שתף קטע נבחר

יונדאי משלבת ספורט ושטח

שילוב בלתי אפשרי, או קטגוריה חדשה ומוצלחת? ה-HCD9 טאלוס, מכונית התצוגה האמריקנית של יונדאי, רוצה לשלב יכולת שטח עם ביצועי כביש

תערוכת הרכב של דטרויט תהווה במה השנה להצהרות יומרניות למדי מצד יונדאי. יצרנית הרכב הקוריאנית תחשוף שם את ה-HCD9 טאלוס, "מכונית ספורט בעלת יכולות שטח". ביונדאי מאמינים שמדובר בלא פחות מעתיד מכוניות הספורט, אם כי עתידה של מכונית התצוגה נגזר ככל הנראה להישאר רק בגדר רעיון.


 

הטאלוס תוכננה במחשבה על הלקוח האמריקני, שבשנים האחרונות אוהב שהמכונית שלו תהיה מפלח רכבי השטח (SUV) או הקרוס-אובר. אל הפלח השני משתייכת הטאלוס, משום שהיא משלבת מאפיינים מקטגוריות מנוגדות - רכב שטח מצד אחד, ומנגד מכונית ספורט עתירת ביצועים.

 

ה-HCD9 עשויה בהחלט לרמוז על קרוס-אובר עתידי של יונדאי. למעשה, זה יהיה מתבקש כמענה למאזדה CX-7, ניסאן מורנו ואינפיניטי FX. גם הקרוס-אובר של מאזדה מתיימר להציע אופי ספורטיבי ויכולת שטח, אם כי הוא שגרתי יותר בהשוואה למכונית התצוגה של יונדאי.


 

מבט למפרט הראשוני שחשפו אנשי יונדאי, מגלה שהטאלוס דומה במידותיה ל-CX-7. אורכה 467 ס"מ (חצי ס"מ פחות), רוחבה 193 ס"מ (שישה יותר מהמאזדה), גובהה 158 ס"מ (6.5 פחות) ובסיס הגלגלים עומד על 280 ס"מ, חמישה יותר מה-CX-7. למרות הממדים הכלל לא צנועים, תוכל הטאלוס לשנע ארבעה נוסעים בלבד, כולל הנהג.

 

כדי לעמוד בהצהרות הביצועים, מספרים ביונדאי על מנוע V8 בנפח 4.6 ליטר. יחידת הכוח הזו מייצרת לפי הערכת הקוריאנים 340 כ"ס, והיא תשודך לתיבת שישה הילוכים ולהנעה אחורית (עם אפשרות לכפולה). נתוני הביצועים עצמם לא פורסמו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים