שתף קטע נבחר

הסוס הצוהל והגג המתקפל

תערוכת ז'נבה מתאפיינת כל שנה בשפע מכוניות פתוחות-גג נאות. כך גם השנה, עם לא אחרת מפרארי F430 ספיידר

מה כבר יכול להיות טוב יותר מפרארי F430, עם מנוע שמונה צילינדרים בנפח 4.3 ליטר ו-490 כ"ס? אותו דבר בדיוק, אבל עם גג פתוח. תכירו את ה-F430 ספיידר, יורשת ה-360 ספיידר, שתערוך הופעת בכורה בתערוכת ז'נבה הקרובה (13-3 במרץ), ותהיה סביר להניח אחת האטרקציות של האירוע השנתי.

 

שמנה?

 

ממש כמו אחותה הסגורה, הספיידר מצוידת במנוע V8 עם 490 כ"ס. אלא שכאשר בוחרים במרכב קבריולה, אפילו עם מנגנון גג-בד קל יחסית, חייבים לקחת בחשבון עליה מובנת במשקל. זאת עקב חיזוקים שונים המבוצעים למרכב, במטרה לשמור על עמידותו בעומסים כבדים, בעיקר במכונית ספורט בעלת יכולת כה גבוהה. במקרה של ה-F430 נוספו למכונית 70 ק"ג, שמעמידים את המשקל על 1,520 ק"ג.


 

תוספת זו באה לידי ביטוי כמובן בביצועים - הספיידר מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות, שזה עשירית איטי יותר מהקופה הסגורה. היא אגב תמשיך להאיץ עד שהמחוג יראה 308 "לפחות", וזה כבר שבעה קילומטרים "תמימים" לשעה פחות מ-F430 סגורה. לא משמעותי, בשני המקרים. אגב, למי שדואג שמא במעבר בין "קופה" ל"ספיידר" נטשה פרארי את מכסה המנוע השקוף מאחור, אל חשש - עוברים ושבים יוכלו להמשיך ולהביט בהשתאות על יחידת הכוח המרשימה.


 

מלבד הבדל המשקל והביצועים, מבטיחים בפרארי שהספיידר החדשה תהיה מהנה לנהיגה לפחות כמו הגרסה הסגורה. ממש כמוה, היא מצוידת בדיפרנציאל אלקטרוני, כמו-גם בכפתור התנעה על גלגל ההגה, שם נמצאים גם כפתורים השולטים על אפשרויות הכיול של המכונית. כן, גם למיכאל שומאכר יש משהו דומה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרארי F430 ספיידר. גם בצבעים כהים...
גם עם גג סגור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים