שתף קטע נבחר

נעים להכיר: מיאטה חדשה

הרודסטר הקטנה של מאזדה נחשפה מעט לפני פתיחת תערוכת ז'נבה. העיצוב נותר נאמן למקור, וכך גם הנוסחה הספורטיבית המצליחה

מאזדה חשפה תמונות ופרטים ראשונים על המיאטה (MX-5) החדשה, דור שלישי לרודסטר הפופולרית מאז הוצגה לראשונה לפני למעלה מ-15 שנים. וכפי שניתן לראות בתמונות, המיאטה החדשה נשארת נאמנה לעיצוב המכונית אותה היא מחליפה, ללא התעוזה שהופגנה במכונית התצוגה איבוקי. עם זאת, סממני עיצוב מאותה מכונית מצאו את דרכם לגרסה הסדרתית, כמו למשל הבליטה על מכסה המנוע, הסבכה הקדמית המעוגלת, פתחי הגלגלים הבולטים ופרטים בודדים בתא הנוסעים.


 

במאזדה מבטיחים שהנוסחה המקורית והמצליחה של המיאטה ממשיכה גם בדור הנוכחי, ומכאן גם אפשר להבין את השמרנות. וכך לא מפתיע שהחלק האחורי נראה כמו מתיחת פנים קלה לדור הקודם, או שהתצורה נותרה זהה - דו מושבית קטנה וקלה יחסית, עם צמד מנועי בנזין.

 

ממאזדה נמסר כי המיאטה החדשה תציע צמד יחידות ארבעה צילינדרים, בנפח 1.8 ליטר (126 כ"ס) או 2.0 ליטר עם 160 כ"ס. בכל מקרה הם ימוקמו מלפנים (אך הוסטו 10 ס"מ לאחור לעומת המיאטה הנוכחית, לטובת חלוקת המשקל) ויניעו את הגלגלים האחוריים.

 

למיאטה החדשה יהיה תא נוסעים מרווח יותר, זאת תודות לתוספת של ארבעה ס"מ לממדי האורך והרוחב, כמו גם תוספת של ס"מ בודד לגובה המרכב. עם זאת, היפנים טוענים שמשקל המכונית עלה ב-10 ק"ג בלבד - עניין בעל חשיבות גבוהה מאד במכונית ספורט שמתיימרת להציע הנאה מנהיגה. במאזדה מבטיחים גם כי המיאטה קשיחה בקרוב ל-50% מקודמתה, עובדה נוספת שעשויה לסייע להתנהגות כביש טובה.


 

רוצים עוד? בבקשה. למיאטה החדשה יהיה לראשונה הגה מתכוונן לגובה, כמו גם קשתות התהפכות וכריות אוויר צידיות. היא צפויה להגיע לאולמות התצוגה באירופה בסתיו, ואלינו כבר בחודש ספטמבר הקרוב. בשלב מאוחר יותר, צפויים היפנים לחשוף גם גרסת קופה-קבריולה, ייתכן כזו שתציע מידות גדולות יותר מהמיאטה בעלת גג הבד שנחשפה כעת לקראת הצגתה בז'נבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים