שתף קטע נבחר

האצילות מחייבת

אולי אייכורן, מי שאחראי לשלדת פורד פוקוס המקורית, וכיום מנהל פיתוח בבנטלי, מסביר לאלי שאולי על חשיבות האזור היוקרתית למותג

האזור הפתוחה היא אחד הסמלים המסורתיים והמקושרים ביותר לבנטלי. במובנים רבים היא משקפת את האריסטוקרטיה הבריטית ואת תחושת האימפריה של פעם, יותר מכל מכונית אחרת. וכאשר בנטלי "יורדת אל העם" עם הפליינג ספר, הופכת האזור הנדירה לחשובה עוד יותר.


בנטלי אזור

 

וזו הסיבה שאולריך ("אולי") אייכורן, מהבכירים בהנהלת בנטלי והאחראי בה לפיתוח מוצרים, נראה מאושר. האיש שהיה מהאחראים להנאה שנוספה למוצרי פורד, ומי שהביא את המתלה האחורי המורכב של הפוקוס לפולקסווגן, נושם היום בנטלי בכל שנייה. לרגעים אפשר אפילו לחשוב שהוא בריטי. למרות שהוא גרמני. נפגשתי איתו לשיחה קצרה על חשיבות האזור לבנטלי. 

 

מה זה אומר בשבילכם להציג את האזור החדשה?

 

"העובדה שאנחנו יכולים להציג מכונית כזו שהיא ממש דובדבן היא יום שמח במיוחד. בילינו אתה לפני כמה שבועות יום שלם בקליפורניה וזו פשוט חוויה אדירה בסוף אמרתי לחברי לחברה: רבותי או שמורדים את היום הזה מהמשכורת או מימי החופשה".

 

הצגתם אותה תחילה כמכונית תצוגה בלוס אנג'לס 2005. האם היה סימן שאלה לגבי הייצור?

 

"לא. ידענו כבר אז שנעשה אותה. לא היה לנו היסוס אבל לא ציפינו שהביקוש יהיה כה גדול".

 

האזור מתבססת על פלטפורמה מאד ותיקה. כמה חיים עוד נותרו בבסיס הזה?

 

"יש עוד הרבה חיים. צריך לזכור שכשפולקסווגן נכנסה היא שיפרה המון דברים בבסיס הזה. הקשיחות של המרכב היא כמו של הספר וזו מכונית ארוכה בהרבה. המנוע עומד בכל דרישות התקינה והלקוחות פשוט אוהבים אותה. יש לנו חיים לפחות לחמש עד עשר שנים נוספות".


 

מה היה הקושי הגדול בפיתוח האזור?

 

"האתגר הגדול הוא לשמור על קשיחות מרכב במכונית פתוחה כל כך ארוכה. גם הגג היה משימה לא קלה. לדעתי זהו הגג הנפתח הארוך ביותר שנעשה לאחרונה".

 

מה הייתה ההשראה?

 

"האזור היוצאת נתנה השראה גדולה, וכך גם ה-S1 של שנות החמישים. למעשה, לקחנו S1 של לקוח כדי לצלם אותה מכל זווית ולהבין נכון את הפרופורציות. הלקוחות מתים על זה. יש להם סיפור טוב למסיבות - 'המכונית שלנו שימשה השראה לבנטלי', זה משפט פתיחה מצוין לשיחת סאלון".

 

נראה היה טבעי שבנטלי תעשה את האזור. האם הייתה תוכנית מגירה כזו עוד לפני שפולקסווגן הגיע לבנטלי?

 

"באופן מפתיע לא. לוויקרס, הבעלים הקודם, לא היה את הכסף או את היכולת לתכנן כזו מכונית".

 

האם למדתם משהו מהאזור הקודמת?

 

"למדנו הרבה דברים בעיצוב הפנים ובפרטים הקטנים. למשל ידיות הפתיחה הכפולות בדלת - אחת מלפנים ואחת מאחור. כך, גם מי שיושב מאחור יכול ללא קושי לפתוח את הדלת ולצאת".


 

מי פיתח את המכונית, בנטלי או פולקסווגן?

 

"עבדנו עליה בבית של בנטלי בקרו. יש לנו צוות פיתוח של 500 איש, שעובדים קרוב מאד אחד לשני. כך לא צריך להתכתב במיילים, כולם מדברים עם כולם וזה עוזר מאד בפיתוח מכונית שכזו".

 

בעצם למה לא עשיתם את האזור קודם?

 

"רצינו לעשות אותה מזמן, אבל קודם כל היינו צריכים להיות רווחיים. בנטלי צריכה להיות רווחית וכך גם כל מכונית שלה. גם האזור תהיה רווחית", מסכם אייכורן בחיוך את הראיון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בנטלי אזור (Azure). חשובה למותג
בנטלי S1. ההשראה?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים