות - בדומה לאמצעי שמוצע כבר בסיטרואן C4.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי אולרוד קוואטרו. בינתיים מכונית תצוגה...
אבל אל תטעו -
זוהי האולרוד הסדרתית בשינויים קלים מאד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים