שתף קטע נבחר

תוכנית חלופית בפרויקט הרכבת הקלה בת"א

לאחר שהאוצר הקפיא את פרויקט "הקו הירוק", אישר דירקטוריון נ.ת.ע תוכנית חלופית לחלק הדרומי של הקו (מראשל"צ דרך חולון לת"א), שכוללת קטע תת-קרקעי, לעומת התוכנית המקורית לפיה אמור היה הקו לנוע כולו בתוואי עילי

דירקטוריון נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים) אישר תוכנית חלופית לחלק הדרומי של הקו הירוק ברכבת הקלה בת"א. על פי ההחלטה, הקו הירוק יעבור מראשון-לציון וחולון עד לתחנת קרליבך בת"א, ויכלול קטע תת-קרקעי בין תחנת לוינסקי עד תחנת קרליבך.

 

בתוכנית המקורית היה אמור החלק הדרומי של הקו הירוק לנוע כולו בתוואי עילי. החלטת הדירקטוריון התקבלה ברוב קולות, למעט התנגדותו של מהנדס עיריית ת"א, דני קייזר.

 

בדיון שהתקיים בוועדה המחוזית הוחלט כי הקו הירוק יקודם ב-3 שלבים: חלק דרומי מראשל"צ ועד קרליבך, חלק צפוני תת קרקעי מקרליבך ועד רחוב הירקון, וחלק נוסף עד אוניברסיטת ת"א.

 

ההחלטה התקבלה בהתנגדות מצד משרדי האוצר והתחבורה, והוחלט להפסיק את הטיפול בקו הירוק. מנכ"ל משרד התחבורה, בנציון סלמן, יזם פשרה לפיה יקודם בשלב ראשון חלקו הדרומי של הקו מראשל"צ עד קרליבך, ויכלול חלק תת-קרקעי. הדיון על המשך הקו מצפון לקרליבך יתקיים בעתיד.

 

הקו הירוק ינוע מאזור קניון הזהב בראשל"צ, דרך הרחובות ארליך, ברקת ופיכמן עד רחוב סוקולוב במרכז חולון, משם ימשיך צפונה דרך כיכר קוגל לצומת חולון ועד למרכז ת"א ברחוב קרליבך. במרכז חולון יתחבר הקו לזרוע נוספת שתעבור ברחובות סוקולוב ושדרות ירושלים. אורך הקו הירוק 14 ק"מ ולאורכו מתוכננות 25 תחנות, שהמרחק הממוצע ביניהן יהיה בין 400 ל-500 מטר בחלק העילי. מספר הנוסעים הצפוי בקו הוא כ-50 מיליון נוסעים בשנה.

 

יו"ר דירקטוריון נ.ת.ע, בני וקנין, ציין כי בכוונתו לפעול על מנת לקבל את תמיכת שרי התחבורה והאוצר לתכנית החלופית, ולהמליץ לוועדה המחוזית לשנות ההחלטה הקודמת ולאשר תכנית חלופית זו.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הקו הירוק: תוכנית חלופית לקטע הדרומי
מומלצים