שתף קטע נבחר

מחקר: החיפוש של MSN בירידה, גוגל ממשיך לצמוח

פורסטר ריסרץ': התחרות בתחום מנועי החיפוש באינטרנט מתגברת, ואין נאמנות צרכנים בתחום זה. גוגל הוא מנוע החיפוש האפקטיבי ביותר; MSN ויאהו מובילים בחיפוש מוזיקה או וידאו

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול היחיד, אשר נתח השוק שלו ממשיך לגדול ברציפות מאז 2003, על פי מחקר חדש של חברת פורסטר, שהקיף עשרות אלפי בתי אב בארה"ב.

 

נתח השוק של גוגל גדל מ-31 אחוז בשנת 2003 ל-41 אחוז בשנת 2005, תוך שהוא מביס את המתחרים. במקביל, נתח השוק של מנוע החיפוש MSN צנח מ-17 אחוז בשנה שעברה ל-10 אחוז ב-2005. זאת, למרות המאמצים הרבים המשקיעה מיקרוסופט בתחום החיפוש, בניסיון לצמצם את הפער מול גוגל.

 

בפורסטר מציינים כי כניסתם של מספר מנועי חיפוש קטנים לשוק, הביא להורדת נתח השוק המשותף של ארבעת מנועי החיפוש הגדולים (גוגל, יאהו, MSN ו-AOL) מנתח שוק של 88 אחוז בשנת 2004, לנתח שוק של 83 אחוז בשנת 2005.

 

אין נאמנות למותג

 

מיקרוסופט עשויה להתעודד מתגלית החוקרים, לפיה לכל גולש יש מנוע חיפוש מועדף באינטרנט, אבל בתחום זה לא קיימת נאמנות למותג.

 

ניתוח התוצאות מראה בבירור, שרוב הגולשים עושים שימוש במספר מנועי חיפוש, דבר אשר לדעת החוקרים המוכיח שאין אף חברה בודדת שיש לה מנוע חיפוש בעל אלגוריתם מושלם או בעל תכונות מושלמות. "40 אחוז מהגולשים מפגינים נאמנות לאחד מארבעת מנועי החיפוש הגדולים, אולם, 49 אחוז מהגולשים ציינו בפנינו שהם עושים שימוש במספר מנועי חיפוש (מקרב ארבעת הגדולים), וזאת בתדירות של לפחות אחת לשבוע", אומרים האנליסטים בריאן הייבן ושרלין לי מפורסטר.

 

גוגל - האפקטיבי ביותר

 

המשתמשים מדווחים כי בכל הקשור להשגת תוצאות חיפוש אפקטיביות, הרי גוגל מוביל מבחינת התוצאות שהוא מספק, ואילו מנוע החיפוש של AOL משתרך מאחור. מנועי החיפוש של MSN ויאהו הגיעו למקומות הביניים, תוך שהם מספקים תוצאות דומות למדי, מבחינת שביעות רצון המשתמשים.

 

שני האחרונים, לדוגמה, נמצאו כמנועי החיפוש האפקטיביים ביותר למציאת תכנים בתחום המוזיקה או הווידיאו. לעומת זאת, גוגל מוביל ברוב הקטגוריות העוסקות בחיפוש מידע. נקודה מעניינת העולה מהמחקר היא שכמחצית מהמשתמשים דיווחו כי מנוע החיפוש הראשי שלהם אינו מספק תוצאות יעילות במציאת אנשים, במציאת עסקים באזור מגוריהם, וכן במציאת תכני מולטימדיה.

 

"על מנועי החיפוש להתמקד"

 

"כדי להצליח בתחרות, בחר כל אחד מבין ארבעת מנועי החיפוש הגדולים להתמקד בתחום שונה. עד שמנוע חיפוש אחד יצליח להביא לכדי שלמות את כל ההיבטים של חווית השימוש בו, המשתמשים ימשיכו לקפוץ ממנוע חיפוש אחד לשני", אומרים האנליסטים של פורסטר, ומסבירים במחקר מהן נקודות החוזק והתורפה של כל אחד ממנועי החיפוש, ומה עליו לעשות כדי לעודד נאמנות.

 

"התחרות בשוק החיפוש צפויה רק לגדול ולהחריף, משום שמנועי חיפוש חייבים לגנוב משתמשים מהמתחרים שלהם, במקום לנסות ולמשוך אליהם את מאגר המצטרפים החדשים לאינטרנט", אומרים האנליסטים של פורסטר. "כדי להגדיל את נאמנות המשתמשים למנוע החיפוש, יצטרכו מנועי החיפוש להציג חידושים שונים ומוצרים חדשים, שירותי דואר אלקטרוני מתקדמים ומבוססי Web, וכן שירותי פורטל". בפורסטר סבורים כי חוסר הנאמנות בשוק החיפוש מהווה הזדמנות עסקית, הן למשווקים והן למנועי חיפוש קטנים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים