שתף קטע נבחר

מיצובישי חוגגת במגרש הביתי

יצרנית הרכב היפנית נערכת לתערוכת טוקיו, עם שתי מכוניות תצוגה חדשות - כולל רמז עבה (ומרשים) ללנסר איוולושן 10

מיצובישי תגיע לתערוכת טוקיו הקרובה (22 באוקטובר - 6 בנובמבר), עם אחת המכוניות המעניינות והחשובות שלה לשנים הקרובות - איוו X, הלא היא דור עשירי לרפליקת הראלי הפופולארית. למרות שלא מדובר במכונית עממית בעלת נפח מכירות משמעותי, הרי שכמקדמת תדמית חשיבותה עצומה, והפסד לאימפרזה טורבו במערכה הזו עשוי לפגוע בתדמית הכוללת של מיצובישי.

 

עם המחשבה הזו ניגשו מעצבי מיצובישי לשולחן השרטוט, והתוצאה היא ה"קונספט-X", מכונית תצוגה חדשה שרומזת באופן ברור מאד על מראה הלנסר איוולושן הבאה. למעשה, המכונית אותה אתם רואים בתמונה (למטה), היא היא האיוו הסדרתית, בניכוי פרטי עיצוב קלים שיישתנו בדרך לייצור סדרתי.


כך תיראה מיצובישי איוו-10. וטוב שכך

 

התוצאה, ללא ספק, היא האיוולושן המרשימה והשלמה-עיצובית ביותר בהיסטוריית רפליקת הראלי, כזו שנראית כאילו תוכננה מראש כמכונית ביצועים ולא כטיפול קוסמטי נוסח מהיר ועצבני למשפחתית אפרורית. את החרטום ניתן לזהות ממכונית תצוגה אחרת, הספורטבק מפרנקפורט, מה שמאושש שוב את ההערכות לפיהן שתי המכוניות יגיעו לייצור במתכונת דומה מאד לזו בהן הוצגו בתערוכות. ואלו כמובן חדשות מצוינות.

 

במיצובישי מספרים כי מכונית התצוגה מצוידת במנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר (כמו באיוו הנוכחית), אך לא מציינים את נתון ההספק. מה שכן ניתן לספר בשלב זה הוא כי הנוסחה המוכרת והמצליחה נותרה כבעבר, הווה אומר הנעה כפולה ותיבת שישה הילוכים ידנית.

 

גם ממדי המכונית נותרו דומים לאלה של האיוו הנוכחית (איוו-9), עם צמיחה ניכרת במיוחד בממד הרוחב - 183 ס"מ לעומת 177 בלבד בעבר. כמו כן נרשמה צמיחה באורך הכללי (453 ס"מ לעומת 449), בבסיס הגלגלים (265 לעומת 262.5 ס"מ) ואף בגובה, עם 147 ס"מ לעומת 145 באיוו-9. מידת הגלגלים במכונית התצוגה עומדת על 255-35-20, וככל הנראה תצטמצם במעט בגרסה הסדרתית. זו האחרונה תציע גם מקום לחמישה נוסעים, לעומת ארבעה בלבד במכונית התצוגה.

 

איוו לא לבד

 

לצד ה"קונספט-X" המעניינת, תחשוף מיצובישי מכונית תצוגה נוספת, אף היא רמז למכונית סדרתית. זוהי ה"קונספט D:5", המתוכננת לרשת את הדליקה (ספייס-גיר) הארכאית. המסחרית להובלת נוסעים של מיצובישי, ששווקה בעבר בישראל, חוגגת השנה 11 שנים להצגתה, נצח נצחים במונחי תעשיית הרכב.

 

במיצובישי מספרים על ה-D:5 כי היא תוכננה תוך שימוש בשיטת מרכב קופסה אחת, בו אין הפרדה מבנית בין המנוע לתא הנוסעים (למעט הקונסולה ובידוד רעשים, כמובן). מרכב שכזה מציע במקרים רבים שימושיות ומרווח ברמה גבוהה ממסנה שני קופסאות (דוגמה למבנה כזה ניתן לראות בפג'רו).

 

למכונית התצוגה מידות המאפשרות הסעת שישה נוסעים, תודות לבסיס גלגלים של 285 ס"מ ואורך של 473.5 ס"מ. ממד רוחב העומד על 181.5 ס"מ וגובה

של 187.5 ס"מ, אמורים להבטיח כי לאותם נוסעים יהיה גם מרווח נאות. ייתכן וגרסאות סדרתיות של ה-D:5 יאפשרו הובלת שבעה נוסעים.

 

מכונית התצוגה D:5 מצוידת במנוע ה-2.4 ליטר של האאוטלנדר המחודש (גרסה יפנית השונה מזו המשווקת בישראל), לו 170 כ"ס ו-23 קג"מ. במכונית התצוגה משודך המנוע לתיבת הילוכים רציפה עם אפשרות לתפעול ידני (ושישה יחסי העברה קבועים), וזו מעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים.

 

לצד ה-D:5 והקדימון לאיוו-10, תציג מיצובישי בטוקיו כאמור גם את האאוטלנדר היפני המחודש, ואיתו גרסה קרובה יותר לייצור של ה-i, המכונית העירונית הקטנה שהידיעה בדבר ייצורה אושרה רשמית לפני מספר חודשים. כן תוצג גם האיוו-9 החשמלית, עליה סיפרנו לכם לפני מספר חודשים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כך נראתה הלנסר איוו פעם. יחי ההבדל...
ה-D:5. תגיע לייצור
אאוטלנדר יפני מחודש
מיצובישי i, קרובה לייצור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים