שתף קטע נבחר

החתול החדש של יגואר - XK

עד לפני מספר חודשים היא נקראה "קופה קלת-משקל מתקדמת", ותפקדה כמכונית תצוגה. בתערוכת פרנקפורט היא הופכת למכונית סדרתית, יורשת ל-XK המקורית והיפהפיה

עיניכם הרואות: זו יגואר XK החדשה, מכונית שלוקחת על עצמה משימה קשה ביותר - החלפת אחת ממכוניות הקופה המרשימות שנוצרו אי פעם. תשע שנים לאחר שהוצגה לראשונה, ה-XK המקורית שעדיין נחשבת לעוצרת נשימה, זוכה ליורשת. הצגה רשמית בתערוכת פרנקפורט הקרובה.


 

ה-XK שבתמונות תבוסס באופן כמעט-מוחלט על עיצוב ה"קופה קלת-משקל מתקדמת", מכונית התצוגה של יגואר מתערוכת דטרויט 2005. כך שמי שאהב את עיצוב מכונית התצוגה, יאהב גם את ה-XK. יותר מכך. תודות לחישוקים קלים-אלגנטיים ושינויי עיצוב מחוייבי מעבר מתצוגה לייצור, ה-XK נראית מסוגננת ונעימה יותר לעין. אבל...

 

נכון, לפחות על-פי התמונות מתקשה ה-XK החדשה לשמור על איכויות העיצוב של קודמתה, אבל אם מתעלמים מההשוואה המתבקשת, עדיין יש מה לראות. מעניין לגלות סממני עיצוב מדגמים אחרים של קבוצת היוקרה של פורד (PAG), ובעיקר מאסטון מרטין.


 

אלא שאת החדשות הטובות באמת לא ניתן למצוא בתמונות, כי אם במפרט הטכני. תודות לשימוש נרחב באלומיניום, במתכונת דומה לזו של ה-XJ, השילה ה-XK החדשה עשרות קילוגרמים לטובת יחס משקל-הספק עדיף. כעת היא שוקלת 1,595 ק"ג, לעומת 1,660 ק"ג בעבר - נתון נאה בהחלט למכונית ספורט-יוקרתית מסוגה, במיוחד בהתחשב בתוספת הגודל לעומת ה-XK היוצאת. תוספת המתבטאת ב-16 ס"מ לבסיס הגלגלים (275 לעומת 259 ס"מ בעבר - עדות לתכנון המיושן), 1.5 ס"מ לאורך הכללי (479 לעומת 477.5 ס"מ) ו-2.5 ס"מ לרוחב (132 לעומת 129.5).


 

לכן, למרות שיחידת הכוח לא השתנתה - V8 בנפח 4.2 ליטר ו-300 כ"ס - הביצועים שופרו. כעת מאיצה ה-XK מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות, לעומת 6.4 שניות בעבר. למעשה, ה-XK החדשה איטית רק במחצית השניה במיאוץ הקלאסי מגרסת הסופר-ספורט (XKR) היוצאת, זו בעלת 395 כ"ס בסיוע מגדש-על. יורשת לגרסה הבכירה תגיע בעתיד הקרוב. אגב, ה-XK מצוידת, כמו קודמתה, בתיבת שישה הילוכים אוטומטית המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים.

 

ה-XK החדשה תוצע בעולם החל מראשית שנת 2006, ומעט מאוחר יותר תצטרף אליה גם גרסת קבריולה חדשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ה-XK החדשה, וברקע: ה-XK המקורית, E-טייפ, XJ13 ו-D טייפ
ה-XK החדשה
בתנועה
ומכונית התצוגה
תצוגה מאחור. מצאו את ההבדלים
ה-XK המקורית. יפה יותר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים