שתף קטע נבחר

דודג' רוצה לכבוש עולמות

הקליבר החדשה של דודג' חייבת להיות המכונית שתהפוך את המותג האמריקני סוף סוף לכלל עולמי. כיוון הסתערות הראשוני הוא אירופה, עם ישראל על הכוונת

כמעט שנה לאחר שחשפה אותה כמכונית תצוגה בז'נבה, ומספר חודשים לאחר שזכתה לסיבוב הופעות נוסף ומחייב עם פרטים חדשים בתערוכת פרנקפורט, חושפת דודג' את הקליבר הסדרתית בתערוכת דטרויט. הפתעות רבות אין כאן כמובן, והמכונית הסדרתית מציגה דמיון רב לדגם התצוגה. אבל חשוב מכל, מדובר במכונית סדרתית ראשונה של דודג' שתעשה את הדרך הארוכה מעבר לאוקיינוס, אל חופי אירופה, ותצטרף שם לוויפר החצי-אקזוטית. כל זאת כחלק מהתכנית הגרנדיוזית של קרייזלר להפוך את דודג' למותג עולמי, עם לפחות דגם אחד נוסף חדש בכל שנה.


 

קרובות המשפחה

 

כפי שסיפרנו לכם בעבר, הקליבר - בדיוק כמו ג'יפ קומפאס - מהווה חלק מפרויקט משותף של קרייזלר ומיצובישי, כאשר את הפלטפורמה בה הן עושות שימוש תחלוק גם מיצובישי לאנסר הבאה. מכאן בסיס גלגלים זהה (263.5 ס"מ) לקומפאס, מידות דומות ואפילו תיבה רציפה והנעה כפולה כתוספת.

 

הקליבר מוצגת עם שלושה מנועים חדשים המבוססים על יחידת הכוח חשובה שפותחה בשיתוף עם יונדאי. הגרסה הבסיסית תוצע עם מנוע 1.8 ליטר שמייצר 148 כ"ס, ושידוך לתיבה ידנית בלבד. גרסת 2.0 ליטר עם 158 כ"ס תוצע עם תיבה רציפה, וכך גם גרסת-על עם מנוע בנפח 2.4 ליטר והספק מרבי של 172 כ"ס.


 

לקליבר מראה שנע בין סטיישן לקרוס-אובר, והוא בהחלט מושך את העין ונראה רלוונטי גם עבורנו. מרבית הסימנים גם מצביעים על כך שכמו לאירופה, גם אלינו תגיע הקליבר כדי לבשר על שובה של דודג' למשחק. זאת, בהנחה שהיבואן יצליח לקבל עבור מחליפת הניאון ההיסטורית מחיר הולם. מה זה הולם אתם שואלים? כפי שצפינו בעבר, השאיפה הלא רשמית היא להגיע לתג-מחיר קרוב לזה של מאזדה 3 עם מנוע 2.0 ליטר. מה אתם אומרים?


פורסם לראשונה 13/01/2006 01:45

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחליפה הולמת לניאון - קליבר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים